Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

https://nos.nl/liveblog/2408639-booster ... et-sneller

Volgens het lifeblog zijn de eerste tekenen van Omricon dat het besmettelijker maar milder is.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Christian Drosten, de favoriete viroloog van onze ex-kanselier, zegt het tegendeel:

https://www.morgenpost.de/vermischtes/a ... ikron.html

Citaat: "Tegelijkertijd waarschuwde Christian Drosten voor te veel kalmte in het licht van komende berichten uit Zuid-Afrika, volgens welke een omicron-infectie leidt tot mildere ziekteverloop. In Zuid-Afrika gaat het bijna altijd om herinfecties bij mensen die al een of twee keer besmet zijn met het coronavirus. Daarom is de situatie niet te vergelijken met Duitsland. Hij waarschuwt dat de ernst van de ziekte niet alleen niet verminderd, maar mogelijk zelfs ernstiger wordt."

en verder

"Bovendien treft het virus in Zuid-Afrika in veel grotere mate jongere mensen, die door hun leeftijd beschermd zijn tegen ernstige ziekten."
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Nederland ziet vooralsnog niets in een vaccinatieplicht in tegenstelling tot landen zoals Duitsland, Oostenrijk en Griekenland.

https://www.ioresearch.nl/actueel/geen- ... tieplicht/
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Nieuwe minister van volksgezondheid Lauterbach heeft aangekondigd, dat als het optreden van Omikron sterker wordt alleen maar nog drie prikken voldoende zijn voor "2G" en niet meer twee prikken.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Is er ook bijgezegd op welke wetenschappelijke onderzoeken dit is gebaseerd? :?:
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Dat staat er niet bij. Citaat: "De "nieuwe realiteit" is nu: "De vaccinatie is pas compleet als je drie keer bent ingeënt. Het is niet langer nodig om twee vaccinaties te hebben voor volledige bescherming en daarna een boostervaccinatie om het op te frissen, maar eerder: "Je hebt drie vaccinaties nodig om redelijkerwijs beschermd te zijn tegen Omikron", (...) "Als we hier in Duitsland echt de Omikron-golf zouden hebben, dan zou 2G bereikt zijn als je de derde vaccinatie hebt, om zo te zeggen "

https://www.focus.de/gesundheit/im-heut ... 01443.html
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Coronavirus

Bericht door Klaasje »

Minder handen wassen, meer frisse lucht: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ft-hij-een
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

ICE11 schreef: do 09 dec 2021, 19:32 Dat staat er niet bij.[...]
Dank voor deze heldere uitleg.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Klaasje schreef: do 09 dec 2021, 19:49 Minder handen wassen, meer frisse lucht: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ft-hij-een
Dat van dat ventileren was fake news toch?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

De baas van Biontech zegt, dat vanwege Omikron de derde prik al naar drie maanden in plaats van pas na zes maanden moet plaatsvinden. Hmm....verwonderd mij niet want dat wordt goed voor zijn kassa....

https://www.n-tv.de/panorama/Biontech-C ... 89584.html
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus

Bericht door IC140 »

WSM schreef:
Klaasje schreef: do 09 dec 2021, 19:49 Minder handen wassen, meer frisse lucht: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ft-hij-een
Dat van dat ventileren was fake news toch?
Dat ventileren helpt staat buiten kijf. Het Fake News dat door sommige opiniepeilers wordt verspreid is dat alleen ventileren voldoende zou zijn om verspreiding te voorkomen.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Coronavirus

Bericht door Daan! »

IC140 schreef: vr 10 dec 2021, 07:59
WSM schreef:
Klaasje schreef: do 09 dec 2021, 19:49 Minder handen wassen, meer frisse lucht: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ft-hij-een
Dat van dat ventileren was fake news toch?
Dat ventileren helpt staat buiten kijf. Het Fake News dat door sommige opiniepeilers wordt verspreid is dat alleen ventileren voldoende zou zijn om verspreiding te voorkomen.
Dat is niet wat die opiniepeiler zegt. Hij zegt wel dat dat de grootste winst zal zijn of dat dat de belangrijkste maatregel zou zijn.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

