Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

De huidige maatregelen eindigen volgende week, op 14 januari. Dat is wel erg kort dag om dan een persconferentie te plannen. Ik ging zelf ervan uit dat er vandaag weer één was in plaats van op 11 januari. :p
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

Ik heb gelezen dat op 14 januari ook gewoon een persco gepland is. ;)
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Persoonlijk denk ik dat je eerder dan 14 januari ook niet veel zinnigs kunt zeggen over hoe nu verder. Pas vanaf die datum kun je met grote zekerheid zeggen of de feestdagen zonder al te veel besmettingen hebben plaatsgevonden.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Als het nieuwe kabinet net zo goed/slecht is in lekken dan weten we in de loop van woensdag wat de maatregelen worden die ze vrijdagavond in een persconferentie gaan bekend maken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7945
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Etienne »

Vanochtend m'n 2e prik gehaald; ditmaal was het flink drukker in Gouda en was het voor Pfizer aansluiten in de rij.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Suus schreef: vr 07 jan 2022, 20:23 Als het nieuwe kabinet net zo goed/slecht is in lekken dan weten we in de loop van woensdag wat de maatregelen worden die ze vrijdagavond in een persconferentie gaan bekend maken.
Het zal toch niet veel anders worden dan een verlenging van de lockdown, lijkt me zo.
En misschien herinvoering van de avondklok(?).
De situatie is er momenteel niet echt naar meer vrijheden te verwachten.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13550
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

Ik verwacht eigenlijk dat het hoger onderwijs weer opengaat (met maatregelen als mondkapjes enzo).
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

Ik denk dat winkels ( wel afspraak maken?) weer open mogen.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

De voorlopige einddatum van deze maatregelen ligt een beetje ongelukkig in relatie tot de epidemiologische situatie en de kerstvakantie. Omikron is nog niet zo heel lang dominant, waardoor we nog niet goed genoeg kunnen meten wat de effecten van deze mutatie zijn op de capaciteit van de ziekenhuizen. Denemarken en het VK lopen twee weken voor, dus men kan wel enigszins inschatten wat we nog voor de boeg hebben met de kanttekening dat er in Denemarken en Groot-Brittannië veel minder zware maatregelen gelden,
Overigens komt er ook redelijk goed nieuws uit België. In het Universitair Ziekenhuis van Gent is 90% van de coronapatiënten besmet met delta, terwijl Omikron ook in België al enige tijd dominant is.
Laatst gewijzigd door ArrivaBas op vr 07 jan 2022, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Eind januari start de vierde prikronde voor een groep zeer kwetsbare personen, o.a. kankerpatiënten. https://www.ad.nl/voorne-putten/mensen- ... ~ad9e5e6e/
isadora schreef: vr 07 jan 2022, 20:41
Suus schreef: vr 07 jan 2022, 20:23 Als het nieuwe kabinet net zo goed/slecht is in lekken dan weten we in de loop van woensdag wat de maatregelen worden die ze vrijdagavond in een persconferentie gaan bekend maken.
Het zal toch niet veel anders worden dan een verlenging van de lockdown, lijkt me zo.
En misschien herinvoering van de avondklok(?).
De situatie is er momenteel niet echt naar meer vrijheden te verwachten.
Ik verwacht eerlijk gezegd ook erg weinig tot niets, vooral omdat de basisscholen en middelbare scholen maandag weer open gaan, wat al extra besmettingen en dus deels ziekenhuisopnames gaan opleveren. Wel is te zien dat de boosteractie nu bij de 60+'ers effect begint te krijgen, daar is het aantal besmettingen per dag op het moment nog stabiel, in de jongere groepen gaat het nu als een vuurpijl omhoog. Gezien de snelheid van de boostercampagne geeft dat hoop dat er eind januari misschien wel wat ruimte is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Voor wat betreft die vierde prik; afgelopen week viel bij mij een uitnodiging van het RIVM op de mat voor een boosterprik.
Voorwaarde onder andere; minimaal drie maanden geleden sinds laatste vaccinatie, en ook, als er een derde vaccinatie was geplaatst, kon de brief als niet verzonden worden beschouwd.
In oktober heb ik mijn derde vaccinatie gehad, dus net aan drie maanden geleden. Ik zou op basis daarvan dus naar de priklocatie van dienst kunnen gaan voor de booster.
Hoe dan ook, het lijkt er op, dat het RIVM totaal geen overzicht heeft van wie wat ooit geprikt heeft gekregen.
Zal de brief in ieder geval volgende week meebrengen naar de hematologe, waarvan ik sowieso verwacht, dat er een vierde vaccinatie zal worden voorgesteld.
Zeker nu ik jouw bericht las Suus.
Laatst gewijzigd door isadora op za 08 jan 2022, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Gelukkig... Ook een bijdrage geleverd aan het percentage negatieve testen gisteren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6471
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik verwacht tot het einde van de maand nog weinig versoepelingen.
en-es
Berichten: 4470
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Net terug uit Hilversum waar ik mijn boosterprik haalde. Een provisorische locatie op een parkeerterrein midden in een bedrijvenpark. Goed georganiseerd daar met vriendelijke mensen. De binnenstad van Hilversum voelt wel anders aan gedurende een lockdown.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

Sommige niet essentiële winkels in meerdere steden zijn toch open.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... m-kerkrade
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
en-es
Berichten: 4470
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Dat valt me al een tijdje op. In Baarn zijn er winkels die hun waar buiten zetten zodat je daar kan winkelen. En afrekenen aan de deur.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

ArrivaBas schreef: vr 07 jan 2022, 21:32 De voorlopige einddatum van deze maatregelen ligt een beetje ongelukkig in relatie tot de epidemiologische situatie en de kerstvakantie. Omikron is nog niet zo heel lang dominant, waardoor we nog niet goed genoeg kunnen meten wat de effecten van deze mutatie zijn op de capaciteit van de ziekenhuizen. Denemarken en het VK lopen twee weken voor, dus men kan wel enigszins inschatten wat we nog voor de boeg hebben met de kanttekening dat er in Denemarken en Groot-Brittannië veel minder zware maatregelen gelden,
Overigens komt er ook redelijk goed nieuws uit België. In het Universitair Ziekenhuis van Gent is 90% van de coronapatiënten besmet met delta, terwijl Omikron ook in België al enige tijd dominant is.
Gelukkig zijn de cijfers daar relatief positief. Amper meer doorstroom naar de intensive care en grote percentages van de in het ziekenhuis liggende mensen die toevallig covid hebben, maar er niet voor binnen worden gebracht.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Gebruikersnaam »

Van de week m'n 3e prik gepland, en ik kon vandaag al terecht, zowaar ook nog gewoon in m'n woonplaats *O* Vanochtend op de fiets naar de locatie en gelukkig was het niet erg druk, ondanks dat het zaterdag.
Stefan
Berichten: 4305
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Coronavirus

Bericht door Stefan »

Vanochtend om 10:30 heb ik ook mijn derde prik gehad, kreeg zowaar de keuze uit BioNTech of Moderna. Schijnbaar adviseren ze hier voor mensen vanaf 30 jaar Moderna, dat dus maar genomen (mede op advies van de arts ter plaatse). Inmiddels wel goed moe er van, denk dat ik goed ga slapen straks. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Opvallend dat ze in Duitsland weer wat anders adviseren dan in Nederland blijkbaar...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Stefan schreef: za 08 jan 2022, 22:18 Vanochtend om 10:30 heb ik ook mijn derde prik gehad, kreeg zowaar de keuze uit BioNTech of Moderna. Schijnbaar adviseren ze hier voor mensen vanaf 30 jaar Moderna
Klopt. Moderna wordt vanwege het hogere risico voor myocarditis in Duitsland alleen voor 30+ aanbevolen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

In Nederland gebruikt de GGD voor mensen onder de 45 om die reden geen Moderna meer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6471
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

In Nederland boven de 45 jaar, juist ook omdat het wel een sterkere immuunrespons oplevert.
Stefan
Berichten: 4305
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Coronavirus

Bericht door Stefan »

Overigens, ben ik 30 en daarom lieten ze me kiezen. Dat had ik er nog niet bijgezegd. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 180 gasten