Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Positief is dat vrijwel iedereen die opgenomen wordt in het ziekenhuis met corona nog niet gevaccineerd was of nog niet volledig of pas net een tweede prik had gehad en dus niet volledig beschermd was nog.

'Bijna alleen ongevaccineerde mensen opgenomen in ziekenhuizen' - https://nos.nl/l/2387733#UPDATE-container-54259137
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Meen me uit Groot-Brittannië te herinneren dat slechts enkelingen met volledige vaccinatie zijn opgenomen, daarnaast was het een-derde met een prik en twee-derde zonder prikken. Laten de mensen zonder prikken nou net de jongeren en de wappies zijn en je krijgt stukken minder volle ziekenhuizen. Zeker met een vaccinatiebereidheid tussen de 80 en 90 procent.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

PHS schreef: za 03 jul 2021, 16:44
Alargule schreef: za 03 jul 2021, 14:10 En jij bent ook gewoon gebleven?

Ik vind dat altijd zo stuitend, dat online wijzen naar anderen die het allemaal FOUT doen maar ondertussen gewoon blind zijn voor de eigen bijdrage in de instandhouding van het probleem.

Ga dan weg.
Raar redenering, waarom zou je niet mogen blijven zitten? Mag ik nog met de trein reizen als ik kritiek heb op de NS, of houd ik dan ook het probleem in stand? Immers, als niemand meer met de NS zouden reizen, dan verdwijnt het probleem vanzelf...
Is de NS dan een probleem? Maar zonder dollen, je raakt hier wel een punt. Met meer spreiding valt de hyperspits al te voorkomen. Dat kun je echter moeilijk bij de individuele reiziger neerleggen, omdat zijn/haar moment van reizen vooral een functie van de verwachting ergens op een vaste tijd (school of werk) te arriveren. Daarom ligt de bal daar ook primair bij de overheid, scholen en werkgevers.

Bij reizen waarbij het tijdstip meer vrij gekozen kan worden, vind ik dat toch anders liggen. Dan kun je een drukke trein misschien beter aan je voorbij laten gaan, en als het druk blijft misschien de redenatie maken dat het op de plek van bestemming ook wel druk zal zijn. En het RIVM adviseert niet voor niets bij drukte weg te gaan.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Raar redenering, waarom zou je niet mogen blijven zitten?
Had liever gezien, dat je hier antwoord op had gegeven.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Dat heb ik gegeven.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Check. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik kan mij de laatste dagen ook niet geheel aan de indruk onttrekken dat er wat meer besmettingen zijn dan in voorgaande weken :|

https://www.nu.nl/coronavirus/6143358/d ... emeld.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

isadora schreef: za 03 jul 2021, 16:19 Het aantal besmettingen loopt trouwens ook weer op, 1146 positief getesten over de afgelopen 24 uur.
Tijd voor een nieuwe strenge lockdown.
waldo79
Berichten: 7642
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Wat betreft die registratie bij horeca. Ik heb er zelf om gevraagd, maar als de tafels ver genoeg uit elkaar staan vind ik het als klant wel gezegend.
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Coronavirus

Bericht door teun »

Ik ga over een dik uur ook eens meemaken of er gepend wordt. :Y
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

jelmerrr schreef: za 03 jul 2021, 18:13
isadora schreef: za 03 jul 2021, 16:19 Het aantal besmettingen loopt trouwens ook weer op, 1146 positief getesten over de afgelopen 24 uur.
Tijd voor een nieuwe strenge lockdown.
Een strenge lockdown is nu ook niet per se nodig, maar het terugdraaien van de laatste versoepelingen zal een hoop helpen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Zou ook in dit stadium weinig meer helpen. je hebt een paar weken na-ijl effect waarna het pas terug kan keren. Daarnaast gaat het prikken dagelijks sneller dan dat in een maand aan besmettingen zouden hebben. Die race loopt ook tamelijk ongelijk. Denk dat het vaccineren eigenlijk de R-waarde steeds meer drukt, en dat maatregelen nu niet heel veel meer zouden helpen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik zou meer inzetten op het bereiken van groepen met een lage vaccinatiegraad
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Dus met prikbussen op stap, jongeren vaccineren en zo? Geloof dat er vanavond wel weer een priknacht is.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Zet dat nou zoden aan de dijk? Ik kan me niet voorstellen dat ook maar één iemand zich laat overhalen door de aanwezigheid van een dj. :X
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Bij mij in de wijk is er elke week wel een stand waar ze laaggeletterden helpen met het maken van een afspraak of soms kunnen mensen gelijk gevaccineerd worden. Ik merk in mijn omgeving ook dat mensen veel te lang blijven nadenken of ze wel of niet willen.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Vooralsnog is er - gezien de aantallen gezette prikken - nog geen tekort aan armen.

Wat is er dan mis mee als mensen de tijd nemen om een weloverwogen besluit te nemen?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

In zo'n besluit kan je als GGD natuurlijk helpen door goed op tijd direct informatie te geven, de prikbussen zijn er niet alleen voor het vaccineren zelf maar ook om mensen proactief en persoonlijk te informeren.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Al scheelt het enkele procenten. Iedere patiënt die je er mee voorkomt is er eentje.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Er lijkt licht aan het eind van de tunnel, ................. hopelijk is het geen trein.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Vandaag ineens een stuk minder nieuwe besmettingen dan de vorige dagen in de UK, vaccinatiepercentages die stijgen, immuniteit die groeit en de risicogroepen zo goed als allemaal al gevaccineerd. Het is minder zwart dan begin dit jaar.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Ja, nog zwarter dan toen was ook nauwelijks mogelijk. _O-
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Om 10:00 is de aanmelding voor vaccinatie geopend voor geboortejaar 2005.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Marc van Ranst vanmorgen over de Deltavariant:

https://twitter.com/vanranstmarc/status ... 9101302784
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 158 gasten