Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Nu.nl: 2G voorlopig in de ijskast.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Dat wordt dus nog heel lang geen versoepelingen. Gemiste kans....
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Er zou volgende week dinsdag weer een persconferentie moeten zijn. Ik denk dat België ons voorland is en de scholen een week eerder op kerstvakantie gaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

dennistd schreef: ma 06 dec 2021, 13:02 Dat wordt dus nog heel lang geen versoepelingen. Gemiste kans....
En bij ons ook niet, maar dan omdat de als voorstander van een harde koers bekende Karl Lauterbach daadwerkelijk minister van volksgezondheid wordt..... -0-
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Je weet zeker dat de samenleving verdeelder dan ooit is als zelfs twee hechte broers, die zelfs samen een populaire jeugdserie maakten, geen contact meer met elkaar hebben omwille van meningsverschillen ten aanzien van vaccinatie. Dit is inmiddels het geval in de familie Van Toor. De vrouw en dochter van Bas van Toor (bekend als Bassie) zijn fel gekant tegen vaccinatie (aardig doorgeschoten richting wat wij tegenwoordig wappies noemen), waardoor de 79-jarige Aad van Toor zijn zeven jaar oudere broer, die aardig in de lappenmand zit, feitelijk niet meer kan zien. Omdat Aad met zijn vrouw Ina in de buurt van Benidorm woont zagen ze elkaar sowieso al weinig.
https://www.trouw.nl/binnenland/vaccina ... ~b692040d/
Een gevleugelde uitspraak van Adriaan uit de series die Bas en Aad samen hebben gemaakt is "Wat er ook gebeurd, altijd blijven lachen", maar zelfs de altijd optimistische Adriaan is nu teleurgesteld.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Oh, maar zelfs zonder corona rollebolden beiden meermalen ruziënd met elkaar over straat.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Dat gebeurt toch vaker bij broers.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Adriaan die heeft z'n prik, en Bassie heeft injectieschrik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

De laatste noemenswaardige keer dat Bas en Aad ruzie hadden was in 2002 of 2003, toen hun tournee per ommegaande afgebroken moest worden omdat bij Aad een ernstige vorm van speekselklierkanker werd ontdekt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

ArrivaBas schreef: ma 06 dec 2021, 20:32 Je weet zeker dat de samenleving verdeelder dan ooit is als zelfs twee hechte broers, die zelfs samen een populaire jeugdserie maakten, geen contact meer met elkaar hebben omwille van meningsverschillen ten aanzien van vaccinatie. Dit is inmiddels het geval in de familie Van Toor. De vrouw en dochter van Bas van Toor (bekend als Bassie) zijn fel gekant tegen vaccinatie (aardig doorgeschoten richting wat wij tegenwoordig wappies noemen), waardoor de 79-jarige Aad van Toor zijn zeven jaar oudere broer, die aardig in de lappenmand zit, feitelijk niet meer kan zien. Omdat Aad met zijn vrouw Ina in de buurt van Benidorm woont zagen ze elkaar sowieso al weinig.
https://www.trouw.nl/binnenland/vaccina ... ~b692040d/
Een gevleugelde uitspraak van Adriaan uit de series die Bas en Aad samen hebben gemaakt is "Wat er ook gebeurd, altijd blijven lachen", maar zelfs de altijd optimistische Adriaan is nu teleurgesteld.
In het artikel staat het toch wel iets anders dan hoe jij het schetst.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Iedere nieuwsredactie geeft enigszins zijn eigen draai aan de artikelen over dit conflict, waarbij ik wel meer geloof in wat de Trouw erover bericht dan een willekeurige tabloid die die er gelijk de term antivax aan geeft.
Maar desondanks kan je wat mij betreft best stellen dat de familie van Bas van Toor enigszins doorslaat richting de wappies als ze stellen dat Aad besmettelijk is, omdat hij gevaccineerd is.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Even los van je mening: het gebruik van het woord wappie werkt nogal polariserend en heeft tegenwoordig een bepaalde lading. Om die reden zouden we het waarderen dat jullie dat woord vermijden. Er zijn andere manieren om je punt te maken zonder aan kracht in te boeten.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Dat wordt doorprikken.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Tom024 schreef: di 07 dec 2021, 12:24 Even los van je mening: het gebruik van het woord wappie werkt nogal polariserend en heeft tegenwoordig een bepaalde lading. Om die reden zouden we het waarderen dat jullie dat woord vermijden. Er zijn andere manieren om je punt te maken zonder aan kracht in te boeten.
Serieus, Tom024?

Moeten angsthazen, ontkenners en complotdenkers die een stevig en aantoonbaar aandeel in de huidige semi-lockdown hebben met fluwelen handschoentjes aangepakt worden omdat ze weleens gepolariseerd zouden kunnen raken?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Nee. Er staat dat de bedoeling is Europese afspraken te maken dat vanaf 1 februari de QR-code tot 9 maanden na de tweede vaccinatie geldig blijft, daarna is een booster nodig. Dat is wat minder dramatisch.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

PHS schreef: di 07 dec 2021, 18:03 Vanaf 1 februari geen QR-code meer zonder boosterprik, heeft Hugo de Jonge gezegd in een interview. Bron.
Dus ik moet tussen half januari en begin februari een datum plannen? Is niet veel tijd...

Edit: en wat als je tweede vaccinatie later hebt gehad? Dan mag je de booster voor 1 feb nog niet.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

trolly schreef: di 07 dec 2021, 18:28
Tom024 schreef: di 07 dec 2021, 12:24 Even los van je mening: het gebruik van het woord wappie werkt nogal polariserend en heeft tegenwoordig een bepaalde lading. Om die reden zouden we het waarderen dat jullie dat woord vermijden. Er zijn andere manieren om je punt te maken zonder aan kracht in te boeten.
Serieus, Tom024?

Moeten angsthazen, ontkenners en complotdenkers die een stevig en aantoonbaar aandeel in de huidige semi-lockdown hebben met fluwelen handschoentjes aangepakt worden omdat ze weleens gepolariseerd zouden kunnen raken?
Dag trolly,

Nee, dat hoeft wat ons betreft helemaal niet. Je mag de dingen best benoemen zoals ze zijn. Maar de term 'wappie' is op diverse manieren op te vatten en heeft niet bepaald een eenduidige definitie, dat geeft vooral veel ruis. De woorden die jij noemt lijken me prima alternatieven.

Voor verdere discussie staat mijn PM uiteraard open.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Overigens: mijn vrije dag komende vrijdag maar eens spenderen aan een retourtje Frankrijk voor een booster. *O*
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Dag Tom024. Voor zover ik het debat gevolgd heb, is de term "wappie" een containerbegrip geworden voor mensen die bewust of onbewust onjuiste informatie verspreiden — vaak zonder enig inzicht in het functioneren van virus en/of vaccin — en in deze onjuiste informatie een grond zien zelf onnodig het risico op infectie en een ernstig ziekteverloop te nemen, de sameleving daardoor belastend met een groter aantal infecties, met als gevolg meer zieken, ziekenhuisopnamen en sterfte, alsmede de hieraan verbonden kosten in levensjaren en economische en psychische schade. Dit zijn vijf regels text, dan lijken zes letters me wel zo economisch.

Overigens gebruik ik de term weinig om de mafketels waar we het hier over hebben aan te duiden, omdat ik graag iets specifiekere bewoordingen hanteer. Ook ArrivaBas, op wiens opmerking "enigszins richting de wappies" je rode vingerwijzing waarschijnlijk een reactie is, gebruikt de term nogal terughoudend. Ik heb eigenlijk nog niemand hier kunnen betrappen op het gebruik van deze term als directe kwalificatie voor mede-forummers. In zo'n geval — afgezien van of die aanduiding toepasselijk zou zijn — kan ik me namelijk wel wat voostellen bij een corrigerende tik.

Wappie is ondertussen standaard Nederlands geworden. Het wordt gebruikt in een gepolariseerd debat, dat buiten Nederland überhaupt niet of nauwelijks gevoerd of begrepen wordt, bij gebrek aan — inderdaad — wappies. Het is daarmee een essentiele term in de discussie. Ik zit niet op de bok van dit forum, maar als we het woord "trein" zouden moeten vermijden in discussies over railvoertuigen, lijkt me dat het kind met het badwater weggooien.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Ik kende wappie eigenlijk al van veel eerder voor "geestverruimende stuf rokende mensen". (A)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Coronavirus

Bericht door MdJ »

Tom024 schreef: di 07 dec 2021, 18:47 Overigens: mijn vrije dag komende vrijdag maar eens spenderen aan een retourtje Frankrijk voor een booster. *O*
Er staat voor half januari een weekendje Parijs gepland, en aangezien ik mocht dansen met Jansen, vervalt deze per 15 dec voor de leuke dingen in Frankrijk.

Dus maar even kijken net voor kerst of tussen kerst en Oud en Nieuw of ik nog ergens terecht kan en al iets eerder dan half januari een retourtje Frankrijk kan doen voor een booster. Het schijnt dat ze in Aken ook vrije inloopweekenden hebben, maar of je daar als Nederlander terecht kan...?
Bij twijfel: gebruik beton.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Waar kan ik trouwens een overzicht vinden van de actuele Coronamaatregelen in Vlaanderen?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Op www.info-coronavirus.be/nl. Het overlegcomité heeft recentelijk “indooractiviteiten van de recreatieve sector” op de korrel genomen, omdat "het kan niet dat de besmettingstrein die door het land dendert op die snelheid blijft voortgaan".
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 46 gasten