Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

trolly schreef: do 16 sep 2021, 20:22 Als je het daar niet mee eens bent mag je het zeggen, Isadora. Dit is een vrij land, en als er berichten van dit forum verwijderd worden gebeurt dat niet onder druk van de overheid.
Hoe destilleer je, dat ik het oneens ben?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Aking schreef: do 16 sep 2021, 21:25Bron?
Deze bijvoorbeeld:
DPDelft schreef: wo 15 sep 2021, 21:15 Ik heb een aantal berichten weggehaald vanwege onder andere taalgebruik of op de man gerichte reacties. Daarnaast zijn ook enkele reacties op deze berichten weggehaald. Blijf elkaar met respect benaderen om de sfeer op het forum goed te houden. Kritisch zijn prima, elkaar "afbreken" niet. Als forumbeheer proberen we ook dit topic te blijven volgen en op tijd, indien nodig, bij te sturen. Vind je dat een bericht onterecht is verwijderd? Stuur mij even een PB. 8-)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

isadora schreef: do 16 sep 2021, 21:31
trolly schreef: do 16 sep 2021, 20:22 Als je het daar niet mee eens bent mag je het zeggen, Isadora. Dit is een vrij land, en als er berichten van dit forum verwijderd worden gebeurt dat niet onder druk van de overheid.
Hoe destilleer je, dat ik het oneens ben?
Nu kan ik natuurlijk zeggen dat ik niet destilleer, en dat ik je alleen uitnodig je naderte verklaren. Maar dat verstoppertje spelen is nou juist wat me steeds meer tegen staat in dit draadje. Vage insinuaties, die verder niet onderbouwd worden, maar wel een complotterig sfeertje creëren waarin een bepaald soort schimmels en ongedierte uitstekend gedijt. Daarbij denk ik uiteraard niet aan mijn dierbare medeforummers, maar op figuren als Willem Engel, Michel Reijinga of die meneer van dat andere forum.

Als je in debat wil: prima, daar is zo'n forum voor. Maar dan graag met argumenten en bij voorkeur af en toe een bron. Wordt Aking blij van.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Bron? :mrgreen:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Spa, inderdaad.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

trolly schreef: do 16 sep 2021, 21:48
isadora schreef: do 16 sep 2021, 21:31
trolly schreef: do 16 sep 2021, 20:22 Als je het daar niet mee eens bent mag je het zeggen, Isadora. Dit is een vrij land, en als er berichten van dit forum verwijderd worden gebeurt dat niet onder druk van de overheid.
Hoe destilleer je, dat ik het oneens ben?
Nu kan ik natuurlijk zeggen dat ik niet destilleer, en dat ik je alleen uitnodig je naderte verklaren. Maar dat verstoppertje spelen is nou juist wat me steeds meer tegen staat in dit draadje. Vage insinuaties, die verder niet onderbouwd worden, maar wel een complotterig sfeertje creëren waarin een bepaald soort schimmels en ongedierte uitstekend gedijt. Daarbij denk ik uiteraard niet aan mijn dierbare medeforummers, maar op figuren als Willem Engel, Michel Reijinga of die meneer van dat andere forum.

Als je in debat wil: prima, daar is zo'n forum voor. Maar dan graag met argumenten en bij voorkeur af en toe een bron. Wordt Aking blij van.
Ik respecteer jouw gedachtegoed, maar herken me totaal niet binnen jouw geschetst beeld.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Over je houding ten opzichte van dat gedachtengoed (voor zover daar überhaupt sprake van is) heb ik mijn vraagtekens. Dat je je niet herkent in het geschetste beeld vind ik juist erg herkenbaar.

Anders dan je mogelijk denkt kom je op mij over als iemand die in principe prima in staat is haar zegje te doen. Dat je mij of anderen daarbij niet persé naar de mond praat is wat mij betreft een zegen op een discussieforum. Maar juist daarom is het vreemd om voor een suggestief emoticonnetje te kiezen als ik om concrete voorbeelden voor staatscensuur vraag. Hoewel er ongetwijfeld regelmatig van alles "verdwijnt" in het Haagse, bestaat er voor zover ik weet geen structurele censuur van uitingen van burgers. Mocht ik me vergissen, dan hoor ik daar dus graag van jou of van en-es voorbeelden van. Als het je dan te heet onder de voeten mocht worden mag dat ook per PB.

Mijn sterke vermoeden is echter, dat zulke voorbeelden niet bestaan, danwel berusten op broodje-aapverhalen. Of je je bezig wil houden met het vullen van die echoput is een keuze. Mijn ervaring is, dat wie in die put valt er nooit gelukkiger van wordt. En dat, terwijl het echt niet lastig is weer in de realiteit terug te komen. Simpele vragen als "wie heeft er nou echt voordeel bij censuur (of enig ander complot)" of "kan het vermeende doel van deze samenzwering (iedereen vol met 5G-chips en dan de magnetron aan) niet op een veel eenvoudiger manier beteikt worden (niemand vaccineren en alle maatregelen afschaffen)?" geven snel een helder beeld van hoe plausibel de vermeende misstand eigenlijk is.

Maar daar hoor je weinig over op MSM. En elders al helemaal niets.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Ik heb een poging gedaan deze discussie in het forumfrictietopic voort te zetten. Ik meen namelijk dat hier wel wat over op tafel te leggen valt, maar dat het Coronatopic daar niet het juiste topic voor is.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Ik blijf bij mijn eerder geplaatste reactie.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Ik ben de draad kwijt geraakt :(
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Je reageert er op, dan heb je hem toch gevonden? :Y

Overigens nog weer een mooi dingetje. De PCR-test die goed genoeg was om het land binnen te komen, voldeed niet om het festival binnen te komen :')
(en dat had niet met de tijd te maken)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Frankrijk heeft ook wat Pass Sanitaire logica. Voor een overnachting in een hotel hoef je hem niet te tonen, maar als je wil ontbijten in het hotel moet je hem wel tonen. In Duitsland moest ik de pas al bij het inchecken in het hotel tonen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Ik heb voor het eerst de QR-code moeten tonen, op het vliegveld van Yerevan.
Dit terwijl het land zelf geen QR-code hanteert. De code werd ook niet gescand.
In Kiev was de vaccinatiekaart toereikend.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Voor een terras is dus geen coronapas nodig, maar voor het toilet binnen wel.

Reactie minister De Jonge: je kan ook een dixi naast je terrastafels zetten.

Dit land jongens, dit land :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Dat riep ik een jaar geleden al :')
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Ik verwacht al gasten die de hele avond buiten in de kou willen gaan zitten eten omdat ze weigeren een code te laten zien bij ons -0- Of zie ik de domheid van ons volk nu echt te somber in? Ik heb al zo veel voorbij zien komen in die 12 jaar dat ik nu in de horeca zit..
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ik ga in ieder geval wel een meter verderop tegen de gevel zeiken :Y
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Een overtuigd De Jongefan kan ik mezelf niet echt noemen (hoewel ik met een zekere afgunst naar 's mans schoenen kijk) maar ik kan hem geen ongelijk geven. Als je het coronapascheckgebeuren niet als een wappiepesterijtje ziet, maar als een middel om een nieuwe coronagolf vóór te zijn, is het wel zo consequent om wie niet zo'n vrolijk plaatje kan tonen buiten de deur te houden. Terrasbezoek is niet hetzelfde als toiletbezoek.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Aking schreef: ma 20 sep 2021, 19:55 Dat riep ik een jaar geleden al :')
Je had minister moeten wezen. Maar dat riep je natuurlijk ook al jaren :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Neuh, misschien dat ik ook nog eens een partij voor Jan Lul opricht ofzo, om een beetje geld op te strijken in de kamer. Maar verder zoeken ze het maar lekker uit :Y _O-
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Omdat in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor DE NIEUWE GOLF! :shock: :shock: :shock:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Het doel is vooral dat ze niet weer stijgen als de 1,5 meter vervalt aanstaande zaterdag.

Maar zeker een interessant gegeven dat de cijfers nu zijn gaan afnemen ja. Kennelijk bleven ze dan vooral hoog door import met terugkerende vakantiegangers, dat is nu immers wel zo'n beetje voorbij.
De optelsom dat de start van het onderwijs enzo na de vakanties voor een oplopend aantal besmettingen zorgt is er blijkbaar uit. Dat die vaccinaties het verschil maken wordt zo wel steeds duidelijker.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Tsja, de anderhalve meter vervalt zaterdag, maar 80% houdt zich er nu ook al niet aan dus ik ben niet zo bang voor enorme stijgingen daardoor.
Bron: anekdotisch bewijs van mezelluf.
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ardan schreef: ma 20 sep 2021, 20:51Bron: anekdotisch bewijs van mezelluf.
Hedde daar ook een link van? :roll:

Overigens spotte ik hier op een koeling achter de bar een "social distancing" papiertje, werkt niet helemaal kan ik je vertellen. :')

En ik weet ook niet of dat heel veel zin heeft als dezelfde flesjes, rietjes, briefjes en andere attributen worden gedeeld _O-
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten