Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
umbusko
Donateur
Berichten: 5340
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Suus schreef: di 06 jul 2021, 17:25 Meteen dansen met Jansen wordt aangepakt, je moet nu altijd veertien dagen na je laatste vaccinatie wachten tot je een barcode krijgt. Hugo de Jonge hierover: “Het is net als bij de sportschool, dan heb je ook niet binnen twee weken een wasbordje. Het duurt even voor het immuunsysteem werkt. Eerder was dat geen probleem, maar met hoger besmettingscijfer moet het wel.”

https://nos.nl/l/2388170
NOS schreef:Met het afzien van de wachttijd wilde het kabinet met name jongeren verleiden om zich te laten vaccineren. Als ze 's middags een prik met Janssen namen, konden ze 's avond al naar de disco. De Jonge verdedigt die aanpak nog steeds, omdat het heeft geleid tot een hogere vaccinatiegraad onder jongeren.

"Omdat we toen een lage besmettingsgraad hadden, was dat verantwoord. Nu we hogere besmettingen hebben, moeten we toch een wachttijd inbouwen."
Ik vind het echt een schandalige vertoning van de overheid. In plaats van de mensen fatsoenlijk te informeren en met de juiste argumenten tot vaccinatie aan te sporen, gebruiken ze een truc. En dat proberen ze nu ook niet meer te verbergen. Onbeschaamde arrogantie. En dan maar verbaasd zijn dat mensen geen vertrouwen hebben in de overheid. De bevolking wordt voortdurend behandeld als kleine kinderen, terwijl het overgrote deel van de bevolking slim genoeg is om heldere, eerlijke informatie te begrijpen, als je het maar goed brengt.

In feite creëren ze nu ook een nieuwe coronagolf door te vroeg de discotheken te openen en de hele boel los te laten, omdat ze te incapabel zijn eerst de vaccinaties af te ronden. Omdat "de ziekenhuizen het aankunnen". Zolang de wasbak niet overstroomt, mag de kraan wel lekken blijkbaar. Onbegrijpelijk.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6474
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Maar niet alles wat mag, hoef je gelijk te doen hè. Ik heb voor mezelf besloten om pas meer risico te lopen twee weken na mijn tweede vaccinatie. En sowieso ben ik nog steeds voorzichtig.
umbusko
Donateur
Berichten: 5340
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Uiteraard, maar dan wordt de verantwoordelijkheid volledig bij het individu gelegd. En jij bent goed geïnformeerd, want je werkt in de zorg, en ook een verantwoordelijk persoon. Dus dan werkt dat.

Maar de overheid werkt de beheersing van de crisis zelf tegen vanwege allerlei belangetjes hier en daar in plaats van ons allemaal er fatsoenlijk doorheen te loodsen. In een ideale wereld zou je de overheid kunnen vertrouwen, maar als ze trucs gaan uithalen in plaats van de mensen te informeren, dan komen we natuurlijk nergens. En als de overheid het dan eens wel goed doet, dan vertrouwen de mensen het ook niet meer. Ik kan ze geen ongelijk geven.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Daantje schreef: di 06 jul 2021, 20:37 Maar niet alles wat mag, hoef je gelijk te doen hè. Ik heb voor mezelf besloten om pas meer risico te lopen twee weken na mijn tweede vaccinatie. En sowieso ben ik nog steeds voorzichtig.
Dat is een individuele afweging.

Het is erg apart dat mensen nu weer uit mogen gaan en - nu ze gebruik maken van de mogelijkheid die ze eindelijk hebben - vervolgens tot zondebok gemaakt worden voor de vermeende nieuwe coronagolf (https://www.nu.nl/coronavirus/6143929/u ... ingen.html).

Misschien dat RIVM en overheid ook eens een keer zelf verantwoordelijkheid kunnen nemen voor hun keuzes en beslissingen.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39211
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Het verbaast me inderdaad steeds meer hoe de overheid steeds twijfelachtige beslissingen neemt, zoals nu inderdaad opeens wel heel snel versoepelen en dan vervolgens naar de burger met het vingertje staat te wijzen als het negatieve gevolgen heeft die je op zich ook vooraf had kunnen bedenken.

In de vakantie door heel Europa reizen leek me toch al genoeg risico op extra verspreiding (hebben we vorig jaar al gezien). En dan nemen ze dit jaar opeens een enorme stap door veel meer te versoepelen dan we in 2020 ooit gehaald hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50936
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Met deze zeer besmettelijke delta-variant is het pompen of verzuipen. Neem je geen maatregelen om jezelf te beschermen, dan ga je besmet raken. De overheid verzorgt je prik(ken), verder zoek je het zelf maar uit.

Het vervelende is: genoeg mensen die hiervoor waarschuwden en boos waren over de laatste ronde versoepelingen. Maar dat waren paniekzaaiers, want alles is nu heel anders. Wat in ieder geval nog hetzelfde is, is het gebrek aan urgentie dat de overheid toont bij stijgende cijfers in de zomer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8873
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Het maakt het kabinet gevoelsmatig helemaal niets uit hoe lang de crisis duurt. Eind juli is een vaccinatielocatie in Amsterdam twee dagen gesloten door een festival. Hoe serieus kun je de overheid nog nemen als festivals voorrang krijgen op de, zoals ze ons voorspiegelen, enige uitweg uit deze crisis? :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21397
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: wo 07 jul 2021, 07:25 Het vervelende is: genoeg mensen die hiervoor waarschuwden en boos waren over de laatste ronde versoepelingen. Maar dat waren paniekzaaiers, want alles is nu heel anders.
De laatste ronde versoepelingen ging inderdaad te snel, zelf had ik bijvoorbeeld de mondkapjesplicht nog in stand gehouden.
Maar voor alle versoepelingen geldt als voorwaarde dat de basisregels blijven gelden. Is het dan de schuld van de overheid als mensen zich daar niet aan blijven houden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2864
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Suus schreef: wo 07 jul 2021, 07:25 Neem je geen maatregelen om jezelf te beschermen, dan ga je besmet raken. De overheid verzorgt je prik(ken), verder zoek je het zelf maar uit.
Deze conclusie, "prikken of besmet raken", vind ik dan weer paniekzaaien.
Bemined
Berichten: 5973
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Coronavirus

Bericht door Bemined »

Dan verdraai je de boel flink, prikken is niet de enige maatregel om jezelf te beschermen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50936
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

ICE11 schreef:
Suus schreef: wo 07 jul 2021, 07:25 Neem je geen maatregelen om jezelf te beschermen, dan ga je besmet raken. De overheid verzorgt je prik(ken), verder zoek je het zelf maar uit.
Deze conclusie, "prikken of besmet raken", vind ik dan weer paniekzaaien.
Dat staat er ook niet. Er staat dat je op de prikken na je nu zelf verantwoordelijk wordt geacht maatregelen te nemen om jezelf te beschermen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2864
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Pardon, dan heb ik de reactie van Suus verkeerd begrepen. Maar hier bij ons krijg je deze "keuze" - prik of besmetting - inmiddels van alle kanten te horen, vooral natuurlijk van politici en de diverse virologen en de pers draait ook vrolijk mee.... :roll:
PatrickM
Berichten: 1980
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Coronavirus

Bericht door PatrickM »

Mijn hogeschool vond het een strak plan om nu een groep van ongeveer 80 leerlingen voor een volle week fysiek naar school te laten komen, terwijl de helft van de leerlingen van het weekend op een of ander festival of in de kroeg heeft gestaan en daar nu de eerste berichten over besmettingen van binnen komen. Ik heb het twee dagen volgehouden om naar school te gaan, maar gezien afstand houden en dergelijke zo goed als onmogelijk is was ik er vandaag klaar mee en heb ik besloten om thuis te werken. Ben wel benieuwd hoe veel besmettingen er over een week aan dit gedoe worden gekoppeld, vermoed dat dat wel aardig op zal lopen.
jelmerrr
Berichten: 1811
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Het wordt gewoon tijd dat iedereen onder de 30 in lockdown gaan. Die mensen mogen max 100 meter van hun huis af, verder moeten ze gewoon op ingeschreven terrein blijven.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Gewoon allemaal lekker op zomerkamp sturen en daar isoleren tot begin oktober.

En dan geef je ze daar alle dagen in vaccins gekookte HEMA-rookworsten te eten.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13219
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Ik neem aan dat jullie alleen de niet-gevaccineerden bedoelen? Ik ben beter beschermd ondertussen dan de gemiddelde inwoner van Urk. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12836
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Zo leg je de lat natuurlijk ook wel errug laag hè! -0-
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8873
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

jelmerrr schreef: wo 07 jul 2021, 11:20 Het wordt gewoon tijd dat iedereen onder de 30 in lockdown gaan. Die mensen mogen max 100 meter van hun huis af, verder moeten ze gewoon op ingeschreven terrein blijven.
Kun je ook onderbouwen waarom mensen zich binnen honderd meter van hun huis ineens wel gedragen? Zo nee, dan is je idee met alle respect luchtfietserij uit jouw totale angst voor dit virus. Er zijn ook in Wierden mensen en gezinnen van jonger dan dertig die niet binnen honderd meter van hun huis in hun primaire behoeften kunnen voorzien zoals werk en boodschappen. In Frankrijk werkte zoiets met een afstand van 10 kilometer tot het eigen huis al niet. Dat hebben we allemaal kunnen zien tijdens het een na laatste seizoen van Chateau Meiland.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
jelmerrr
Berichten: 1811
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Tsja de overheid moet dan tijdelijk boodschappaketten uitdelen als er geen mensen boven de 30 leven.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13219
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

De vraag is dan natuurlijk: waarom? Er zijn heel duidelijke plekken aan te wijzen waar superclusters ontstaan, is daar beginnen met maatregelen niet veel adequater?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8873
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Voedselpakketten gaan buiten tijden van oorlog en voedselschaarste niet werken. Inmiddels heeft bijna iedere volwassene wel een eerste prik gehad of een afspraak staan (zelf ben ik over een uur aan de beurt). Voor het overgrote deel van de nog niet volledig gevaccineerde mensen zal dit virus niet meer dan een verkoudheid zijn. Daarnaast is de vaccinatiegraad zo hoog dat het reëel is dat de ziekenhuizen niet opnieuw volstromen. De meestgebruikte vaccins zijn immers zeer effectief. Ook tegen de deltavariant voorkomt Pfizer 88% van de besmettingen.

@jelmerrr, Ik denk dat het verstandig is om de mainstream media iets aandachtiger te lezen en een manier te zoeken om over je angst heen te komen. Opnieuw een lockdown voor die paar besmettingen gaat niet werken en andere beweringen die je hier hebt gepost over de vaccins zijn gewoon bullshit.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50936
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Hele rare omslag van de discussie, van “zo ver versoepelen is niet zo handig” naar “alle twintigers in absolute lockdowns. Daar zit nogal een hoop tussen.

Waarvan ik mij wel afvraag of de overheid dat nog echt wil, want het is gezichtsverlies. En de massa lijkt zich er nog niet druk over te maken, dat zal wel komen als vakanties lastiger worden door een code rood van het ECDC.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7663
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Is het niet eerder onverholen sarcasme van jelmerrr?
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Ik denk dat jelmerrr de boel inderdaad gewoon keihard zit te trollen. Aan het begin van de vaccinatiecampagne wist hij ook meermaals te melden dat de vaccins niet zouden werken.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Zou kunnen van wel, zou kunnen van niet.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 88 gasten