Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Zondag, dus het systeem hapert even. Wel knap dat nu 1 op de 7 nieuwe besmettingen in Amsterdam zijn geconstateerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

En Groningen is ook vrij "shocking". :shock:
De RIVM-rekenmachines staan volgens mij te roken.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Coronavirus

Bericht door wouter15 »

Bijna 9.400 besmettingen, er is echter wel een achterstand in de administratie dus het cijfer is lager dan de werkelijkheid. Ben benieuwd hoeveel het cijfer eigenlijk had moeten zijn.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Besmettingscijfer valt toch niet lager uit

Op het coronadashboard stond eerder vandaag dat het aantal besmettingen van vandaag lager uitviel vanwege een achterstand in de administratie. Een woordvoerder van het RIVM zegt nu dat er geen storing was en dat er geen sprake was van een achterstand in de cijfers. Waarom de melding dan wel bij de officiële cijfers staat, is niet duidelijk.
Bron: NOS

Ergens zit er een kronkel in dit verhaal. :X
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

De melding over een achterstand is nu in ieder geval weg van het coronadashboard.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Etienne »

Met een schatting van de non-profit datarekenaars zou het aantal besmettingen om en nabij de 14.500 zijn vandaag; met een bijbehorend R-getal van ongeveer 3.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Etienne »

Ik zag op Een vandaag dit stukje over het R-getal en op zijn Twitteraccount vond ik dit draadje.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

cassie127 schreef: vr 09 jul 2021, 12:45
regenmaker schreef: vr 09 jul 2021, 05:52 In Arnhem was er laatst een passagier die geen mondkapje bij zich had. Dus bij de bushalte vraagt ze aan de chauffeur of een mondkapje verplicht is. Zegt de chauffeur: "Officieel is het wel verplicht, maar die jongens achterin hebben ook geen mondkapje meer op dus ga maar zitten." Ja zonder handhaving kom je ook nergens...
Dat is meer mensen opgevallen:

Gebrek aan mondkapjes op stations en perrons wordt steeds groter probleem
https://www.nu.nl/coronavirus/6144581/g ... bleem.html
Hulde voor personeel dat wel handhaaft. Maar ik heb wel vaker geroepen dat je met de eigenwijze Nederlandse volksmentaliteit geen pandemie kunt bestrijden. En handhaven in Nederland lijkt vaak optioneel te zijn.
Beul van de blindegeleidelijn
en-es
Berichten: 4458
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

A.s. zaterdag moet ik weer een noodzakelijke treinreis maken. Ben benieuwd.
Bemined
Berichten: 5927
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Coronavirus

Bericht door Bemined »

VIRM schreef: ma 12 jul 2021, 08:49 Hulde voor personeel dat wel handhaaft. Maar ik heb wel vaker geroepen dat je met de eigenwijze Nederlandse volksmentaliteit geen pandemie kunt bestrijden. En handhaven in Nederland lijkt vaak optioneel te zijn.
Wie handhaaft het personeel eigenlijk? Afgelopen zaterdag op metrostation Beurs in Rotterdam stonden er 3 RET medewerkers in de hal waarvan slechts één het mondkapje (goed) ophad. En nee, ze zaten niet in een afgesloten ruimte achter glas maar stonden binnen 1,5 meter in het drukke reizigersgedeelte van de ondergrondse hal.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Herkenbaar beeld. In Delft staan de servicemedewerkers zowat dagelijks (heet dat nog zo) gezellig te ouwebeppen rond het hokje in de stationshal met kinkapjes op.

En in de ICD Gvc - Ehv gaan de meneren en mevrouwen hc gezellig in een zeszitter zitten. Mondkapjes af en ouwehoeren maar.

Nee, dit volk geeft nou echt het goede voorbeeld.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

En spreken jullie ze er ook op aan? Zou ik gewoon doen.
Beul van de blindegeleidelijn
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Nee, ik denk dat ze de kliklijn bellen, en erover hier hun beklag komen doen. Zo lopen er hier wel meer rond.

Dat collaboratieve is toch iets dat in de Hollandse genen zit, vermoed ik zo.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik ben gestopt de discussie aan te gaan. Indringend en boos kijken wil soms nog wel helpen in de trein maar zolang ze niet hoesten ga ik er niets meer aan doen.

Heeft ook geen zin zolang er bij RET en NS conducteurs zijn die denken dat een spatscherm voldoende bescherming geeft :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4458
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Je weet nooit hoe iemand reageert als je ze gaat aanspreken. En kliklijnen zijn niet mijn ding, maak er nooit gebruik van.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Alargule schreef: ma 12 jul 2021, 11:22 Dat collaboratieve is toch iets dat in de Hollandse genen zit, vermoed ik zo.
Samenwerken, bedoel je?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

en-es schreef: ma 12 jul 2021, 11:51 Je weet nooit hoe iemand reageert als je ze gaat aanspreken.
Wat wil een V&S'er dan komen doen?
Beul van de blindegeleidelijn
en-es
Berichten: 4458
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Jou duidelijk maken dat jij je met je eigen zaken moet bemoeien?
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Meltrain schreef: ma 12 jul 2021, 11:54
Alargule schreef: ma 12 jul 2021, 11:22 Dat collaboratieve is toch iets dat in de Hollandse genen zit, vermoed ik zo.
Samenwerken, bedoel je?
Samen tegen corona :Y.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

en-es schreef: ma 12 jul 2021, 12:25 Jou duidelijk maken dat jij je met je eigen zaken moet bemoeien?
Dan kun je gewoon duidelijk maken dat gezondheid ook een zaak van je is.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Rutte heeft zojuist zijn excuses aangeboden voor de te snelle versoepelingen en voor de persconferentie van vrijdag.

https://nos.nl/l/2389021

Zo, coronadebat van woensdag ook weer overleefd :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Hij had nog een actieve herrinnering aan die uitspraken? :shock:
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Hertzberger gooit het bijltje er alvast bij neer, en kijkt daarbij opzichtig naar de wappiekant:

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/07/10/ne ... n-a4050504

Jammer.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Het klopt dat we niet eeuwig in de maatregelen kunnen leven, maar drie weken geleden was het echt te vroeg in de vaccinatiecampagne om alles los te gooien. Gaat op dezelfde stapel als Maarten Keulemans van de Volkskrant, die in de weekkranten bleef schrijven dat er niets aan de hand was tot de persconferentie van vrijdagavond.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 132 gasten