Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Bron voor deze bewering, ICE11?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

ICE11 schreef: ma 27 jun 2022, 08:49 Goede zaak van de arts.
Neuh.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

PHS schreef: do 23 jun 2022, 22:24
ICE11 schreef: do 23 jun 2022, 11:38 En wat de mondkapjes betreft vind ik het toch erg wat een collega mij onlangs vertelde, namelijk dat zijn zoontje (5 jaar) in de peuterschool te horen kreeg "Je moet een mondkapje dragen anders gaat jouw oma dood!".....
Is vijf jaar niet een beetje oud voor de peuterspeelzaal? In Nederland moeten kinderen op die leeftijd verplicht naar de basisschool.
In Duitsland lijkt e.e.a. nog op het systeem voordat Deetman de bassisschool introduceerde:
Peuterschool = Kinderkrippe, voor kinderen van 2 en 3 jaar
Groep 1 en 2 basisonderwijs = Kindergarten, voor kinderen van 3,4 en 5 jaar
Het lijkt me dat het kind van vijf op de Kindergarten zat en niet in de Krippe.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

@ Dennenboom: "Kinderkrippe" is vooral een benaming welke in de voormalige DDR bekend is. ;) Inmiddels is het zo, dat kinderen van 2 of 3 jaar naar de "U3-Betreuung" in een Kindergarten of bij een dagmoeder kunnen, maar niet moeten. Een vaste intrede voor de Kindergarten is er niet, het wordt aanbevolen met 3 of 4 jaar als voorbereiding voor de school. Er is geen plicht een Kindergarten te bezoeken.
Suus schreef: ma 27 jun 2022, 08:50 Bron voor deze bewering, ICE11?
Bij voorbeeld: https://www.focus.de/gesundheit/news/en ... 95196.html , citaat: "Als de BAU-waarde lager is dan 21,8, is een derde vaccinatie zinvol." (BAU-waarde = hoeveelheid antistoffen)

of: https://www.focus.de/gesundheit/eine-an ... 09019.html , citaat: "hoge antilichaamniveaus kunnen leiden tot een overmatige immuunrespons"
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Maar liefst twee derde van alle werknemers die longcovid hebben, wordt afgekeurd door het UWV.

Bron: NOS
https://nos.nl/artikel/2434376-bijna-tw ... -afgekeurd
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Terwijl Biontech-baas Sahin oproept om de nu al versnelde goedkeuring van vaccins nog verder te versnellen en toekomstig geen klinische studies naar veiligheid en effectiviteit meer te eisen (zie: https://www.focus.de/gesundheit/news/ke ... 89512.html , het voorstel is al afgewezen door de autoriteiten), is inmiddels ook het vaccin van Valneva goedgekeurd: https://dvhn.nl/extra/EMA-positief-over ... 77924.html
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Vandaag verschijnt in ons land het wettelijk verplichte rapport van een groep van experts (wetenschappers, artsen, juristen), welke de coronamaatregelen evalueert. Samengevat: Een harde klap voor de politici, want naast de kritiek op onvoldoende gegevens over het werkelijke aantal besmettingen en ondoorzichtige politieke beslissingen hadden vele maatregelen maar nauwelijks aantoonbaar effect en des te meer nevenschade. De belangrijkste punten samengevat:

- Lockdowns worden alleen voor een korte duur positief gezien, hoe langer een lockdown duurt, hoe kleiner het effect op besmettingen en hoe groter de negatieve neveneffecten voor de economie, de behandeling van andere ziekten etc. en ook dat de bevolking niet meer meedoet.

- Ook wordt het effect van 2G- en 3G-maatregelen als laag ingeschat, aangezien vaccinaties geen bescherming meer bieden tegen infectie en het doorgeven van het virus, dus in feite ook gevaccineerden altijd moeten worden getest als men het strikt wil doen.

- Als het gaat om schoolsluitingen wordt het negatieve effect op de psyche van de kinderen duidelijk benadrukt, terwijl het effect op de besmettingscijfers steeds onduidelijk is.

- Wat mondkapjes betreft wordt benadrukt dat maskers een beschermende effect hebben, maar dan moeten ze ook op de juiste manier worden gedragen, wat vooral met FFP2-maskers niet altijd gegarandeerd is. Dus algemene aanbevelingen voor FFP2 worden ook in twijfel getrokken.

Een onvoorwaardelijk positief oordeel gaven de experts alleen over hoe politiek omgaat met de economische gevolgen van de pandemie, dus financiële steun etc.

https://www.focus.de/gesundheit/coronav ... 55358.html
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

ODRAIL schreef: do 09 jun 2022, 15:51
Bij mij is vanmiddag prik 4 erin gegaan :pos: ;)
Vanavond ook mijn QR-code opnieuw opgevraagd en uitgeprint.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Er komt vooralsnog geen nationale herdenking voor de slachtoffers van corona, omdat we midden in een coronagolf zitten. De nationale herdenking zou de indruk kunnen wekken dat corona voorbij is.

https://www.nu.nl/coronavirus/6210353/d ... -golf.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Misschien kunnen ze het laten samenvallen met de herdenking voor de gevallenen door griep.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

...en ziekenhuisbacterien, kanker, cardiovasculaire ziektes, verkeersongevallen, .....
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

En doden als gevolg van valse claims door wappies.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Gezellie. Ik ook.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Coronavirus

Bericht door TffpaA »

*O*
🗣
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

trolly schreef: do 07 jul 2022, 15:54 Gezellie. Ik ook.
Beterschap. Helaas kan ik niet meer op handen en voeten tellen hoeveel mensen besmet zijn geraakt de afgelopen weken :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Ik kan dat wel. In mijn omgeving 2.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Suus schreef: do 07 jul 2022, 18:20 Helaas kan ik niet meer op handen en voeten tellen hoeveel mensen besmet zijn geraakt de afgelopen weken :X
Ik ook niet meer, en voor iedereen van deze mensen was het niet erger dan een verkoudheid oftewel zelfs helemaal zonder symptomen.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Coronavirus

Bericht door TffpaA »

Gelukkig maar.
🗣
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

trolly schreef: do 07 jul 2022, 15:54 Gezellie. Ik ook.
Voorspoedig herstel gewenst.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

TffpaA schreef: vr 08 jul 2022, 09:19 Gelukkig maar.
Het is niet voor niets dat er ondanks de zware golf waar we in zitten we op een kleine 1.000 ziekenhuisopnames en een kleine 50 IC-opnames zitten. Ondanks dat het aantal besmettingen per dag ongeveer net zo hoog ligt als in de eerste Omrikonpieken in februari en april.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Coronavirus

Bericht door TffpaA »

Inderdaad. Het zal ook wel verklaren waarom het normale leven gewoon doorgaat.
🗣
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

ICE11 schreef: vr 08 jul 2022, 08:57
Suus schreef: do 07 jul 2022, 18:20 Helaas kan ik niet meer op handen en voeten tellen hoeveel mensen besmet zijn geraakt de afgelopen weken :X
Ik ook niet meer, en voor iedereen van deze mensen was het niet erger dan een verkoudheid oftewel zelfs helemaal zonder symptomen.
In mijn omgeving zijn mensen nog aan het herstellen. Duurt slechts een week of zes volgens de huisarts.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Dank Suus en isadora. Ik doe mijn best om er zo snel mogelijk weer bovenop te zijn, al was het maar om het wereldbeeld van ICE11 in stand te laten.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

TffpaA schreef: vr 08 jul 2022, 12:48 Inderdaad. Het zal ook wel verklaren waarom het normale leven gewoon doorgaat.
Heel cru gezegd maar het gaat er uiteindelijk om of de zorg het aankan of niet. Hoeveel beterschap ik de zieken ook wens. Maar dat is de grens die we hebben als het op corona aan komt omdat de gevolgen van (te zware) maatregelen ook niet mals zijn. Zoals het recente Duitse rapport ook weer heeft aangetoond.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten