Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8868
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Ik zie het probleem niet. Iedereen die wil is toch gevaccineerd of kan zich laten testen. Dat ene maandje tot de echte normalisatie kan er nu ook nog wel bij vind ik. Daarnaast blijft vaccineren net als het bezoeken van deze gelegenheden van recreatie een keuze.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
jelmerrr
Berichten: 1811
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

En mensen zonder mobieltje? Verder ben ik voor
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21393
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

PHS schreef: vr 03 sep 2021, 16:21 Hugo 'geen verkapte vaccinatieplicht' de Jonge wil toch een verkapte vaccinatieplicht: vanaf eind deze maand worden toegangsbewijzen mogelijk verplicht in de horeca, doorstroomlocaties en in de sport. Bron.
Voor een toegangsbewijs hoef je niet gevaccineerd te zijn, dus van een verkapte vaccinatieplicht is mijns inziens geen sprake.
jelmerrr schreef: vr 03 sep 2021, 16:42 En mensen zonder mobieltje?
Dan moet je een bewijs aanvragen/regelen via https://coronacheck.nl/nl/ :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

jelmerrr schreef: vr 03 sep 2021, 16:42 En mensen zonder mobieltje? Verder ben ik voor
Je kan de QR code ook printen.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

De vraag blijft wat hier problematisch aan is, en voor wie. Het antwoord kan ik ook wel geven: hier is niets problematisch aan zolang de epidemiologische situatie hierom vraagt, en zodoende is er dus ook niemand te benoemen voor wie het probleem geldt.

O ja, die paar 'gewetensbezwaarden' die willens en wetens geen vaccin nemen omdat onderdrukking door de overheid / 5G / autisme / "gemicrowaved" op 11/8. Daar kan ik niet zo'n medelijden mee hebben.

De andere moeilijk bereikbare doelgroepen gaan vanzelf wel overstag zodra ze merken dat een leven zonder prikje wel heel veel lastiger is dan een leven met.
jelmerrr
Berichten: 1811
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Daantje schreef: vr 03 sep 2021, 16:56
jelmerrr schreef: vr 03 sep 2021, 16:42 En mensen zonder mobieltje? Verder ben ik voor
Je kan de QR code ook printen.
Waarom mag screenshots dan niet?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21393
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

PHS schreef: vr 03 sep 2021, 17:00
Meltrain schreef: vr 03 sep 2021, 16:50 Voor een toegangsbewijs hoef je niet gevaccineerd te zijn, dus van een verkapte vaccinatieplicht is mijns inziens geen sprake.
De crux zit in het woordje verkapt: voor maar weinig mensen is het haalbaar om je iedere 48 uur te laten testen.
Gelukkig is dat ook maar voor weinig mensen noodzakelijk. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Jij laat je uit principe niet prikken?
Chrysa
Berichten: 8006
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

PHS schreef: vr 03 sep 2021, 17:27 Dat is op zijn minst onhandig.
En daar heb je zelf voor gekozen.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Chrysa
Berichten: 8006
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Was jij niet VVD-stemmer? Dat is toch wel de parij van het 'boeiuh, ik heb er geen last van, dus voer die maatregel maar in' :')
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Zolang ze er zelf niet door geraakt worden ja. Zo ja, dan staan ze op de achterste benen om hun 'rrrrrrechten' met hand en tand te verdedigen. Wat in de praktijk vooral uit hard schreeuwen bestaat.
en-es
Berichten: 4492
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Blijkbaar is de tijd van pappen en nathouden voorbij wat het kabinet betreft. Uiteraard is het ook de bedoeling om twijfelaars te overtuigen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Er is ook echt een groep mensen die niet tegen vaccineren is maar gewoon nog geen afspraak gemaakt heeft omdat ze geen zin/tijd/energie/whatever hebben en niet denken dat ze zelf ernstig ziek worden. Die trek je hiermee wel over de streep.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2860
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

PHS schreef: vr 03 sep 2021, 17:00 En dat is ook precies het doel: Hugo de Jonge geeft aan dat de maatregel wordt ingevoerd zodat meer mensen zich laten vaccineren.
En dat was/is ook precies het doel van zijn collega Jens Spahn. Inmiddels zeggen dan ook de meeste mensen niet meer "ik laat me vaccineren om mijzelf en mijn omgeving te beschermen" maar "ik laat me vaccineren om dit en dat weer zonder obstakels te mogen doen....". :roll:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10605
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Dus het werkt zelfs voor degenen die wat trager van begrip zijn :pos:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

ICE11 schreef: vr 03 sep 2021, 19:52 "ik laat me vaccineren om dit en dat weer zonder obstakels te mogen doen....". :roll:
Dat was voor mij al vanaf dag één van de coronacrisis het doel voor vaccinaties. Het is immers het enige ticket naar onze vrijheid, omdat het hét verschil maakt tussen een compleet overbelast zorgstelsel en een beheersbaar endemisch virus.

Ongelooflijk dat degenen die het hardst stonden te roepen om het verlies van hun vrijheid ook het meest tegen die prikjes gekant zijn.

:roll:
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

En toch vind ik het wat. Al heeft het hopelijk wel het juiste effect. Gelukkig is het grootste deel van de Nederlanders al verstandig geweest door zich te laten prikken.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Willem
Berichten: 137
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 17:40

Re: Coronavirus

Bericht door Willem »

Tegelijk moet er wel ruimte blijven voor mensen die zich bv. vanwege religieuze overwegingen niet laten vaccineren.
Chrysa
Berichten: 8006
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Waarom?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10605
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Zo min mogelijk, wat mij betreft. Als zulke vrijheid een bedreiging voor de volksgezondheid vormt lijkt het me duidelijk waar de prioriteit moet liggen. Voor sommige weigeraars kan een verplichting ook de verantwoordelijkheid voor de keuze opheffen, en zo een anders onoplosbaar gewetensconflict doen verdwijnen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
en-es
Berichten: 4492
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Voor wie wel een uitzondering dan? Kort geleden op het journaal zag ik een reportage over de lage vaccinatiegraad in een aantal wijken in Amsterdam. Een bewoonster van zo'n wijk zei toen dat ze zich niet laat inenten omdat je er aan dood gaat. Want volgens haar was dat inenten een complot van de overheid om de bevolking te verminderen. 8-) 8-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50928
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Er is een substantiële groep voor wie het vaccin niet werkt of zelfs gevaarlijk kan zijn, in verband met problemen met het afweersysteem. Denk aan mensen die een getransplanteerd orgaan hebben of een zware behandeling tegen kanker ondergaan. Dat zijn mensen waar we als maatschappij voorzichtig mee moeten omgaan, want een behandeling met antilichamen kan pas toegepast worden als ze al besmet zijn en is nog steeds experimenteel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten