Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Cancel culture erbij betrekken _O-
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

isadora schreef: wo 28 jul 2021, 11:08 Uiteraard ben ik (sinds april) volledig gevaccineerd.
Gisteren moest ik voor onderzoek naar het UMC, vier bussen en twee treinen.
Met medicatie tegen benauwdheid (i.v.m. fibrose op longen) op zak, kon ik ieder vervoermiddel zonder mondkapje betreden.
Conducteurs bestaan niet meer, dus daar ben ik er geen van tegengekomen.
Buschauffeurs vonden het allemaal wel goed.
Fijn dat het allemaal goed gegaan is in het ov. Inmiddels heb ik van de huisarts weer al mijn vrijheden terug gekregen. Mijn eerste treinreis sinds maart 2020 staat gepland voor half augustus 2021. Heb wel het advies gekregen om een ffp2 masker de dragen.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Tja, minus de incidentele HC die wel netjes de rondes doet, zijn ze eigenlijk heel erg onzichtbaar geworden.
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

De ff p2-maskers, of de reizen van ODRAIL? (A)
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Het CDC (ik denk dat is de Amerikaanse variant van het RIVM en RKI!?) beweert dat met Delta besmette gevaccineerden dezelfde hoeveelheid virussen kunnen verspreiden als niet-gevaccineerden. Als dat klopt dan vraag ik me toch of het een goed idee is dat gevaccineerden niet hoeven te testen.

https://www.nytimes.com/2021/07/30/heal ... ec89688a5e
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Inmiddels is bekend dat een besmetting bij vele mensen zonder enkele klachten afloopt. Als er nu bij voorbeeld twee mensen de grens willen oversteken, allebei zijn besmet maar zonder klachten. De ene, niet gevaccineerd, moet een test maken en krijgt zijn besmetting te weten. De andere, gevaccineerd, moet geen test maken maar alleen het vaccinatiebewijs tonen en mag gewoon doorgaan. Dat is, wat ik bedoel.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Met de recent gemeten niveaus van antistoffen onder de bloeddonoren wordt de spoeling van mensen die veel risico lopen om ernstig ziek te worden erg dun. Het is bepaald niet representatief, maar het geeft een idee van wat we van het najaar kunnen verwachten qua druk op de zorg.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Chrysa schreef: do 29 jul 2021, 11:02 Cancel culture erbij betrekken _O-
En even selectief vergeten dat de vrijheid van meningsuiting begrenst is natuurlijk. Terecht ook met die smakeloosheid.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Dat zie je aan alle extreme kanten van het politieke spectrum natuurlijk. Alles is goed totdat de ander het tegen mij gebruikt. Zo'n mentaliteit.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

De vraag is vooral wat men denkt op te schieten met dergelijke overtrokken vergelijkingen. De discussie over of en in hoeverre er drang en dwang bij vaccinatie moeten komen kijken is namelijk wel degelijk een relevante, niet alleen voor de actuele situatie, maar ook voor de toekomst bij andere ziekten.

Door echter meteen de Jodenkaart te trekken, overheerst nu de morele verontwaardiging (terecht) over die vergelijking. PHS gooit daarmee eerst en vooral zijn eigen glazen in - als het hem er tenminste om te doen was om een discussie aan te zwengelen.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Als we die discussie in Nederland überhaupt gaan voeren. Met de vaccinatiegraden die we in Nederland kennen. Volgens het ecdc bij volwassenen rond de 84.5 procent eerste prik en 61.5 procent tweede prik. Waarbij vooral het tweede cijfer per week nog enorm oploopt.

https://vaccinetracker.ecdc.europa.eu/p ... uptake-tab
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Ja, maar die Nederlanders gaan ook eens een keer naar het buitenland willen. En daar ligt de situatie soms heel anders, qua vaccinatiebereidheid, -graad en -plicht.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Een medeforummer wees me erop dat een eerdere post verwijderd lijkt te zijn, mogelijk in verband met het ter verandwoording roepen van PHS vanwege ronduit abjecte associaties. Ik begrijp dat dit niet de plek zou moeten zijn om een dergelijke discussie te voeren, maar het bevreemdt me dat juist een dicussie aangaande de (grenzen van-) de vrijheid van meningsuiting de facto door het beheer gecensureerd wordt. Daarnaast lijkt het me — zoals opgemerkt — dringend gewenst PHS in staat te stellen zijn excuses voor zijn opmerkingen te maken, en hem anders geen podium tot recidieve te bieden. Dat is uiteraard enkel mijn mening, maar ik ben erg benieuwd hoe met name het forumbeheer hier over denkt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Als het zo specifiek over PHS gaat lijkt me dat "op de man spelen", en da was niet de bedoeling geloof ik (A)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Het gaat mij niet om PHS, maar om wat hij opschrijft. Ik benijd zijn vaardigheden bij de fotoquiz, maar dat legitimeert zijn foute opmerkingen hier en elders niet. Daarnaast vind ik het merkwaardig dat berichten zonder verdere melding zomaar in het niets verdwijnen. Mijn indruk is dat er dan iets mis gaat.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Een bug in de forumsoftware, misschien?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Dat zou natuurlijk kunnen. Ik wacht het even af.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Terwijl we daarop wachten, een artikel uit het NRC over de toekomst na - of eigenlijk met - corona:

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/07/31/ni ... n-a4053142

Het onderschrijft een conclusie die ik inmiddels ook voor mezelf heb getrokken: er was een wereld vóór corona, en er is er eentje ná. En die twee zullen niet op elkaar lijken. Vooral de vanzelfsprekendheid waarmee we ons over de aarde verplaatsen en in grote groepen samenkomen, zal onder een vergrootglas komen te liggen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Er zullen zeker zaken zijn die, ook wat mij betreft, niet verdwijnen. De totempalen met handgel zie ik niet meer verdwijnen en wellicht komen er zelfs permanenter oplossingen voor. Ik vind het zelf volstrekt logisch om op meer punten even snel mijn handen te kunnen wassen. Niet iedereen zal immers standaard een flesje in zijn auto en/of tas hebben.
Theoretisch konden we voor corona ook niet onbeperkt de hele wereld en omstreken afreizen. Voor reizen naar bepaalde tropische landen waren vaccinaties tegen andere ziektes al verplicht. Daarentegen vind ik wel dat minimaal de Europese binnengrenzen weer zonder beperkingen open moeten zodra de vaccinaties tegen corona in vrijwel heel Europa afgerond zijn.
Wat ik wel enigszins stuitend vindt is dat de handhaving van de enkele nog bestaande maatregelen ernstig te wensen overlaat. Niemand kijkt meer heel erg nauw naar de social distancing en ook in de horeca zijn de gezondheidschecks gedigitaliseerd. Daardoor ontstaat een publiek misverstand dat men zonder meer kan gaan zitten. Tot nu toe werd ik in mijn vakantie alleen op de Posbank expliciet op de gezondheidscheck gewezen. Door de gebrekkige handhaving ontstaat de waan dat bepaalde maatregelen totaal niet werken. Dat is wel ten dele waar, maar ondermijnt het draagvlak gigantisch.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Coronavirus

Bericht door teun »

Ben benieuwd of die glazen bollen het allemaal zo goed weten. *O*
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Coronavirus

Bericht door Bemined »

Het is hier goed te merken dat we in de eindfase van het vaccineren zitten, ik kon gelijk doorlopen voor mijn tweede prik. Bij de eerste keer stond er nog een rij.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Nou, maak je maar op voor morgen. Beterschap alvast.

Groet, een ervaringsdeskundige.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Om het horrorverhaal van Alargule beetje af te zwakken, mijn moeder (74) en ik (37) hadden na afloop van beide prikken hooguit een beetje stijve bovenarm. Ja ja ja anekdotisch argument enzo, maar toch, het hoeft helemaal niet heftig te zijn.
🍉
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Het is nou ook weer niet zo dat ik hier al schuimbekkend, kotsend en diarrerend op de grond lag te creperen van de pijn, hoor. Hooguit wat slapjes, moe en lichte verhoging. Het schijnt vaker voor te komen. Mijn vriendin had er na haar tweede prik ook last van. Mijn moeder had het vooral na haar eerste prik goed te pakken, en mijn vader is denk ik inmiddels te oud om überhaupt nog over een werkend immuunsysteem te beschikken, dus die merkte nergens iets van - ook niet van pijn in de bovenarm.

Maar hij leeft nog steeds, verdorie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten