Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

:N
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Coronavirus

Bericht door DDietzen »

In mijn woonplaats is de oude vertrouwde Testen voor Toegang-teststraat na ruim een jaar verdwenen. Er is nu een nieuwe locatie een eindje verderop, gerund door een nieuw bedrijf. Zojuist voor het eerst uitgetest ( _O- ) want ik had een zelftest 'nodig' voor een besloten feest, en vind TvT normaal iets betrouwbaarder dan een zelftest.

Het neusstrijkje was enkel een oppervlakkige aai, de mail met mijn testresultaat was er al 4 minuten na afname, en in de bijbehorende online omgeving stond nergens expliciet of ik negatief of positief was, enkel een knop om een CoronaCheck- en reisbewijs aan te maken.

Daar zit voor mij een luchtje aan dat ik zélfs nog zou ruiken als ik positief was :')
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Coronavirus

Bericht door Bemined »

Aking schreef: do 14 okt 2021, 18:12 Hebben ze überhaupt liften in Staphorst? :o
Dit lijkt verdacht veel op een liftschacht ja: https://www.google.nl/maps/@52.646476,6 ... 384!8i8192
Of ie ook op zondag gebruikt mag worden weet ik niet.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Toch een voordeel van de coronapas: zelfs een avondje stappen in het Utregse levert je tegenwoordig een 'festivalbandje' op. De editie van vandaag is bovendien oranje, zo lijkt het een beetje op een Koningsdag-feestavond. :Y
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

En die taart heb je ook al op?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Verkeerde topic. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Jaja, ik weet het; dat had ik in "Wat eten we vandaag" moeten vragen,.....maar toch....
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Wellicht een mooie aanleiding voor een "Wat aten we gisteren?"-topic?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Colin Powell is aan de corona's gestorven:

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/10/18/am ... 9-a4062185
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Had altijd al iets van een tic met massavernietigingswapens.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Volgens minister Spahn is het niet meer nodig, dat de bondsdag eind november de noodtoestand nog eens gaat verlengen. Daardoor zijn dan ook beslissingen zoals een lockdown en contactbeperkingen niet meer mogelijk:

https://www.tagesschau.de/inland/spahn-corona-151.html

*O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De Britten maken melding van een mutatie van de deltavariant van het coronavirus, vooralsnog met de naam AY.4.2. Het vermoeden bestaat dat deze variant 10 tot 15% besmettelijker is dan de nu dominante en zeer besmettelijke deltavariant van het coronavirus. De variant is in de afgelopen tien weken ook al een aantal keer in Nederland aangetroffen, maar nog niet dominant met 0,2% van de volledig onderzochte positieve testen.

https://nos.nl/artikel/2402517-nieuwe-d ... tekent-dit
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Coronavirus

Bericht door visgraat »

In de trein van Keolis wordt omgeroepen dat drinken niet is toegestaan. Het lijkt me niet redelijk om een slokje water niet toe te staan, omdat het juist gezond is en kuchen kan voorkomen. Daarnaast mag het bij de NS wel en is zo’n tegenstrijdig beleid is sowieso niet sterk. Ook wordt op de website nog vermeld dat het ook verplicht is een mondkapje te dragen op stations. Geen pluim voor Keolis deze keer.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Coronavirus

Bericht door marvinkok »

Dat niet eten en drinken is door kritiek juist er weer uit gehaald, dan is het door de machinist zelf afgespeeld, mogelijk dat er reizigers met McDrek etc zijn ingestapt.
Waar staat de verplichting op perrons op de website? Ik vind alleen maar de huidige regels namelijk...
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Ik vind dat moeilijk. Natuurlijk moet je iets kunnen eten en drinken. Maar ik zie ook dat reizigers dat misbruiken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Een tijdje verdwenen maar weer helemaal terug van weggeweest: een vrijwillig mondkapjesadvies voor winkels en dergelijke.

OMT legt de bal bij de burger: ‘Doe weer gewoon een mondkapje op in de winkel, dat is toch niet zo erg’ https://www.volkskrant.nl/a-b5e7a887
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

De nieuwe bondskanselier in Oostenrijk wil alle niet-gevaccineerden collectief in lockdown zetten. Dat roept mijnerzijds vragen op ten aanzien van handhaving en de grondwettelijke basis.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Dus eigenlijk losse flodders.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Eerder een welgemeend advies.
ArrivaBas schreef: za 23 okt 2021, 20:36 De nieuwe bondskanselier in Oostenrijk wil alle niet-gevaccineerden collectief in lockdown zetten. Dat roept mijnerzijds vragen op ten aanzien van handhaving en de grondwettelijke basis.
Die vragen zullen ze in Oostenrijk vast ook wel roepen, maar epidemiologisch gezien is het een simpele maar effectieve maatregel, die niet alleen de zorg en de ongeprikten beschermt, maar bovendien het maatschappelijk verkeer niet onnodig belast.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Als sommige politici een vaccinatieplicht willen dan moeten ze zo oprecht zijn en dit eindelijk bekennen in plaats van het door maatregelen via de achterdeur af te dwingen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Die willen ze niet.

Wie zich niet wil laten vaccineren is een risico voor zichzelf, zijn medeburgers en de medische zorg. Die drie categorieën worden op deze manier beschermd, terwijl het probleem uitsluitend ligt bij wie het veroorzaakt. Als je dat niet ziet zitten ligt de oplossing voor de hand. Vrije keuzes zijn niet altijd zonder consequenties.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Suus schreef: za 23 okt 2021, 19:52 Een tijdje verdwenen maar weer helemaal terug van weggeweest: een vrijwillig mondkapjesadvies voor winkels en dergelijke.

OMT legt de bal bij de burger: ‘Doe weer gewoon een mondkapje op in de winkel, dat is toch niet zo erg’ https://www.volkskrant.nl/a-b5e7a887
Ze worden door klanten in supermarkt al een aantal weken weer steeds meer gedragen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb gisteren 0 mondkapjes gezien in de Intratuin in Sliedrecht.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Ik zag er gisteren één in de winkelstraat en nog één in de supermarkt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten