Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Overigens verbaasde ik me ook op het (niet) optreden van Veiligheid&Service (of hoe die club tegenwoordig ook mag heten) op Amersfoort gisterochtend rond kwart over negen, nadat de trein uit Rotterdam (op weg naar Leeuwarden) arriveerde, en er luid zingende bierzuipende voetbalfans uit de stiltecoupé kwamen rollen, en hun strijdliederen luidkeels dicht op elkaar uit stonden te kramen op het perron in afwachting van de trein naar Berlijn.
V&S liepen met een grote boog om de groep heen, hen een beetje verwonderd bekijken, en snel op weg naar de koffiekeet, of ander belangrijker doel.
De stilitecoupe rook in ieder naar die heerlijk vertrouwde kroeglucht.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Etienne schreef: do 04 nov 2021, 11:09 ...nu ben ik voor de eerste keer de pineut; een collega op mijn werk is positief getest en ben vanochtend ingelicht door mijn afdelingsleider. Gelukkig zou ik vandaag al thuiswerken, maar dat wordt wat langer dus. Weliswaar niet langer dan een half uur bij elkaar in de buurt gezeten, maar je weet maar nooit. :|
Nou, sterkte er mee, wat was de uitslag van je test?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Etienne schreef: do 04 nov 2021, 11:09 ...nu ben ik voor de eerste keer de pineut; een collega op mijn werk is positief getest en ben vanochtend ingelicht door mijn afdelingsleider. Gelukkig zou ik vandaag al thuiswerken, maar dat wordt wat langer dus. Weliswaar niet langer dan een half uur bij elkaar in de buurt gezeten, maar je weet maar nooit. :|
Anders voor de zekerheid misschien even bij de GGD op de koffie gaan?
🍉
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door tsov »

Ik weet niet wat ze bij jou in je neus stopten, maar bij mij was het geen koffie :shock:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: do 04 nov 2021, 10:15 Persoonlijk vind het het ademhalen met een FFP2-masker wat prettiger dan met stoffen of chirurgische maskers, vooral omdat ze het materiaal veel minder snel vochtig wordt. En mijn zonnebril beslaat niet.
Dan moet ik zo'n eentje ook eens proberen, want het grootste nadeel van een stoffen masker is inderdaad het beslaan van mijn bril.
Ik zie alleen dat de FFP2-maskers niet herbruikbaar zijn. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Je zou FFFP2-maskers ook wel kunnen wassen. Je moet ze dan wel 1 of 2 dagen laten drogen. Alleen dit wordt echter niet aangeraden.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Tja, de markt en aandeelhouders zijn nu eenmaal belangrijker dan het gewone volk. :X
🍉
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Coronavirus

Bericht door wouter15 »

Daniel schreef: di 02 nov 2021, 22:28
Meltrain schreef: di 02 nov 2021, 21:46maar ongevaccineerden lopen daardoor een veel grotere kans om daadwerkelijk ziek te worden, wat weer tot een hogere bezettingsgraad in de ziekenhuizen leidt.
Waarbij die kans uiteraard vooral veel groter is doordat voor de ongevaccineerden de situatie significant anders geworden was: ze werden niet meer beschermd tegen het oplopen van corona doordat vrijwel alle maatregelen losgelaten waren.
Jef400 schreef: di 02 nov 2021, 22:02 coronapas in onderwijs en werk.
Het artikel nuanceert dat wel naar werk in sectoren waar de klanten ook een coronapas moeten laten zien. Dat lijkt me op zich niet een heel rare maatregel, je hebt immers in de horeca nu wel een soort van lek: als werknemer kan je er ongemerkt anderen besmetten omdat je geen QR-code nodig hebt en door de wisselende contacten gaat dat natuurlijk wel potentieel hard dan. (Een stuk harder dan in een werksituatie waarin je alleen elke dag dezelfde collega's ziet)

Overigens zie je nu wel soort van een effect dat vaak te zien is: door de lange tijd tussen de alarmbellen en de persconferentie zie je vaak de piek al wel vrij kort op de persconferentie volgen. De G op het coronadashboard laat nu ook al een geleidelijk dalende lijn zien. Dat is dus het begin van een afvlakkende stijging in plaats van besmettingscijfers die steeds harder oplopen. Alleen komt de piek in de zorg natuurlijk altijd pas later, dus die moeten we nog krijgen.
Wat bedoel je precies met "de G"? En hoe kan je dan zien dat de stijging aan het afvlakken is?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

De G-factor is gewoon een van de parameters die op het coronadashboard te zien is en geeft de stijging ten opzichte van het weekgemiddelde in procenten weer. En die is al meer dan een week aan het teruglopen.
Er zijn dus nog wel meer besmettingen dan het gemiddelde over de afgelopen week, maar het worden er steeds weer iets minder meer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8848
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Voor wie echt geïnteresseerd is in meer duiding bij de cijfers kan ik de analyses van Martijn Broekman aanraden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Nog 5 uur tot de mondkapjesplicht in publieke binnenruimten terugkeert, en in de Ap op de Neude ben ik de enige die op dit moment een mondkapje draagt. Het zal me benieuwen hoe dit er morgen uitziet. :roll:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6468
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik ben wel een beetje bang dat ik alleen nog maar meer boos aangekeken word als ik geen mondkapje heb terwijl ik een uitzonderingsverklaring heb.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Daantje schreef: vr 05 nov 2021, 19:08 Ik ben wel een beetje bang dat ik alleen nog maar meer boos aangekeken word als ik geen mondkapje heb terwijl ik een uitzonderingsverklaring heb.
Oh daar heb ik ondertussen keihard schijt aan, lekker boos laten kijken :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Kun je eigenlijk twee keer besmet/ziek worden met/van de deltavariant? Ik vraag dit voor een vriend.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Als je twee keer een QR-code hebt kan dat niet, anders alleen als je zonder mondkapje naar je werk gaat :Y
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Gevaccineerd én getest is wel het veiligste natuurlijk. :Y
PHS schreef: vr 05 nov 2021, 19:09 Wedden dat de meeste mensen morgen gewoon een mondkapje dragen?
De meesten zullen er wel een dragen, al denk ik zelf dat hooguit de helft dat correct zal doen. Maar ik denk dat het aantal mensen dat zegt een uitzondering te hebben morgen veel hoger is dan het tot juni was, wat ik vooral vrees voor de mensen die dat dan moeten handhaven (als dat überhaupt gebeurt) of de mensen die daadwerkelijk een goede reden hebben om er geen te dragen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

PHS schreef: vr 05 nov 2021, 19:09(Al denk ik niet dat ik morgen mondkapjes op de bus- en tramhaltes ga zien.)
Die zag je inderdaad al zelden tot nooit in de vorige periode dat het verplicht was.

De vervoerders doen in elk geval hun best om het aan te kondigen: van Keolis zag ik een tweet met de nieuwe regels langskomen (al gaven die vandaag als startdatum aan), en NS had het onderaan de TB-schermen staan. Bij de Plus hier stond het bord met "mondkapje verplicht" ook vandaag al bij de ingang.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Is het op haltes (in de buitenlucht) weer verplicht dan? Het enige wat ik las was "publieke binnenruimtes" maar ik heb niet alle details bekeken.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8848
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

De mondkapjes zijn op alle perrons en haltes verplicht, dus ook als je in je uppie op het perron van Hindeloopen of Enschede De Eschmarke staat.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Als ik in mijn uppie op het perron sta dan laat ik mijn mondkapje wel af. Ik doe hem dan wel op als er nog iemand bij komt staan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Oostenrijk voert een 2G-beleid in in Wenen en de wintersportgebieden. Ongevaccineerden zijn niet meer welkom in hotels, café's, restaurants en bij evenementen met meer dan 25 deelnemers.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... ccineerden
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

PHS schreef: vr 05 nov 2021, 19:09
(Al denk ik niet dat ik morgen mondkapjes op de bus- en tramhaltes ga zien.)
Over het algemeen doet men op de tramhaltes automatisch alvast juist wel een mondkapje op omdat het in de voertuigen verplicht is om er een te dragen. :Y
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Op bushaltes niet was mijn ervaring. Meestal pas als de bus stilstaat voor de neus, en soms zelfs pas als de chauffeur ze er op wijst...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 57 gasten