Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik las laatst een artikel dat het vooral belangrijk is om te zorgen dat het mondkapje goed aan sluit. Voorheen droeg ik altijd wasbare mondkapjes want dat scheelt gewoon heel veel afval. Ik verdraag ze nu alleen slecht dus draag ik wegwerp als ik ermee moet lopen en laatst ffp2 toen mijn fysiotherapeut verkouden was
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Vandaar mijn afkeur tegen herbruikbare mondkapjes op dit punt in de pandemie: een volledig versleten mondkapje (bijvoorbeeld met elastiekjes die al tientallen keren in de was zijn gegaan en niet goed meer rekken) is minder veilig, zelfs al is de neus technisch gezien bedekt. Door wegwerpmondkapjes verplicht te stellen gaat de gemiddelde kwaliteit van het mondkapje omhoog, zelfs zonder FFP2/KN95-plicht.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Hangt er vanaf hoe dik natuurlijk. Bedoel, die blauwe mondkapjes van Albert Heijn (die je sommige personeelsleden ziet dragen) zijn echt wel goed beschermd. Soms nies ik en kijk ik even wat de schade is. Aan de binnenkant is het dan wat nat, maar aan de buitenkant zie je dan helemaal niets. Maar goed, dat zijn ook wel lappen stof van een halve centimeter dik.
🍉
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik werk in een ziekenhuis en wij hebben vorig jaar wasbare mondkapjes gekregen op werk die echt goed aansluiten en fijn zitten.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Zit er bij jullie ook zo'n stukje metaal in voor op de neus? Want dat is wel een ding bij die AH-dingen. Na een aantal keer wassen gaat dat metaaltje helemaal gevouwen en gedraaid zitten. Je kunt het wel zo draaien dat het nog comfortabel zit, maar ideaal is anders.
🍉
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Veel mensen hebben blijkbaar kieuwen, aangezien ze het mondkapje over de keel dragen en niet over neus en mond.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4471
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Tja dan denk ik waarom draag je het dan. Doe het goed of helemaal niet.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Hainje schreef: za 18 dec 2021, 15:34 Zit er bij jullie ook zo'n stukje metaal in voor op de neus? Want dat is wel een ding bij die AH-dingen. Na een aantal keer wassen gaat dat metaaltje helemaal gevouwen en gedraaid zitten. Je kunt het wel zo draaien dat het nog comfortabel zit, maar ideaal is anders.
Ja, bij die van werk zit dat nog goed maar ik heb andere die idd raar doen zoals jij zegt
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Zit daar dan een speciaal stukje metaal in?
Ben serieus aan het overwegen die dingen naar de kleermaker te brengen als ik een goed alternatief heb voor die ijzertjes.

Edit: al zul je zien dat net in de tijd dat ik die dingen kan missen, de kleermaker ook dicht is vanwege de maatregelen. :')
🍉
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Denk dat daar een breder en platter stukje in zit wat minder makkelijk vervormt.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Massa's mensen in alle winkelstraten, zonder kapjes uiteraard.
Een echt superspread-event.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
en-es
Berichten: 4471
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Ja nou. Dat heeft het OMT maar mooi voor elkaar gekregen. *O*
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Coronavirus

Bericht door wouter15 »

Wat ik mij nu wel afvraag: Wat zijn de prognoses qua ziekenhuisopnames/besmettingen met deze strenge lockdown erbij? Word het dan qua Omikron alsnog erg maar minder erg?
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Coronavirus

Bericht door DDietzen »

Voor zover (bij mij) nu bekend: een omikronbesmetting lijkt minder kans op een ziekenhuisopname te geven dan delta (al is nog niet bekend hoeveel minder), maar doordat omikron veel besmettelijker is (huidige schatting: twee à drie keer zoveel als delta), kom je onder de streep toch uit op meer ziekenhuisopnames bij dezelfde maatregelen / hetzelfde gedrag.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9171
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door regenmaker »

isadora schreef: za 18 dec 2021, 17:22 Massa's mensen in alle winkelstraten, zonder kapjes uiteraard.
Een echt superspread-event.
Niet alleen de winkelstraten, maar ook de bussen zitten propvol. Zit nu in de bus van Nijmegen naar Uden van 17:32.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

De wegen in diverse stadscentra ook, net als de treinen net na vijf uur trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

regenmaker schreef: za 18 dec 2021, 17:50
isadora schreef: za 18 dec 2021, 17:22 Massa's mensen in alle winkelstraten, zonder kapjes uiteraard.
Een echt superspread-event.
Niet alleen de winkelstraten, maar ook de bussen zitten propvol. Zit nu in de bus van Nijmegen naar Uden van 17:32.
En rond 09:15 uur was er een propvolle drukte in sommige van Rotterdamse metro's. Zo vroeg dus al! :Y

Verder roept de gemeente op niet naar het centrum te komen.
Laatst gewijzigd door Kalil Nieuw op do 13 jan 2022, 23:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Dus we mogen binnen nu en twee weken een gigapiek besmettingen verwachten vanuit dit "geplande" event.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9171
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door regenmaker »

Valt me overigens nog mee dat er geen avondklok komt. Want ja de meeste besmettingen vinden plaats achter de voordeur.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Waarom niet meteen alle winterevenementen afschaffen komende jaren? Ik zie steeds minder perspectier namelijk zo
dennistd
Berichten: 5545
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

dennistd schreef: za 18 dec 2021, 14:31 Ik hoop toch dat ze de mondkapjesplicht ook aan gaan scherpen eigenlijk: alleen nog FFP2/KN95 en voor iedereen vanaf 6 jaar. En ja, in Duitsland kan het ook, dus waarom bij ons niet?
Weer niks geen aanscherpingen op dit gebied... -0-
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

Zo te zien gaan moskeeën en kerken niet dicht. *O*
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ligt het aan mij of praten ze allemaal zo snel en Jaap in zulke bewoordingen dat het nauwelijks te volgen is voor de normale bevolking?
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

En wel fijn dat de booster verplicht wordt aangezien Hugo zei dat de booster nemen moet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 192 gasten