Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

isadora schreef:Mijn ziekenhuis zou het het liefst zelf doen, ook om regie te houden over de reeks van 25 vaccinaties die me dit jaar staan te wachten (22 nog inmiddels), maar het GGD geeft ziekenhuizen hiervoor geen vrijbrief.
Ook academische ziekenhuizen niet? Want ik heb ooit een booster gehad buiten de GGD om, en daarvoor kreeg ik een registratiekaartje met een batchstickertje van het Erasmus MC.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

UMCG in ieder geval niet.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Suus schreef: vr 14 apr 2023, 23:26
isadora schreef:Mijn ziekenhuis zou het het liefst zelf doen, ook om regie te houden over de reeks van 25 vaccinaties die me dit jaar staan te wachten (22 nog inmiddels), maar het GGD geeft ziekenhuizen hiervoor geen vrijbrief.
Ook academische ziekenhuizen niet? Want ik heb ooit een booster gehad buiten de GGD om, en daarvoor kreeg ik een registratiekaartje met een batchstickertje van het Erasmus MC.
Misschien is dat dan uit een lichting van het vaccineren van ziekenhuis medewerkers want ik ben een aantal keer op mijn werk gevaccineerd, ook buiten de ggd om.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

De arcturus variant komt eraan. Sla nu mondkapjes op nu het nog kan!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Heb net mijn tweede prik gehaald.
Over vier weken nummer drie, en dan na drie maanden de booster.
Mondkapjes heb ik nog in overvloed, en gebruik ik ook nog regelmatig.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

en-es schreef: wo 03 mei 2023, 14:10 De arcturus variant komt eraan. Sla nu mondkapjes op nu het nog kan!
Oké...meer kan ik niet met deze mededeling.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Coronavirus

Bericht door Bemined »

Bij de AH is men al aan het hamsteren geslagen :p
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Benieuwd wanneer de eerste lockdown komt :lol:
rooddolfijn
Berichten: 727
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door rooddolfijn »

Ik heb nog wat mondkapjes over voor de overheid waar ik zeer zeker niet ‘gillend rijk’ van wordt.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

en-es schreef: wo 03 mei 2023, 14:10 De arcturus variant komt eraan. Sla nu mondkapjes op nu het nog kan!
.. en probeer een vaccin in NL te ontwikkelen.. nu het nog kán.
Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport heeft het vaccininstituut Intravacc te koop gezet. Dat heeft Intravacc op de eigen website bekendgemaakt. Afgelopen jaren kwam uit verschillende hoeken kritiek op de geplande verkoop.

(..)Al in 2015 besloot toenmalig minister Schippers (Volksgezondheid) tot de verkoop van Intravacc. Tijdens de coronacrisis legde haar opvolger De Jonge de verkoop stil, maar vorig jaar besloot Kuipers het plan toch door te zetten.

Volgens Kuipers heeft het weinig meerwaarde om één vaccininstituut in Nederland te behouden. Hij wil in EU-verband stappen zetten om meer zelfvoorzienend te worden op het gebied van vaccinontwikkeling.(..)
Jaja.. lessen leren uit de coronatijd? Wie?
Onze D66 minister (en VVD pré-corona) niet, kennelijk. :shock:

https://nos.nl/artikel/2473747-minister ... ks-kritiek


Verders vind ik het wel tijd worden om alle, overbodige (imo) corona waarschuwings en verwijsborden eens op te ruimen.
Alle GGD vacinatielocaties zijn toch gesloten?
Kwam in Veenendaal vanmiddag nog een groot geel bord tegen dat ik linksaf moest, mocht ik daar wat te zoeken te hebben..

.. en bij het watertappunt dat ik van de week nabije de ijssalon nodig had (plakkerige handen wassen ;) ) had een waarschuwing om, vanwege corona, de waterknop niet aan te raken.. of zoiets. :roll:
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Leeuwarden was gisteren nog open, nog tot eind juni.
Wel wordt het steeds moeilijker een locatie te vinden.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik was gisteren in het ziekenhuis en daar leek het wel weer corona tijd. Bord bij de ingang met het verzoek een mondkapje te dragen, bij de bloedafname alleen nog op afspraak en een groot bord dat je pas vijf minuten van tevoren welkom bent, uitgestorven wachtkamers.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

In Londen relatief veel mensen gezien met mondkapje op. In de Eurostar bestaat nog steeds een mondkapjes-plicht als ik de schermen moet geloven. Plus het advies om je op de hoogte te stellen van de quarantaine regels.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Vanaf 1 juli stopt de uitgifte van het Europese Digitale Coronacertificaat (DCC).

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... ficaat-dcc
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Voor het eerst sinds uitbraak geen enkele coronapatiënt meer op intensive care

Op de intensive care van ziekenhuizen ligt niemand meer die het coronavirus onder de leden heeft. Dit is voor het eerst sinds februari 2020, toen het virus in Nederland opdook.
In de afgelopen dagen hebben de laatste twee coronapatiënten de ic verlaten. Het is niet duidelijk of dat is omdat ze zijn opgeknapt of zijn overleden. Volgens het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS) liggen momenteel zo'n 75 mensen met corona in het ziekenhuis, waarvan dus niemand meer intensieve zorgt krijgt.

Bron en meer: AD
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Coronavirus

Bericht door Nitein-Repart »

Ik heb het gevoel dat sinds Duitsland de mondneusmaskerverplichting in het openbaar vervoer heeft afgeschaft corona volledig naar de achtergrond is verdreven. Alle zichtbare maatregelen zijn opgeheven (misschien heeft een enkel land nog een mondneusmaskerverplichting in medische instellingen en ziekenhuizen, maar "normale" mensen komen daar doorgaans niet) en niemand heeft het meer over corona. In Duitsland zie je nog een enkeling met een mondneusmasker rondlopen, maar ook bij volle treinen en bussen vrijwel niemand meer met een mondneusmasker.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Als je het niet wil zien dan zie je het niet nee.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

In Engeland en met name in Londen toch wel mensen met mondkapjes op gezien.
JothamvW
Berichten: 1221
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Coronavirus

Bericht door JothamvW »

Ook in Nederland zie ik nog met enige regelmaat mensen met mondkapjes, vooral Oost-Aziaten.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Coronavirus

Bericht door TffpaA »

En West-Aziaten?
🗣
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

en-es schreef: za 19 aug 2023, 07:32 In Engeland en met name in Londen toch wel mensen met mondkapjes op gezien.
In Frankrijk toch ook nog wel regelmatig. Er zijn in Frankrijk ook genoeg stadsvervoerders die nog op de bussen "Port de masque recommandé" afwisselend met de bestemming scrollen. Is weer eens wat anders dan "Je monte, je valide!" :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Ik liep vandaag een Engelse kerk binnen, en daar was zelfs een heel corona-punt ingericht. :o
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Nu heb ik wel vragen. Hebben die Britten ook maskers die je met iets anders dan je oren voorbindt?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Je hebt ze natuurlijk met extra lange banden, die bedoeld zijn om met een klem achter het hoofd gedragen te worden. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten