Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Coronavirus

Bericht door Suus »

Z2N schreef:Mijn laatste prik was 21 juni, het zal me benieuwen of midden-januari lukt. Hoe dan ook kan ik eventjes niet naar Frankrijk zonder te testen, precies in de periode dat ik eigenlijk wel wil gaan.
Online een afspraak maken om in de regio Lille een booster te krijgen, Nederlandse vaccinaties in TousAntiCovid laden en je kan nog voor kerst geboosterd zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Je kunt je in Lille gewoon laten prikken als 'Ollander? Lees ik dat nu goed? :o
🍉
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

In Oostenrijk ook.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Hainje schreef:Je kunt je in Lille gewoon laten prikken als 'Ollander? Lees ik dat nu goed? :o
Ja, iedereen boven de 18 waarvan de laatste prik 5 maanden geleden was. Wel online een afspraak maken, en je vaccinaties moeten in de Franse app geladen worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Ja, dan doen die Grieken het helemaal zo gek nog niet, om maar een voorbeeld te noemen.
Alle Grieken vanaf 18 jaar kunnen een booster komen halen, mits ze minstens drie maanden terug zijn gevaccineerd.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Meltrain schreef: vr 03 dec 2021, 19:59 Mwa, het versturen van de oproep zou nog wel moeten lukken. Je moet alleen niet verbaasd zijn als je pas eind maart de prik daadwerkelijk krijgt. :p
Het kan nu juist wel snel gaan hoor. Mijn moeder kon volgens het leeftijdsschema wat gehanteerd wordt vanaf vorige week zaterdag (27 november 2021) een afspraak maken voor de boosterprik. Afgelopen dinsdag (30 november 2021) viel de schriftelijke uitnodiging in de brievenbus. Vandaag (3 december 2021) gebeld voor een afspraak voor aanstaande maandag (6 december 2021).
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Daniel schreef: vr 03 dec 2021, 19:52 Iedereen krijgt binnen zeven maanden na de laatste prik een oproep voor de booster, aldus De Jonge: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... prik-halen

Ik voel al gebeuren dat dat nooit gaat lukken... ze beginnen in januari bij de 59-jarigen, maar gezien ik m'n tweede prik op 1 juli gehad heb zou de oproep voor de booster er al voor 1 februari moeten zijn. Dat wordt wel heel hard prikken om er in een maandje 21 jaargangen door te jagen :p
Dan heeft ie nog 28 dagen de tijd in mijn geval :')
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

isadora schreef: vr 03 dec 2021, 20:39 Alle Grieken vanaf 18 jaar kunnen een booster komen halen,
Dat kan men in Duitsland ook, maar er is niet genoeg vaccin en ook niet genog capaciteit om te prikken.... _O-
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: vr 03 dec 2021, 20:37
Hainje schreef:Je kunt je in Lille gewoon laten prikken als 'Ollander? Lees ik dat nu goed? :o
Ja, iedereen boven de 18 waarvan de laatste prik 5 maanden geleden was. Wel online een afspraak maken, en je vaccinaties moeten in de Franse app geladen worden.
Maar kun je die QR-code dan ook in Nederland gebruiken?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

In Nederland heb je toch geen booster nodig voor een QR code?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Klopt.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:
Suus schreef: vr 03 dec 2021, 20:37
Hainje schreef:Je kunt je in Lille gewoon laten prikken als 'Ollander? Lees ik dat nu goed? :o
Ja, iedereen boven de 18 waarvan de laatste prik 5 maanden geleden was. Wel online een afspraak maken, en je vaccinaties moeten in de Franse app geladen worden.
Maar kun je die QR-code dan ook in Nederland gebruiken?
Ja. De QR-codes gebruiken de EU DCC, dus ik kan in Frankrijk naar een café met de CoronaCheck en Fransen kunnen in Nederland naar de bar met TousAntiCovid.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De prikstraten van de GGD Hollands Midden zijn op dit moment een zeer geliefde bestemming. Honderden mensen kwamen langs in de hoop een booster te krijgen. https://nos.nl/l/2408153
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Omdat de grote toestroom tot gevaarlijke verkeerssituaties leidde, is op advies van de veiligheidsregio besloten om het prikken te stoppen. "Het is dus niet meer mogelijk om zonder afspraak langs te komen."
Aldus NOS
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De RVD meldt dat Prinses Beatrix corona heeft :shock:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ona-covi19
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Gelukkig geen heftige klachten, anders was het waarschijnlijk binnenkort game over geweest voor d'r aangezien ze ook geen 18 meer is.
🍉
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

En ze was nog wel ge-boostered, Beatrix.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Dat wil niet zeggen dat je niet meer besmet kunt raken natuurlijk, al is die kans wel kleiner. Maar het is vooral de kans om ernstig ziek te worden die met een vaccin flink verkleind wordt.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Of de omriconvariant. Dat kan ook natuurlijk. Daar moeten we de komende weken afwachten hoe erg die gaat zijn.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Tom024 schreef: do 02 dec 2021, 19:44 Exact, dat is dus niet 'alle' negen maanden. Het is niet gezegd dat we over negen maanden weer geprikt dienen te worden.
Het is nu bekend geworden wat de vaccinatieplicht in Oostenrijk betekend. Inderdaad wordt het alle negen maanden opnieuw prikken:

- Eerste prik uiterlijk 01.02.22
- Tweede prik maximaal 42 dagen later
- Derde prik minimaal 120 en uiterlijk 270 dagen na tweede prik

Wie tot 15.02. nog geen prik heeft krijgt een officiele "uitnodiging" en wie dan tot 15.03. nog steeds niet "vrijwillig" aan het naald was krijgt een boete van 600 euro welke elke drie maanden herhaald kan worden en uiteindelijk dreigt een gevangenisstraf.

https://www.n-tv.de/panorama/Osterreich ... 78485.html
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus

Bericht door IC140 »

Er staat toch nergens dat een vierde prik nog negen maanden later komt? “Alle” negen maanden is dus niet te concluderen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Er staat helemaal nergens dat Oostenrijkers elke negen maanden een prik moeten halen en ook de farmaceuten zien nog geen altijd aanleiding tot het toedienen van meer dan drie prikken. Wat er wel staat is dat de derde prik hoogstens 270 dagen na de tweede moet toegediend worden, en dat vat ICE11 dan weer wel goed samen. Inmiddels vind ik de verdraaiingen en dingen die ICE11 overal achter zoekt soms wel erg vergezocht worden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Er komen uitzonderingen voor mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden, dat wordt per geval bekeken (Wiener Zeitung).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 31 gasten