Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Nee, het OV-protocol is juist altijd van kracht gebleven. Daar is immers op gebaseerd dat je in een trein, bus, metro of ander willekeurig OV-voertuig geen anderhalve meter afstand hoeft te houden en alle zitplaatsen mag gebruiken. En dat is nooit verandert.
Die uitzondering was er echter alleen voor in de voertuigen. Op stations en bij haltes gold de anderhalve meter altijd al en is die nu nog steeds van toepassing. In die zin zijn de regels dus sinds juli vorig jaar nooit verandert.

De mondkapjesplicht in stations en op overdekte perrons / in abri's (alles waar je het daglicht niet boven je kunt zien) is er daarmee alleen gekomen als onderdeel van de verplichting in alle binnenruimten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Je kan wel gaan beweren dat de regels nooit veranderd zijn, maar de regels omtrent mondkapjes zijn op 1 december toch echt veranderd…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Ja landelijk, niet specifiek voor het OV ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Dus:
1. De landelijke regels zijn op 1 december strenger geworden dan de OV-regels, door een nieuwe wet.
2. De landelijke regels zijn per 26 juli grotendeels uit de wet gehaald, behalve voor het OV.

Dus op het gebied van mondkapjes is er nooit sprake geweest van terugval op het OV-protocol, want dat was er op gebaseerd dat de mondkapjes verplicht waren in noodverordeningen van de veiligheidsregio’s.

Kortom: het is vanuit landelijke wetgeving nog steeds verplicht op OV-locaties een mondkapje te dragen en dus ook in winkels binnen OV-locaties.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

umbusko schreef: za 17 jul 2021, 12:14 ....maar de titel zegt voldoende.
En dan niet even de titel citeren? Foei toch!

V košickej nemocnici pohrýzol pacienta s covidom potkan

_O-
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

DDietzen schreef: za 17 jul 2021, 14:27 Tussen de fotoquizburgeroorlog door: gisteravond had ik mijn tweede Pfizerprik, vanochtend voelde ik me heel raar bij het opstaan en viel ik flauw (voor het eerst in mijn leven) in de badkamer. :| Heel trippy om het ene moment tegen de wastafel aan te leunen, even je ogen te sluiten en vervolgens op de grond te liggen...

Mijn immuunsysteem werkt in elk geval goed :')
Oei. Gaat het inmiddels wel beter?
Beul van de blindegeleidelijn
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Coronavirus

Bericht door DDietzen »

Gisteren heb ik nog 3x overgegeven (waarvan 2x op een lege maag, autsj), de hele dag flink ziek op de bank gelegen, en pas 's avonds laat kon ik een boterham verdragen.

Vervolgens 11 uur geslapen en vanochtend fris als een hoentje opgestaan alsof er niets gebeurd was *O*
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Gelukkig dat het nu weer beter gaat.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Ben gisteren ook met pfizer gevaccineerd maar buiten een zere arm heb ik nergens last van.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

Ik heb vrijdag ook mijn tweede prik gehad. Heb me een beetje gammel gevoeld, maar met een beetje rustig aan doen is dat prima te overleven.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Zeer waarschijnlijk is het ook komende jaar niet mogelijk om stage als docent te halen, aangezien leerlingen waarschijnlijk weer op 1,5 meter gaan aldus voorzitter die over veilig onderwijs gaat in een premium tubantia artikel.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Het enige wat ik mij kan bedenken is dat er geen activiteiten in Servische kroegen waren toegestaan, maar enkel dit openluchtfestival.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Een PCR-test is veel betrouwbaarder dan de antigeentesten die je ook als zelftest kan kopen. En iedereen moest blijkbaar getest worden om het terrein op te mogen, dus ook gevaccineerden. Dan heb je het dus beter afgedicht dan in Nederland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Geen virusuitbraak onder tienduizenden bezoekers Servisch festival

Het vierdaagse Exit Festival in Servië heeft niet tot een corona-uitbraak onder de bezoekers geleid. Van 8 tot en met 11 juli kwamen er elke dag zo'n 50.000 bezoekers naar het festival in de stad Novi Sad, onder wie honderden Nederlanders.

Ze moesten vooraf een negatieve uitslag van een PCR-test laten zien of kunnen aantonen dat ze gevaccineerd zijn. Daarna waren er geen coronaregels meer; de festivalbezoekers hoefden geen afstand te houden en geen mondkapjes te dragen.

Honderden bezoekers werden op het terrein getest en een paar dagen later nog een keer. Geen van hen bleek besmet. En van de duizenden buitenlandse bezoekers die voor hun terugreis een negatieve PCR-testuitslag nodig hadden, was er slechts een besmet. Verder is er in Novi Sad geen sprake van een toename van het aantal coronabesmettingen.

Deskundigen vreesden een uitbraak, maar op basis van de steekproeven en tests blijkt daarvan dus geen sprake.
Bron: NOS
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Hainje schreef: di 20 jul 2021, 14:12 Het enige wat ik mij kan bedenken is dat er geen activiteiten in Servische kroegen waren toegestaan, maar enkel dit openluchtfestival.
Alles was open, dus helaas *O*
Suus schreef: di 20 jul 2021, 14:18 Een PCR-test is veel betrouwbaarder dan de antigeentesten die je ook als zelftest kan kopen. En iedereen moest blijkbaar getest worden om het terrein op te mogen, dus ook gevaccineerden. Dan heb je het dus beter afgedicht dan in Nederland.
Dat was de theorie ja :Y

Maar ja, Dance Arena saved my life once again *O* *O* *O*
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Een hoop drukte om niks dus. :Y
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Gelukkig hebben wij op dit forum Herr Professor Doktor A. King, om de situatie eens rustig te duiden.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Neuh, ik heb wel wat beters te doen _O-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Tja, dan wordt het toch...

Afbeelding

... een dubbele als ik dit nieuws zo lees: https://www.volkskrant.nl/a-b540f5a5
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Suus schreef: do 15 jul 2021, 16:40
waldo79 schreef:Een algemene oproep om je te laten testen lijkt me nogal zinloos. Ik heb de drukte gemeden in het buitenland en afstand gehouden.

Ben ik een gevaar voor de volksgezondheid?
Dit zijn typisch vragen die je aan de verkeerde richt. De overheid roept op om na terugkeer uit het buitenland je te laten testen. Je doet het of je doet het niet, maar de argumenten waarom je het wel of niet doet moet je maar met Hugo of het RIVM bespreken.
Ik wens hier niet bevoogdend te worden aangesproken, maar ik vermoed dat >99% niks doet met de testverplichting. Ik heb maling aan dat soort regelgeving die in de praktijk alleen maar een papieren tijger blijkt te zijn en in het geheel niet bijdraagt aan de bestrijding van het virus.

Ik raakte nogal snibbig: het is niet zo dat ik overal maar lak aan heb, maar door plotseling wetgeving te wijzigen kun je moeilijk beweren dat je in control bent als overheid.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Je verwacht een serieus antwoord op de vraag of je een risico bent voor de volksgezondheid?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Nouja, hij heeft wel een punt: als je ergens in Europa makkelijk corona kunt oplopen is het wel in Nederland. ;)

Ik ben ook niet van plan me te laten testen bij terugkomst: ik zoek de drukte niet op en probeer afstand te houden. Ook hier blijkt weer dat er totaal geen plan is voor de (nabije) toekomst, men doet maar wat. En zelfs dat bij voorkeur als het al te laat is.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Bij terugkeer uit Duitsland vorige week heb ik ook geen bezoek gebracht aan de teststraat, al was dat vooral vanwege de drukte met echte zieken. In plaats daarvan heb ik een zelftest gedaan, in combinatie met de dubbele vaccinatie en het feit dat de incidentie op mijn vakantiebestemming minder dan een-honderdste was van die in mijn gemeente vond ik dat zeker genoeg.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten