Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Suus schreef: ma 08 nov 2021, 11:51
Daantje schreef:
Suus schreef: zo 07 nov 2021, 20:44 Minister De Jonge gaat het besluit van de Gezondheidsraad overrulen. Iedereen krijgt een boostershot, en vooral voor de mensen die Jansen hebben gekregen lijkt mij dat ook geen week te vroeg.
Waar heb je dit vandaan?
Dat is tijdens de persconferentie door De Jonge gezegd. Iedereen mag uiteindelijk een boostershot gaan halen, al kan het voor sommige groepen nog wel een paar maanden duren.
Ah, dat heb ik even gemist dan. Had wel begrepen dat het voor zorgmedewerkers binnenkort mogelijk wordt. Ik heb eind juni mijn tweede vaccinatie gehad en begreep dat een booster het beste na een half jaar is dus ik heb nog even. Hopelijk is er dan ook een aangepast vaccin wat beter beschermt tegen de delta variant.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

PHS schreef: ma 08 nov 2021, 17:38 Misschien omdat het Kronenburg is?
Ik mis even hoe dat een oorzaak van het niet (correct) dragen van een mondkapje zou kunnen zijn, PHS. Kun je dat toelichten svp?
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

PHS schreef: ma 08 nov 2021, 17:56 Het was een vraag aan jou, Alargule: denk je dat de locatie - Kronenburg dus - van invloed zou kunnen zijn op de mate waarin de coronaregels worden nageleefd?
Zoals je het nu verwoordt is het inderdaad een vraag aan mij, PHS. Je eerdere 'vraag' klonk eerder als een conclusie in vraagvorm.

Maar om je van een antwoord op de nu toch gestelde vraag te voorzien: ik denk van niet.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5826
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Ik weet niet, hoe het is afgesproken, maar dit was praktijk vanochtend.
Bij aankomst bij mijn tandarts/mondhygiëniste was er op de voordeur een brief geplakt "mondkapje verplicht".
Toen ik de wachtkamer in stapte, na te zijn bediend door de hygiëniste, zat deze vol klanten zonder kapje.
Bij vertrek hing er een nieuwe brief aan de voordeur "mondkapje wordt geadviseerd". :?:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10605
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

PHS schreef: ma 08 nov 2021, 09:23 Populistisch gewauwel zijn geen leugens van politici?
Maar om een voorbeeld dichter bij huis te nemen: in augustus zei Hugo de Jonge heel stellig dat er géén beperkingen voor ongevaccineerden zouden komen zoals in Frankrijk, waar toen net de pass sanitaire was ingevoerd. 'Het moet echt een vrije keuze blijven.' Afijn, zoals bekend voerde Hugo de Jonge een maand later zelf een coronapas in, en binnenkort wordt het een 2G-pas en komen ongevaccineerden alleen nog de apotheek en de supermarkt in. Daar kun je voor of tegen zijn, die discussie hoeven we hier niet opnieuw te voeren, maar feit is wel dat liegen in het DNA van Hugo de Jonge zit.
De man wordt geconfronteerd met een — mede dankzij een hoop populistisch gewauwel — snel uit de hand lopende nieuwe situatie, en reageert daarop met nieuwe maatregelen. Wat mij betreft overigens rijkelijk laat. Reactie van PHS: "liegen zit in het DNA van Hugo de Jonge". 't Is een vrij land, je mag van alles toeteren, maar ik hoor je opmerkelijk weinig over de uitlatingen van dhr. Baudet, die je in het recente verleden nog best wel eens de hand boven het hoofd hield. Ben je nu ook gaan liegen, en zo ja, zit dat dan in je DNA? Of is er sprake van voortschrijdend inzicht? Ik hoop uiteraard op dat laatste.

Maar dit uitstapje heeft in ieder geval het doel gediend dat je ermee voor ogen had: je hebt weer de nodige gal gespuwd over het kabinet, waarmee mijn vraag aan ArrivaBas welke leugen nou eigenlijk door wie verkondigd zou zijn tijdens de laatste persconferentie onbeantwoord is gebleven. Toch ben ik daar nog steeds erg benieuwd naar, mocht ArrivaBas dit lezen. Hoop dat het antwoord iets concreter is dan alle populistische gemeenplaatsen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21392
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Ik vraag me eigenlijk vooral af waarom de ziekenhuizen zo vol zijn.
Komt dat doordat veel mensen niet gevaccineerd zijn, doordat veel mensen al andere klachten hebben of doordat er nog steeds geen investeringen in de zorg zijn gedaan?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12835
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Wat ik begreep lag het vooral aan minder personeel. Die mensen sjouwen zich natuurlijk al anderhalf jaar lang een breuk, dus dan krijg je gewoon uitval. En er zullen vast wel nieuwe handen voor aan het bed onderweg zijn, maar die heb je ook niet in een paar dagen opgeleid natuurlijk. Voor zover die poen niet gewoon naar de bonus van een paar ziekenhuisdirecteuren gaan.
🍉
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Coronavirus

Bericht door Post »

Meer geld uitgeven aan de zorg is iets anders dan investeren. En nee de zorgsector is afgelopen jaar niet opeens veel beter of groter geworden. En laten we alstublieft niet doen of meer geld uitgeven de oplossing is, de zorgkosten stijgen nu al ieder jaar veel harder dan onze economie groeit.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

trolly schreef: ma 08 nov 2021, 19:12 maar ik hoor je opmerkelijk weinig over de uitlatingen van dhr. Baudet, die je in het recente verleden nog best wel eens de hand boven het hoofd hield.
Als je het dan over een coronaleugenaar hebt - die man liegt werkelijk alles bij elkaar wat er te liegen valt, van het ontkennen van het bestaan van corona tot verdachtmakingen rond de vaccins.

Godzijdank heeft die man niks in te brengen in het coronabeleid. Dan tien keer liever een dralende en draaiende De Jonge.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Coronavirus

Bericht door Frank »

@Meltrain

* omdat vaccins heel goed helpen, maar besmetting en overdracht maar beperkt tegen gaan
* omdat delta een stuk besmettelijker is dan het virus dat vorig jaar rond ging
* omdat de politiek exponentiele groei niet begrijpt en dus steeds te laat ingrijpt
* omdat je de zorg niet eeuwig kunt belasten
* omdat zelfs al je 2x zoveel IC-bedden hebt de vraag kunt stellen of je 2x zoveel doden wil en 2x zoveel mensen met long covid wil
* omdat mensen zich niet aan de maatregelen houden (grotendeels met dank aan de politiek)
* omdat er slecht geventileerd wordt
* omdat 3G (denk ik) maar heel beperkt werkt (ter info: van 2G ben ik ook geen voorstander, alleen testen wel)
* omdat er te weinig getest wordt
* omdat er op scholen veel leerlingen binnen 1,5 meter zonder mondneusmasker en met slechte ventilatie bij elkaar komen

Dit is nog steeds een pandemie, maar dat lijken weinigen zich te beseffen.
Het zal tenminste nog wel een jaartje of 2 duren ook denk ik.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39208
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef: ma 08 nov 2021, 19:17 Ik vraag me eigenlijk vooral af waarom de ziekenhuizen zo vol zijn.
De ziekenhuizen zijn eigenlijk helemaal niet zo vol, althans, niet met coronapatiënten. Maar ze zitten nu wel tegen het maximum aan capaciteit aan omdat er ook veel inhaalzorg plaatsvindt en er tegelijk ook veel personeel ziek of overbelast is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12835
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Frank schreef: ma 08 nov 2021, 19:34 Het zal tenminste nog wel een jaartje of 2 duren ook denk ik.
Zolang de derde wereld niet fatsoenlijk gevaccineerd wordt zeker wel ja.
🍉
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Wat het hele gebeuren nog potsierlijker maakt. Dit is puur een politiek probleem, in plaats van een gezondheidsprobleem. Daarnaast tref je met zware maatregelen juist weer de mensen die er gezondheidstechnisch het minste baat bij hebben. Maar dat vergeten de pandemieroepers altijd gemakshalve altijd.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

In de zorg was voor corona de werkdruk al hoog door een tekort aan personeel. Veel zorgmedewerkers inclusief ik zelf zitten nu thuis door ziekte of een te hoge werkdruk de afgelopen anderhalf jaar maakt het niet beter en ook zijn er veel zorgmedewerkers die de sector verlaten hebben door de hoge werkdruk voor het toch wel lage salaris. Als je dan nog anderhalf jaar aan uitstel zorg wil inhalen en ook nog steeds flink wat coronapatienten te verwerken krijgt dan houdt het een keer op.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Dat dus. Politieke keuzes. Salaris erbij geen optie, niet op tijd voor bedden aan het bed geïnvesteerd. Zorg die voor corona al vastliep.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5826
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Frank schreef: ma 08 nov 2021, 19:34 ....
Het zal tenminste nog wel een jaartje of 2 duren ook denk ik.
Optimist. :Y
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3479
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Het topic is weer eens opgeschoond. Als beheer zijn we er langzamerhand wel een beetje klaar mee, we bezinnen ons nog op verdere maatregelen. Verzoeken om de discussie op een normale manier te voeren laat ik maar achterwege, dat heeft kennelijk toch geen enkele zin.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

jelmerrr schreef: di 09 nov 2021, 07:31 Ik wil even kwijt dat ik geen idee heb waar ik mijn vraag het beste kan deponeren dus ik doe het maar hier: Mag ik nu met alleen corona checkapp met vaccinatiebewijs naar Gronau reizen (studentenov) en wat voor mondkapje heb je daarvoor nodig?
Ja, in NRW is 3G nog voldoende. Je moet een chirurgisch mondkapje dragen, een stoffen mondkapje is in tegenstelling tot in Nederland verboden. FFP2 is nu verplicht in Beieren, Berlijn en Sachsen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1811
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Ja oke ik heb geen idee waar ik die blauwe mondkapjes kan kopen dus laat dan maar zitten -0-
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Coronavirus

Bericht door JordiBrabant »

Bij de Lidl onder andere. Even controleren of er een CE logo op de doos staat.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Drogist of apotheek waarschijnlijk ook.
en-es
Berichten: 4488
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Met wat googlen kun je daar ook achter komen. En kan je vaak ook bestellen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 104 gasten