Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Voor mensen met een medische indicatie kan natuurlijk prima een uitzondering gemaakt worden. Dan komt het echter (helaas voor hun) wel aan op eigen verantwoordelijkheid, maar ik denk dat verregaande maatregelen voor de hele maatschappij om een verwaarloosbaar kleine minderheid te beschermen toch te ver gaan.
Stefan
Berichten: 4305
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Coronavirus

Bericht door Stefan »

Ik begeef me waarschijnlijk ook op glad ijs, maar ik ben het zeker eens met het bovenstaande.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Noem 700.000 mensen maar een verwaarloosbare minderheid :X

https://nos.nl/l/2394288
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4305
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Coronavirus

Bericht door Stefan »

Maar is het dan wel eenvoudig vast te stellen bij wie de vaccinatie wél goed werkt?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Bloedbank Sanquin doet regelmatig onderzoeken naar de hoeveelheid antistoffen onder de bloeddonoren. De steekproef is niet geheel representatief (iets met migratieachtergronden, aandoeningen en een minimumleeftijd en zo), maar de laatste paar onderzoeken kwamen steevast boven de 90% uit.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Suus schreef: zo 05 sep 2021, 09:39 Noem 700.000 mensen maar een verwaarloosbare minderheid :X

https://nos.nl/l/2394288
Wat wil je dan doen? Nog tien jaar niemand knuffelen?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Suus schreef: zo 05 sep 2021, 09:39 Noem 700.000 mensen maar een verwaarloosbare minderheid :X

https://nos.nl/l/2394288
Je weet dat we in Nederland ongeveer 17.280.000 mensen hebben hoop ik?
En dat de levensverwachting voor de meeste van die 700.000 mensen maar op enkele jaren ligt?

Het heeft geen zin de maatschappij plat te leggen voor een groep die toch binnen no time dood gaat.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
en-es
Berichten: 4470
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

We zullen toch keuzes moeten maken. Hoe pijnlijk dat ook is voor een groep mensen. De tijd van pappen en nathouden eindigt ooit.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Zou dan om welgeteld 4 procent van de samenleving gaan. Ik vind dat eigenlijk een best verwaarloosbare groep als je kijkt naar de consequenties die de beperkingen met zich mee brengen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Coronavirus

Bericht door Suus »

jelmerrr schreef:
Suus schreef: zo 05 sep 2021, 09:39 Noem 700.000 mensen maar een verwaarloosbare minderheid :X

https://nos.nl/l/2394288
Wat wil je dan doen? Nog tien jaar niemand knuffelen?
Accepteren dat er mensen zijn waar je voorzichtig mee moet zijn in de omgang. In ziekenhuizen mondkapjes verplicht houden bijvoorbeeld. Als je ziek bent thuis blijven. Kleine gestes, zoveel vraagt dat niet van een mens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

@jelmerrr: Die 4% is echter wel de helft van de groep niet-gevaccineerden uiteindelijk (met een vaccinatiebereidheid van 91% volgens het dashboard). Daar maakt het dus wel een significant deel van uit.

Maar verder eens hoor dat je nou eenmaal niet kunt blijven vasthouden aan beperkingen voor iedereen die wel de moeite genomen heeft zich te laten prikken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Coronavirus

Bericht door Frank »

Laten we vier procent van de mensen misschien wel dood gaan omdat we zelf een mondneusmasker wat oncomfortabel vinden? Omdat we niet de moeite nemen gebouwen te ventileren? Omdat wat vaker testen irritant is? Ugh.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

En meestal dus een verminderde levensverwachting, en in hun leven al ernstige beperkingen. Een groep die met virussen voor corona al ernstig risico liep en toen ook al stierf. Heb op het speciaal onderwijs al genoeg leeftijdsgenoten zien sterven.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Frank schreef: zo 05 sep 2021, 11:31 Laten we vier procent van de mensen misschien wel dood gaan omdat we zelf een mondneusmasker wat oncomfortabel vinden? Omdat we niet de moeite nemen gebouwen te ventileren? Omdat wat vaker testen irritant is? Ugh.
Laten we 96 procent maar lekker maatregelen treffen omdat een groep die ook zonder corona in de gevarenzone zit koste wat kost op de been willen houden.

Solidariteit is prima, maar op een gegeven moment is het zoals Alargule al aangeeft een kosten-batenanalyse. 1.5 meter is geen uitgaansleven meer, is slecht onderwijs, is achteruitgang voor een hoop sectoren. Voor een groep van 4 procent. Zoiets gaat niet gebeuren in onze winstbeluste maatschappij.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Maar daarom kan er nog wel rekening met hun gehouden worden.
Zeker de meeste dingen kunnen gewoon weer op de normale manier plaatsvinden, maar een toegangsbewijs lijkt me wel essentieel. En uiteraard moet gekeken worden of de effectiviteit van vaccins boven een bepaald percentage blijft.
Voor de groepen waarvoor vaccins niet werken, kunnen dan speciale maatregelen getroffen worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Alargule schreef: zo 05 sep 2021, 09:18 maar ik denk dat verregaande maatregelen voor de hele maatschappij om een verwaarloosbaar kleine minderheid te beschermen toch te ver gaan.
Net als Stefan ga ik ook op het ijs..... Voor deze mensen is al een gewone verkoudheid of griep een gevaar en dat was altijd zo, dus ook voor corona. Toch was er tot nu toe nooit sprake van maatregelen voor het merendeel van de bevolking om deze kleine groep bij voorbeeld tijdens het jaarlijkse griepgolf te beschermen. De eisen dat er nu plots een bescherming moet zijn is volgens mij dan ook zo een bijwerking van corona, want er is in grote delen van de bevolking een soort verwachtingspatroon ontstaan dat de overheid voor een totaal risicoloze leven moet zorgen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

PHS schreef: zo 05 sep 2021, 11:35 Vele anderen zijn ooit ziek geweest, bijvoorbeeld leukemie, ........
Al deze groepen bestaan allemaal uit vele tienduizenden mensen die echt niet 'binnen no time doodgaan'.
Klopt, 11jaar na dato, al moet ik zeggen, dat ik wel een statistiek van mezelf aan het worden ben. :Y
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Coronavirus

Bericht door Bemined »

Meltrain schreef: zo 05 sep 2021, 12:44Voor de groepen waarvoor vaccins niet werken, kunnen dan speciale maatregelen getroffen worden.
Die toegangstesten zijn op zich ook ten bate van deze mensen, want als ongevaccineerde heb je er baat bij dat de andere aanwezigen gevaccineerd of getest zijn. En het lijkt me redelijk dat mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden zich sowieso gratis kunnen laten testen en dus uitgesloten zijn van de eventuele eigen bijdragen van zo'n toegangstest.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

PHS schreef: zo 05 sep 2021, 17:56 [...]Er waren zeker ook corona-ontkenners en complotdenkers aanwezig, maar ik zag vooral veel normale mensen[...]
Uit interesse: hoe zie jij het verschil tussen die drie, en hoe identificeer je ieder uitzonderlijk als zodanig?
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3472
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Wat was je overweging om hierbij aanwezig te zijn?
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Hij zal eraan hebben meegedaan, lijkt mij de meest voor de hand liggende verklaring.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 187 gasten