ICE11 schreef: vr 10 dec 2021, 07:42 De baas van Biontech zegt, dat vanwege Omikron de derde prik al naar drie maanden in plaats van pas na zes maanden moet plaatsvinden. Hmm....verwonderd mij niet want dat wordt goed voor zijn kassa....

https://www.n-tv.de/panorama/Biontech-C ... 89584.html
Ik heb straks twee keer Moderna en een keer Pfizer en ben benieuwd hoe de bescherming tegen omikron dan is. Moderna zegt niet goed te beschermen en Pfizer bij drie prikken.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Precies de combi die ik sinds oktober heb, bevalt goed.
Overigens, een derde vaccinatie is iets anders dan een booster, begrijp ik.
Zouden de mensen die een derde vaccinatie hebben gehad ook nog een booster krijgen?
Of is het gewoon wachten op de vierde inenting denk je?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Vriendin van mij heeft een derde vaccinatie grhad en moest bloed insturen om antistoffen te bepalen, denk dat aan de hand daarvan je nog een booster krijgt ook.

Had jij van Pfizer minder last dan van Moderna?
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

isadora schreef: vr 10 dec 2021, 12:16 Overigens, een derde vaccinatie is iets anders dan een booster, begrijp ik.
Temninste hier bij ons wordt het woord "booster" altijd voor de derde prik gebruikt. :?:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Daantje schreef: vr 10 dec 2021, 12:24 Vriendin van mij heeft een derde vaccinatie grhad en moest bloed insturen om antistoffen te bepalen, denk dat aan de hand daarvan je nog een booster krijgt ook.
Doet diegene toevallig mee aan het VASCO-onderzoek van het RIVM?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Daantje schreef: vr 10 dec 2021, 12:24 Had jij van Pfizer minder last dan van Moderna?
Nee, van beide had ik geen last, behalve dan de bekende stijfheid in de bovenarm.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

ICE11 schreef: vr 10 dec 2021, 12:52
isadora schreef: vr 10 dec 2021, 12:16 Overigens, een derde vaccinatie is iets anders dan een booster, begrijp ik.
Temninste hier bij ons wordt het woord "booster" altijd voor de derde prik gebruikt. :?:
Nou, dat ligt hier toch iets genuanceerder:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... erstoornis
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Z2N schreef: vr 10 dec 2021, 13:03
Daantje schreef: vr 10 dec 2021, 12:24 Vriendin van mij heeft een derde vaccinatie grhad en moest bloed insturen om antistoffen te bepalen, denk dat aan de hand daarvan je nog een booster krijgt ook.
Doet diegene toevallig mee aan het VASCO-onderzoek van het RIVM?
Volgens mij is het de Recovac studie waar ze aan mee doet, van het UMCG.
isadora schreef: vr 10 dec 2021, 13:33
Daantje schreef: vr 10 dec 2021, 12:24 Had jij van Pfizer minder last dan van Moderna?
Nee, van beide had ik geen last, behalve dan de bekende stijfheid in de bovenarm.
Oh, nou dat klinkt ook goed. Ik had tien dagen na mijn eerste vaccinatie koorts, leek mij vrij laat als bijwerking maar op werk hadden er meer mensen last. De dag na de tweede vaccinatie had ik het heel warm maar verder geen last.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Als Stef Blok of Sander Dekker dan minister van VWS worden zijn we alleen maar verder van huis.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Coronavirus

Bericht door nvdw »

PHS schreef: vr 10 dec 2021, 13:49 Volgens het Parool keert Hugo de Jonge niet terug als minister van Volksgezondheid in kabinet Rutte-IV.
Hij wordt adjunct-hoofdredacteur van de Linda, heb ik uit volstrekt onbetrouwbare bron vernomen. Elk nummer interviewt De Jonge zichzelf.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

_O- _O_

Laat Linda het maar niet lezen, voor je het weet ligt er een "Hugo." in de schappen.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten