Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Suus schreef: wo 28 jul 2021, 09:17 Ik heb helemaal niets met PHS van doen. Overigens vind ik het van jou ook niet zo slim om naar de prikstatus van mensen te vragen, want dat is in principe tegen de AVG.
Je veroordeelt ze er wel op. Forummama
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

@Meltrain: Ik ben er ook voorstander van de capaciteit voor bewust ongevaccineerde covid-patiënten na september gewoon te verkleinen. Dan hebben ze zelf de keuze gehad, en hebben ze er zelf schuld aan als ze naar het ziekenhuis moeten. Hoef je de rest van de zorg niet mee te belasten vind ik. Als dat dan extra doden oplevert, so be it.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Coronavirus

Bericht door Klaasje »

Meltrain schreef: wo 28 jul 2021, 10:20 Dat ben ik niet helemaal met je eens.
Mensen die in het ziekenhuis behandeld moeten worden aan de gevolgen van Covid-19 zorgen ervoor dat er minder capaciteit in het ziekenhuis is voor andere zieken. Dat kan leiden tot wachtlijsten, overspannen personeel en eventueel de dood.
Ik ben van mening dat iedereen behandeld moet worden, maar dat iedereen er wel zelf voor verantwoordelijk is om niet in het ziekenhuis te komen. Als je die kans met een factor 9 kan verkleinen, waarom zou je dat dan niet doen?
In de basis eens. Maar hoe zat dat ook alweer met roken, bovenmatige alcoholconsumptie en ongezond eten? Of erger nog, met alcohol achter het stuur kruipen. Tot dusverre vinden heel veel mensen en partijen vergaande maatregelen op dat vlak ook niet passend en lijken ook best veel mensen niet hun eigen verantwoording te pakken om op z'n minst hun best te doen.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Klaasje schreef: wo 28 jul 2021, 10:36 In de basis eens. Maar hoe zat dat ook alweer met roken, bovenmatige alcoholconsumptie en ongezond eten? Of erger nog, met alcohol achter het stuur kruipen. Tot dusverre vinden heel veel mensen en partijen vergaande maatregelen op dat vlak ook niet passend en lijken ook best veel mensen niet hun eigen verantwoording te pakken om op z'n minst hun best te doen.
Ik kan me vergissen, maar als roker ben je inmiddels ook al een paria in deze maatschappij. Het mag vrijwel nergens meer, en dat is weliswaar in stappen gegaan, maar zeker niet zonder slag of stoot. Ik herinner me de opstandjes in de eerste jaren vanaf 2008 nog wel toen het rookverbod in de horeca inging. Hoor je nu ook niets meer van.

Met alcohol op achter het stuur kruipen is boven een bepaalde limiet zelfs bij wet verboden. Of ze je er ook op pakken is een tweede, maar er bestaan best ingrijpende maatregelen om notoire drankrijders aan te pakken, zoals het installeren van een alcoholslot.

Dat zijn evenwel allemaal maatregelen die ingegeven zijn uit het gegeven dat roken in het openbaar en met een slok op achter het stuur kruipen, schade kunnen veroorzaken voor de medemens. Of anders gezegd: de kans op schade wordt bij dergelijke gedragingen groter. Dat overheden wereldwijd nu beperkingen voor niet-gevaccineerden doorvoeren, ligt in het verlengde van die gedachte. De kans is immers groter dat een niet-gevaccineerde de ziekte bij zich draagt en daarmee besmettelijk is voor de medemens.

En ook ik kan, net als bij het opsteken van een sigaret of het dronken achter het stuur kruipen, geen enkele steekhoudende en zinnige reden bedenken waarom iemand zonder medische indicatie die prik zou weigeren. Tsja - de keuzevrijheid heb je, net als dat opgaat voor het opsteken van een sigaret of het je helemaal laveloos drinken. Maar dit doen op plekken of onder omstandigheden waarbij je een extra gevaar voor de mensen om je heen vormt: dat mag dan eventjes niet.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5817
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Uiteraard ben ik (sinds april) volledig gevaccineerd.
Gisteren moest ik voor onderzoek naar het UMC, vier bussen en twee treinen.
Met medicatie tegen benauwdheid (i.v.m. fibrose op longen) op zak, kon ik ieder vervoermiddel zonder mondkapje betreden.
Conducteurs bestaan niet meer, dus daar ben ik er geen van tegengekomen.
Buschauffeurs vonden het allemaal wel goed.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Alargule schreef: wo 28 jul 2021, 10:46 De kans is immers groter dat een niet-gevaccineerde de ziekte bij zich draagt en daarmee besmettelijk is voor de medemens.
Is dat zo ja? En heb je daar dan toevallig ook een bron bij? Want dit is nieuw voor me geloof ik.

Ik dacht juist recent opgevangen te hebben dat mensen die gevaccineerd zijn nog net zo goed besmet en besmettelijk kunnen zijn, en dat het vaccin vooral helpt om de eventuele gevolgen voor de gevaccineerde te voorkomen.

Maar ik ben er niet heel erg in thuis uiteraard.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Ik vind het wel koddig dat bij iemand die moeiteloos in staat is de meest verre treinreizen naar de meest exotische festivals in de meest achterafgelegen plaatsjes in Oost-Europa bij elkaar te googelen, diezelfde zoekvaardigheden als sneeuw voor de zon verdwijnen bij vragen over corona en de werkzaamheid van vaccins :lol:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ik Google eigenlijk nooit, dus mogelijk heeft het daarmee te maken *O*
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Prioriteiten, prioriteiten, prioriteiten! :Y
🍉
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2828
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

ArrivaBas schreef: wo 28 jul 2021, 10:16 Duitsland denkt bij zijn lage, maar stijgende incidentie alweer aan verscherping, al doet het gedrag van de Duitsers die gewoon naar ons land reizen vermoeden dat ook daar steeds meer sprake is van weerstand tegen de coronamaatregelen.
Je moet wel een verschil maken tussen burgers op de ene en politici en hun geprefereerde (lees: welke hun mening delen) wetenschappers op de andere kant. En bij de burgers moet je weer verschillen tussen flauweriken, welke al wanneer de besmettingscijfers om 0,1 stijgen het liefst een lockdown willen en de realisten die het zat zjin. Maar ik denk deze groepen zijn er in NL ook! ;)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

En de realisten kun je ook weer onderverdelen in verschillende groepen, waaronder, maar niet uitsluitend, de groep die alles bagatelliseert en demonstreert en de groep die ziet dat bij lage dagelijkse besmettingscijfers (<2000) meer mogelijk is dan bij (zeer) hoge dagelijkse besmettingscijfers. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Maar zouden er in Nederland niet ook miljoenen mensen te vinden zijn die voor het tweede jaar voor Jan met de Korte Achternaam hun standplaatsgeld in het Schwarzwald hebben afgetikt, Meltrain?
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2828
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

:X
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Alargule schreef: di 27 jul 2021, 14:38 Goed, terug naar de pandemie zelf - en de oplossing ervoor: ik heb zonet mijn tweede prik mogen ontvangen *O*

Waar ik 5 minuten na de eerste nog over mijn nek ging, voelde ik me na de tweede eigenlijk gewoon kiplekker. En nog steeds. Hopelijk blijft dat zo.
Helaas. Moe en slap als een vaatdoek, met lichte verhoging. Anyway, het zal wel een goed teken zijn dat mijn afweersysteem aan het bijleren is.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Of het is het begin van het einde! :shock: :Y
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Dat laat ik je morgen weten dan.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Vanaf de eeuwige Cojonavelden? :o
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Alargule schreef: wo 28 jul 2021, 19:08
Alargule schreef: di 27 jul 2021, 14:38 Goed, terug naar de pandemie zelf - en de oplossing ervoor: ik heb zonet mijn tweede prik mogen ontvangen *O*

Waar ik 5 minuten na de eerste nog over mijn nek ging, voelde ik me na de tweede eigenlijk gewoon kiplekker. En nog steeds. Hopelijk blijft dat zo.
Helaas. Moe en slap als een vaatdoek, met lichte verhoging. Anyway, het zal wel een goed teken zijn dat mijn afweersysteem aan het bijleren is.
Bekend beeld, de 2e vaccinatie gaf bij mij dezelfde klachten.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Aking schreef: wo 28 jul 2021, 19:14 Vanaf de eeuwige Cojonavelden? :o
Uit Post-Moderna :lol:
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Want vaccineren mag niet van meneer Macaron? -0-
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

PHS schreef: wo 28 jul 2021, 22:01 Emmanuel Macron heeft een man aangeklaagd die in de Provence posters heeft opgehangen waarop Macron staat afgebeeld in een nazi-uniform en met een Hitlersnor. De begeleidende tekst? 'Obéis, fais-toi vacciner' (Gehoorzaam, laat je vaccineren) :')
Smakeloosheid die je ongetwijfeld aanspreekt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Ik begrijp dat je de Franse president het burgerrecht zich tegen smadelijke uitingen te verdedigen ontzegt? Wel mooi in lijn metje eigen onsmakelijke uitspraken, uiteraard. Waarvoor je overigens nog steeds geen excuses gemaakt hebt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten