Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Die was er zo'n beetje elke winter toch? Dus niks bijzonders lijkt me dan?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Die griepgolf was er inderdaad bijna elke winter.
Alleen de afgelopen winter was de griepgolf er juist niet door de coronamaatregelen (afstand houden enz ).
Dit staat ook in het artikel.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Dus afgelopen winter was bijzonder, de aankomende niet *O*
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3472
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Door de coronamaatregelen waren er afgelopen griepseizoen weinig griepgevallen, waardoor minder mensen beschermd zijn.

Maar als je nou gewoon even de eerste alinea leest sbap je dat zelf ook wel. ;)
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Kudtns! -0-

Gelukkig heb ik d'r weinig last van *O*
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Daar is volgens NOS nog niets definitiefs aan. Hugo Bloemschoen is nog in afwachting van het OMT-advies, en ik hoop dat hij de woorden van Marjan Rintel ook meeneemt in de afweging. Een beleid dat aan alle kanten rammelt omdat niet iedereen het begrijpt is ook onhoudbaar en funest voor het laatste beetje draagvlak dat er nog is. Daar komt nog bij dat zelfs NS-personeel vaak zonder mondkapje rondloopt op de perrons, zo zag ik gisteren in Roosendaal.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Verstandige uitspraak van Hugo de Jonge. Het OV heeft een grote doelgroep die gedwongen is tot gebruik en een wat mindere weerstand heeft. Ik hoop dat de verstandige uitspraak ook nog een verstandige beslissing worden, maar dat weet je nooit in een land dat al doet alsof de pandemie voorbij is :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4470
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Nou lekker dan. Dat wordt weer niet in de trein reizen voorlopig.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Met een goed mondmasker (ffp2) heb ik er geen moeite mee om met het ov te reizen.
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

ArrivaBas schreef: vr 10 sep 2021, 12:14 Daar komt nog bij dat zelfs NS-personeel vaak zonder mondkapje rondloopt op de perrons, zo zag ik gisteren in Roosendaal.
Op de perrons (iig buiten een stationshal) had de regel ook gelijk met de andere mondkapjesverplichtingen opgeheven moeten worden op 26 juni. In een druk winkelcentrum geen mondkapje op en op het winderige perron van Koudum-Molkwerum waar je de enige reiziger bent wel slaat natuurlijk nergens op.
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

Je zou er ook voor kunnen kiezen om alleen tijdens de spits mondkapjes te verplichten, of mensen verplichten een mondkapje bij zich te hebben, die gedragen moet worden als er bijvoorbeeld staanplaatsen in de trein zijn. Het draagvlak voor het dragen van mondkapjes lijkt me niet echt bevorderd worden door de plicht die te moeten dragen als er maar een paar mensen in de trein zitten of op perrons waar niemand in je buurt is.
Het wordt helemaal een lachertje als de anderhalve meter regel wordt afgeschaft en de mondkapjes in het OV en op de stations gehandhaafd blijven.
Laatst gewijzigd door Dennenboom op vr 10 sep 2021, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Beter lijkt het me dan om met quota te gaan werken, bijvoorbeeld bij minimaal 45 reizenden in een trein tussen 8:00 en 10:00 's ochtends, en minimaal 75 tussen 12:00 en 15:00 's middags.

Daar valt ook veel beter op te handhaven.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Coronavirus

Bericht door Frank »

Gewoon de mondkapjesplicht nog een tijdje handhaven, dat lijkt me het makkelijkst (en het best).
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

En we gaan waarschijnlijk ook nog wel even anderhalvemeteren, want we zijn nog niet "off the hook".
https://nos.nl/teletekst#114
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ik gok dat ze d'r allebei komen, en dat het merendeel van demense dat wel prima vindt. -0-
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

En misschien ook nog een bewijs, dat je alle bewijzen hebt.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Frank schreef: vr 10 sep 2021, 14:09 Gewoon de mondkapjesplicht nog een tijdje handhaven, dat lijkt me het makkelijkst (en het best).
+1.

En dan dus ook OV-medewerkers die vinden dat een onderdeneuskapje, kinkapje of helemaalgeenkapje volstaat kei- en keihard aanpakken. Óf een correct gedragen mondkapje óf een spatscherm (wat al belachelijk is, maar dat terzijde).

Ontslag op staande voet?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Tegen de muur!!!1! :evil:
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

:mrgreen:

Nou dat hoeft dan ook weer niet, maar het lijkt me wel handig als bijvoorbeeld hc's en S&V zich ook zelf aan de wettelijke verplichtingen houden die ze bij klanten moeten handhaven.

-0-
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

V&S is uitgezonderd voor zover ik weet, omdat je bij een eventuele worsteling dat beflapje voor de ogen van zo'n gorilla (aldus NS-medewerkers) kan trekken en dan zien ze niks meer. Om die reden hoeven de pliessies d'r ook geen op :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

WSM schreef: vr 10 sep 2021, 19:54 maar het lijkt me wel handig als bijvoorbeeld hc's en S&V zich ook zelf aan de wettelijke verplichtingen houden die ze bij klanten moeten handhaven.
Wellicht moeten ze eerst eens überhaupt beginnen met handhaven ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Afgelopen zaterdag twee ritjes in de 7600 en daar waren ze strikt.

Ik ben die mondkapjes overigens ook liever kwijt dan rijk maar dit is dan wel een maatregel die ik nog wel te doen en te begrijpen vind.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Over niet-medische mondkapjes is het RIVM heel duidelijk. "Als u een mondkapje op zou doen dan zou dat geen bescherming bieden, dat hebben we steeds gezegd en dat is nog steeds het standpunt", zegt Jaap van Dissel op 1 april.

De maskers kunnen volgens het RIVM zelfs leiden tot schijnveiligheid. Dragers zouden als gevolg minder afstand houden of andere basisregels opvolgen, terwijl het nut van dit beschermingsmiddel gering lijkt bij niet-medische mondkapjes.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 214 gasten