Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6471
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Als de sportscholen maar niet dicht moeten. Dan staat mijn reïntegratie ook weer stil :X
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

Ben het met je eens. Ik vind het verder nog steeds woellig aangepakt en als er iets is wat ik vind dat dicht moet is het echt wel de horeca, wat Suus dus ook zegt, maar waar de horecabranche helaas niet blij mee gaat zijn. Dan krijg je weer: "waarom moeten alleen wij weer dicht?"Vervolgens is het OMT en (ik hoop het niet) ook het kabinet in staat ons twee weken thuis te laten, terwijl nog steeds een overgrootdeel van de Nederlanders gevaccineerd is maar de cijfers echt pittig zijn. :Y

Trouwens, worden de toeristen ook meegeteld in het vaccinatiegraad?
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Coronavirus

Bericht door Daan! »

Waarom moet de horeca dan dicht volgens jou?
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3472
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Kalil Nieuw schreef: do 11 nov 2021, 12:40 Trouwens, worden de toeristen ook meegeteld in het vaccinatiegraad?
Hoe zie je dit voor je, als je langer dan twee seconden nadenkt?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Kan dat? :shock:
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Ruim 16000 besmettingen de afgelopen 24 uur, dat gaat echt met gierende banden.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Ik heb mij afgelopen anderhalf jaar niet zo heel erg bezig gehouden met de cijfertjes, maar dit klinkt toch wel als een alletijdsrecord.
🍉
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

[.......er zijn ook studenten die het nog moeilijker hadden: 26 procent laat weten soms gedacht te hebben liever dood te zijn.]
https://nos.nl/artikel/2405226-veel-stu ... oor-corona

Daar gaan je de nekharen van omhoog staan. -0-
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Hainje schreef: do 11 nov 2021, 19:00 Ik heb mij afgelopen anderhalf jaar niet zo heel erg bezig gehouden met de cijfertjes, maar dit klinkt toch wel als een alletijdsrecord.
Snel bekeken op het dashboard is dat het inderdaad. Vorig "record (dieptepunt)" stond op 22 december 2020.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

isadora schreef: do 11 nov 2021, 19:03 Snel bekeken op het dashboard is dat het inderdaad. Vorig "record (dieptepunt)" stond op 22 december 2020.
Ik zie alleen wel dat je een nul teveel hebt getypt. Gelukkig is het ook weer niet zo erg.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Dus we hebben, met een vaccinatiegraad van ruim 80%, meer besmettingen dan ooit? :') _O-
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Precies dat ja, met als verschil dat de ziekenhuisbezetting nog wel aardig achterblijft ten opzichte van voorgaande golven. Dat effect wordt met de recent goedgekeurde pillen hopelijk nog een stuk beter.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Coronavirus

Bericht door Daan! »

Nog niet goedgekeurd door de EMA volgens mij.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Recent goedgekeurde pillen? Alsin medicatie voor als je Corona hebt of?
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

De universiteit Umea (Zweden) heeft de uitslag van een grootschalig onderzoek met ruim 840.000 gevaccineerden over de werkingsduur van de vaccins gepresenteerd. Artikel is in het Duits maar er is een vanzelfsprekende grafiek en de link naar het originele onderzoek te vinden:

https://www.spektrum.de/news/corona-imp ... ge/1945216

Moderna presteerd vervolgens het best (na 6-7 maanden nog met 60% werking), Astrazeneca het slechtst met al na 4-6 maanden helemaal geen werking meer.

Terwijl is in Köln de grootst denkbare ramp gebeurd. De 11.11. is voor carnavalisten een van de drie belangrijkste dagen van het jaar maar juist de prins carnaval kon vandaag niet mee feesten want hij is - ondanks vaccinatie - besmet.... _O- (en toch hebben vandaag duizenden mensen gevierd... :N )
Laatst gewijzigd door ICE11 op do 11 nov 2021, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

ArrivaBas schreef: do 11 nov 2021, 19:22 Precies dat ja, met als verschil dat de ziekenhuisbezetting nog wel aardig achterblijft ten opzichte van voorgaande golven. Dat effect wordt met de recent goedgekeurde pillen hopelijk nog een stuk beter.
De ziekenhuisbezetting loopt echter al wel op en de huidige is natuurlijk het resultaat van een periode waarin het aantal besmettingen nog wat lager lag. Maar inderdaad, het 7-daags gemiddelde van de opnames ligt nu nog 100 per dag lager dan bij de laatste golven.
Op de IC's zitten de opnames nu op rond de 28 per dag (7-daags gemiddelde), dat was 55 op de piek van de laatste golf.

Wat ook wel opvalt zijn de leeftijden waar de besmettingen nu plaatsvinden: bij de ouderen (met uitzondering van 90+) zie je op het dashboard al wat afvlakking van de curves, de toename zit momenteel juist bij de 50-minners. En zover af te lezen bij de jongste groepen de sterkste toename, daar zal de lagere vaccinatiegraad in die groepen dus wel meespelen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Aking schreef: do 11 nov 2021, 19:16 Dus we hebben, met een vaccinatiegraad van ruim 80%, meer besmettingen dan ooit? :') _O-
Prik voor prik zouden we onze vrijheid terugkrijgen. :Y

Gaan ze dat ook vertellen voor de derde, vierde, vijfde, zesde, zevende, weetikhoeveelste prik? :mrgreen:
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Hainje schreef: do 11 nov 2021, 19:05
isadora schreef: do 11 nov 2021, 19:03 Snel bekeken op het dashboard is dat het inderdaad. Vorig "record (dieptepunt)" stond op 22 december 2020.
Ik zie alleen wel dat je een nul teveel hebt getypt. Gelukkig is het ook weer niet zo erg.
Welke nul bedoel je precies Hainje?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

isadora schreef: do 11 nov 2021, 19:38 Welke nul bedoel je precies Hainje?
isadora schreef: do 11 nov 2021, 18:54 Ruim 16000 besmettingen de afgelopen 24 uur, dat gaat echt met gierende banden.
Deze nul. :p
Of we moeten het over twee verschillende grafieken hebben.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Het zijn er wel degelijk 16.000 hoor vandaag
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Tja, volgens de Rijksoverheid:
https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... ste-mensen

16364 positief getesten over de afgelopen dag.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Apropos prik, prik, prik....: De stad Mainz in Rheinland-Pfalz heeft dankzij de prikken geen financiele problemen meer. Want daar is het hoofdkantoor van BionTech en door de hoge winst moet dit jaar een bedrijfsbelasting van rond 1 miljard euro aan de stad betaald worden....
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Daniel schreef: do 11 nov 2021, 19:41 Het zijn er wel degelijk 16.000 hoor vandaag
isadora schreef: do 11 nov 2021, 19:41 Tja, volgens de Rijksoverheid:
https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... ste-mensen

16364 positief getesten over de afgelopen dag.
Dan liegt Google.

Afbeelding
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Jij filtert op Noord-Brabant, 16.000 is in heel Nederland ;) Zie ook coronadashboard.rijksoverheid.nl
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Och nou zie ik het. :@

#kudtgoogle :evil:
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 196 gasten