Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Alargule schreef: di 13 jul 2021, 17:15 Grote woorden als 'uitsluiten' en 'een tweedeling creëren' zie ik toch vooral aan de kant van het wappiespectrum, om het dan maar oneerbiedig even zo te noemen. Vaak zit daar al een flinke dosis wantrouwen jegens alles wat naar overheid, wetenschap en autoriteit riekt, aangelengd met een flinke scheut antivaxdwaallichtjes.

Tenzij er sprake is van een medische indicatie, heb je als volwassene geen enkele goede reden dat vaccin niet te laten zetten. Vanuit maatschappelijk oogpunt is het van het allergrootste belang de vaccinatiegraad zo hoog mogelijk te krijgen. Dus dit zie ik gewoon als burgerplicht.

Verplichten een vaccin te laten zetten gaat ook mij te ver; het moet een eigen keuze blijven. Maar die keuze hoeft echt niet zonder consequenties te blijven.
Het probleem is dat er geen modus is waarbij je een vrije keuze zonder consequenties hebt, want dan is het al geen vrije keuze meer. Zelf heb ik mijn tweede prik er overigens al enkele dagen inzitten. Ik heb niet getwijfeld. Maar om mensen daarop uit te sluiten. Lastig. Al sta ik er ook weer zo in dat het de eigen keuze is dat je ziek wordt als je hem niet neemt. Daar heb ik dan weer geen medelijden mee.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Sachsen schaft vrijdag de mondkapjesplicht af bij het winkelen. De incidentie ligt onder de 10.

Bron: nieuws/reclamebord in Köln.
Ik doe ook maar wat
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

In één ziekenhuis al 30 mensen die volledig gevaccineerd waren maar nu corona hebben. Tevens enorme stijging in ziekenhuis komende dagen. Aldus 5 minuten die ik toevallig van OP1 zie...

Oftewel niet noodzakelijke operafies die ik bijv zou willen/nodig heb kan lekker nog verder uitgesteld worden
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Werkt goed dus, dat vaccineren :') _O- :X
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Dikke kans dat de nieuwe ziekenhuisgevallen nog niet volledig gevaccineerd waren.
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Tsja, personen met één prik omdat ze eerder ziek zijn geweest, of alleen maar een prikje Jansen om maar zo nodig op fekansie te kunnen, die vallen ook allemaal onder 'volledig gevaccineerd'. Ik vraag me af hoeveel effect die vaccinaties hebben ten opzichte van de gewone twee prikken..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Goede vraag, de NOS heeft er een artikel aan gewijd :D :
https://nos.nl/artikel/2389157-corona-g ... an-dit-nou
Aking schreef: di 13 jul 2021, 22:56 Werkt goed dus, dat vaccineren
Inderdaad, zie bovenstaand artikel :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Ondertussen wordt de lijst met bijwerkingen van deze veilige vaccins wel langer -0-:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1365491 ... onavaccins;
https://edition.cnn.com/2021/07/12/heal ... index.html.

Het betreft hier het Guillain-Barré-syndroom (nog nooit van gehoord):
https://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_ ... Barr%C3%A9
https://www.spierziekten.nl/overzicht/g ... -syndroom/

Zo leer je er wel steeds nieuwe ziektes bij :N.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Guillain-Barré kan je ook krijgen door een campylobacter infectie door een niet goed gare hamburger van de barbecue en dat laten we ook niet.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Zijn die vegaburgers zo slecht nog niet toch. *O*

Ik hoorde trouwens dat je de 2e prik nu eerder zou kunnen halen, maar kan het nu online niet terugvinden. :X
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Chrysa schreef: wo 14 jul 2021, 00:08 Ik hoorde trouwens dat je de 2e prik nu eerder zou kunnen halen, maar kan het nu online niet terugvinden. :X
Quote me ff als je het tegenkomt, PB mag ook.

NVM, ik heb over een week prik twee bedenk ik me nu. Dus een eerdere afspraak heeft dan ook niet zo veel nut.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Chrysa schreef:Zijn die vegaburgers zo slecht nog niet toch. *O*

Ik hoorde trouwens dat je de 2e prik nu eerder zou kunnen halen, maar kan het nu online niet terugvinden. :X
Tweede prik eerder halen is nog niet ingeregeld door de GGD, die daarom verzoeken hier nog niet over te bellen.

https://twitter.com/ggdghornl/status/14 ... 18926?s=21
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5942
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Coronavirus

Bericht door Bemined »

Kunnen ze beter aan Hugo de Jonge vragen om eens te stoppen met aankondigingen te doen voor de interne zaken geregeld zijn.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

jelmerrr schreef: di 13 jul 2021, 22:46 In één ziekenhuis al 30 mensen die volledig gevaccineerd waren maar nu corona hebben.
Onzin.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Zeker als ik de RIVM-cijfers erbij pak: https://www.rivm.nl/nieuws/aantal-posit ... zesvoudigd
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Volgens mij ging het om medewerkers, niet om opgenomen patiënten.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Wellicht. Maar de wijze waarop jelmerrr dit formuleert wekt de suggestie dat het hier om patiënten gaat, zeker ook vanwege de zin die erop volgt.

En dat past in een patroon dat ik in zijn posts zie, waarin zaken continu uit het verband worden gerukt, of er gewoon desinformatie wordt verspreid.

Het is jammer dat het beheer hier niet wat scherper in optreedt, maar goed.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Als je personeel in quarantaine zit moet je misschien ook weer zorg schrappen. Wat mij betreft is het voor beide verklaringen uit te leggen. Ik heb de aflevering ook gezien maar ik dacht dus dat het om ziek personeel ging
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Ja ziekenhuis personeel dat ziek is gemeld
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Zeg dat er dan bij. Je bijdragen voegen zonder dit soort belangrijke informatie niets toe aan de inhoudelijke discussie en leiden soms zelfs alleen maar tot onrust.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

+1.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door cassie127 »

En we pieken weer. Vandaag 10.492 nieuwe besmettingen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Maar zijn dat allemaal nieuwe positieve testen, of is dit een inhaalslag van de achterstanden die rond het weekend ontstaan zijn?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Deels nieuw, deels inhaalslag.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Willem
Berichten: 137
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 17:40

Re: Coronavirus

Bericht door Willem »

Op woensdag zijn de cijfers altijd hoger dan op maandag en dinsdag. Grofweg volgen de aantallen besmettingen twee dagen later dan de dag van de test zelf. De resultaten van vandaag weten we dus donderdag.
Op maandag en dinsdag zijn de cijfers daardoor vrijwel altijd (vorige week was de uitzondering die de regel bevestigd) omdat dat de cijfers uit het weekeinde zijn. En dan wordt er minder getest dan op doordeweekse dagen. Op woensdag zijn de cijfers daarom (veel) hoger.
Een aantal van rond de 10.000 had ik wel verwacht.

Vraag is wat er de komende dagen gaat gebeuren. Ik ben bang dat het hek van de dam is omdat te laat ingegrepen is...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 164 gasten