Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Een "Verwaltungsstrafe" lijkt in Oostenrijk gelijkwaardig te zijn als een "Ordnungswidrigkeit" in Duitsland, een overtreding dus en geen delict.
en-es
Berichten: 4468
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Niet zozeer in termen van boetes en gevangenisstraffen maar dat ongevaccineerden in een totale isolatie terecht komen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Omdat het vervaldatum van grote charges Moderna-vaccins nadert mogen Duitse artsen en priklocaties vanaf volgende week alleen maar nog een beperkte hoeveelheid van Pfizer bestellen, welke tot nu toe bijna 90 percent van de bestellingen uitmaakt. Bestellingen voor Moderna blijven onbeperkt.

Terwijl heeft het RKI besloten dat onder andere Nederland en Belgie vanaf zondag weer hoogrisicogebieden zijn.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6471
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Bij ons op werk zijn de boosters juist Pfizer terwijl de eerste ronde Janssen en Moderna was.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Coronavirus

Bericht door wouter15 »

Waarschijnlijk eerder dan 3 dec. een persmoment of toespraak van Rutte om de huidige maatregelen te benadrukken en de urgentie ervan: https://www.deondernemer.nl/corona/maat ... en~3433447

Ik geloof bijna niet wat ik lees. In deze situatie en met deze cijfers zijn extra maatregelen (een lockdown) hard nodig volgens mij.
en-es
Berichten: 4468
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

De urgentie lijkt niet door te dringen schijnt het. Gaat geen leuke kerst en jaarwisseling worden dan.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Logisch. We zouden prik voor prik onze vrijheid terugkrijgen.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Wat ook meespeelt is dat er geen einde lijkt te komen aan corona waardoor je ook minder snel aan de regels houdt.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8852
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Het heeft ook totaal geen zin om in de media hel en verdoemenis uit te spreken over het gedrag van mensen en te dreigen met nog hardere straffen. Mensen zetten de hakken in het zand en de effecten van de genomen maatregelen zijn dan bijna niet meer merkbaar. Integendeel. De experts die keer op keer bij talkshows of WNL aanschuiven beseffen niet dat hun uitspraken over dreigende lockdowns tot weet ik hoe lang de onrust in de maatschappij juist nog verder oppoken dan dat die eergisteren al bleek. :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Maar wat is dan wel de juiste oplossing?
In feite is het heel simpel: laat je vaccineren, zorg voor voldoende ventilatie, kom niet met te grote groepen bij elkaar (of draag in zulke gevallen een mondmasker) en zorg voor voldoende hygiëne. Dan zullen er (helaas) alsnog mensen ernstig ziek worden of overlijden, maar is het beter behapbaar.
Als mensen dat echter niet doen, dan is een echte lockdown onvermijdelijk.

Overigens moet er ook meer geïnvesteerd worden in de zorg.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5943
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Coronavirus

Bericht door Bemined »

jelmerrr schreef: zo 21 nov 2021, 17:52 Wat ook meespeelt is dat er geen einde lijkt te komen aan corona waardoor je ook minder snel aan de regels houdt.
Moet dat niet andersom? "Wat ook meespeelt is dat je je minder snel aan de regels houdt waardoor er geen einde lijkt te komen aan corona."
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Dan zouden regels het gouden ei moeten zijn. En niet de zomerse schoolsluiting en lekker weer.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8852
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Er zijn wel een paar regels die een steentje bij hebben gedragen aan het beheersbaar houden van eerdere golven, maar dit soort laaghangend fruit zit al in het huidige pakket. Omdat de meeste besmettingen nu plaatsvinden onder de basisschoolleerlingen zou je denken dat het sluiten van de basisscholen bij kan dragen, maar dat weegt eigenlijk niet op tegen de maatschappelijke problemen die dat weer teweeg brengt. Ik kan me, zeker nu het leeuwendeel van de samenleving zijn verantwoordelijkheid heeft genomen door zijn vaccinaties te halen, niet voorstellen dat een nieuwe lockdown zonder slag of stoot ingevoerd kan worden.

Cijfermatig is inderdaad bewezen dat de naleving van de maatregelen her en der zeer grote steken laat vallen. Maar in plaats van dat het volk een duidelijke boodschap krijgt waarom we bepaalde maatregelen voor een bepaalde termijn nodig hebben, hangen de experts in de talkshows op een beschuldigende wijze de moraalridder uit met een boodschap dat er een lockdown dreigt als we ons niet 'gedragen', maar zonder toelichting of, als we ons gedrag wél voldoende aanpassen, een oprecht compliment. Voor wat betreft de communicatie kunnen we in Nederland nog veel leren van Scandinavië.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Coronavirus

Bericht door huibf »

Het enige dat werkt is meer beloning voor de zorg, meer zorg en meer ic bedden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

In tegenstelling tot de eerdere golven zit de directe krapte niet op de IC, maar juist op de reguliere verpleegafdelingen.
Nog een bewijs dat vaccinaties werken. (Waarmee ik uiteraard niet bedoel dat de verpleegkundigen op de IC uit hun neus zitten te eten. :X )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Ik las ergens (maar ik zou niet meer weten waar) een interessante vergelijking. In Zweden gedraagt men zich uit zichzelf al voldoende naar de geest van de regel en dus volstonden lichte maatregelen. (Op één vervelende golf na.) In Frankrijk heeft men strenge maatregelen ingevoerd, omdat men wist dat iets anders met die anarchistische Fransen niet zou werken. In NL denkt de regering dat we net zo verantwoordelijk zijn als de Zweden, maar eigenlijk zijn we net zo rebels als de Fransen en daarom loopt alles in de soep. :')
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

PHS schreef: zo 21 nov 2021, 21:02 Wat is je bron daarvoor, @Meltrain?
Het volledige verhaal las ik in een papieren artikel van het AD, wat ik nu niet online kan vinden, maar dit artikel geeft het redelijk weer:
https://www.ad.nl/binnenland/opnieuw-me ... ~a43ea61c/
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6471
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Door de inhaal zorg en het zoveel mogelijk doorgaan van de reguliere zorg, liggen er nu ook veel meer non-covid patiënten op de IC dan voorheen en ook is het aantal bedden op de IC nu weer terug van 1350 naar iets meer dan 1000. Alleen al daarom kan je de getallen niet één op één vergelijken met eerder.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

ICE11 schreef: vr 19 nov 2021, 17:40 Omdat het vervaldatum van grote charges Moderna-vaccins nadert mogen Duitse artsen en priklocaties vanaf volgende week alleen maar nog een beperkte hoeveelheid van Pfizer bestellen, welke tot nu toe bijna 90 percent van de bestellingen uitmaakt. Bestellingen voor Moderna blijven onbeperkt.
Inmiddels is uitgelekt dat de beperkingen niet vanwege het vervaldatum van Moderna zijn maar vanwege een levertekort bij Pfizer en omdat de bondsregering 10 miljoenen doses Pfizer naar de derde wereld stuurt ondanks deze doses hier voor verversingsprikken dringend nodig zijn. Minister Spahn spreekt van een "communicatiefout".... :roll:

https://www.tagesschau.de/inland/corona ... h-101.html
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

In de derde wereld zijn ze ook dringend nodig, sterker als we ze niet die kant op sturen dan duurt de coronacrisis alleen nog maar langer.
🍉
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Ja, maar dan moet de minister dat ook van tevoren duidelijk communiceren!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Als die had gezegd: 'we geven onze burgers Moderna-doses die over twee maanden verlopen, en mensen in de derde wereld nieuwe doses Pfizer' waren er ongetwijfeld ook mensen boos geworden, terwijl dat heel logisch is.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6471
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik kan in december mijn booster vaccinatie krijgen :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 170 gasten