Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

diederickx schreef: do 18 feb 2021, 10:10 Maar wat wil je dan? Die patienten zijn toch echt met het Coronavirus besmet, dus je kunt ze bezwaarlijk uit de statistieken weglaten. Bovendien is al een jaar duidelijk dat juist bij patienten met andere klachten of "onderliggend lijden" de gevolgen van het virus extra hard kunnen aankomen.
Omdat er een vals beeld ontstaat als men "ziekenhuisopnames vanwege corona". Als iemand met een gebroken been naar het ziekenhuis komt en daar toevallig nog corona vastgestelt wordt betekend dat a) dat corona zeker geen complicaties voor dat gebroken been zal opleveren en b) dat diegene zonder de breuk ook niet naar het ziekenhuis hoefde want de corona-besmetting was blijkbaar zo zwak dat hij niets mankeerde. Dus beeldt de statistiek de situatie erger af dan het eigenlijk is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Alargule schreef:Nou, dan kan ik iedere dag wel gaan testen...
Misschien moet je je nu dan al eens laten testen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Terwijl Mvr. Merkel voor alles wat de virologen zeggen braaf knikt heeft de de franse president Macron volgens ingewijde bronnen geuit, dat hij de wetenschappers beu is welke op zijn vraag naar de virus-variaties altijd maar de oplossing aanbieden, het land op slot te zetten.... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: vr 19 feb 2021, 09:12
Alargule schreef:Nou, dan kan ik iedere dag wel gaan testen...
Misschien moet je je nu dan al eens laten testen?
Als je de andere, nu wel geldende, indicatoren niet hebt, heeft dat toch geen zin?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Suus schreef: vr 19 feb 2021, 09:12
Alargule schreef:Nou, dan kan ik iedere dag wel gaan testen...
Misschien moet je je nu dan al eens laten testen?
Ik heb al sinds november:
  • Hoofdpijn
  • Vermoeidheid
  • Hoesten
  • Niezen
  • Spierpijn
Wordt niet erger, wordt ook niet minder. De symptomen komen en gaan in fasen. Ik blijf zoveel mogelijk binnen; als ik naar buiten ga is het om een wandeling te maken in mijn eentje. Supermarktbezoek laat ik aan mijn vriendin over (die beschouwt dat ook als een uitje; ik vond het vóór corona al een gruwel). Mijn vriendin heeft zich in dezelfde tijdsspanne al drie keer laten testen, met elke keer een negatieve uitslag. We slapen in één bed en zijn verder gewoon intiem.

Dus ik geloof het wel.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Niet om vervelend te doen, maar ik heb iemand in mijn dinsdagse Covid-klasje met soortgelijke klachten. Zij is aan het begin van haar ziekteperiode positief getest, en drie maanden verder zit ze duidelijk aan de Long Covid.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Nou ja, ik zie mijn vriendin als de 'kanarie in de kolenmijn'. Hetzelfde geldt eigenlijk voor mijn (schoon)ouders, die duidelijk in de risicoleeftijd zitten plus nog wat andere zaken die ze een verhoogd risico geven. Die heb ik in de tussentijd ook meer dan eens bezocht of op bezoek laten komen, en ze huppelen nog vrolijk rond.

En als ik zonder moeite een wandeltocht van vier uur over de Veluwezoom kan maken, dan geloof ik het ook wel. Ik vermoed dat de klachten eerder zijn terug te voeren op warmtekoudwisselingen, dierenharen en -huidschilfers in de lucht, dingen die in bloei staan in de tuin, en stress; dan op corona.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Coronavirus

Bericht door diederickx »

ICE11 schreef: vr 19 feb 2021, 08:46Omdat er een vals beeld ontstaat als men "ziekenhuisopnames vanwege corona". Als iemand met een gebroken been naar het ziekenhuis komt en daar toevallig nog corona vastgestelt wordt betekend dat a) dat corona zeker geen complicaties voor dat gebroken been zal opleveren en b) dat diegene zonder de breuk ook niet naar het ziekenhuis hoefde want de corona-besmetting was blijkbaar zo zwak dat hij niets mankeerde. Dus beeldt de statistiek de situatie erger af dan het eigenlijk is.
Ik ben het op beide punten niet met je eens:
a) De kans op complicaties is juist zeer prominent aanwezig. Niet bijkomen uit de verdoving bijvoorbeeld.
b) Mensen komen nu eenmaal niet in het ziekenhuis vanwege hun uitmuntende gezondheid. Er is altijd de mogelijkheid dat de primaire klacht (in dit geval een gebroken been) mede is veroorzaakt door een verminderde algemene constitutie, bijvoorbeeld doordat je minder goed oplet als je je niet zo lekker voelt.

Indien de medische stand niets beters omhanden had zouden ze wellicht veel moeite kunnen steken in het zuiver houden van de statistieken, maar in de huidige omstandigheden acht ik de gevolgde werkwijze meer dan gerechtvaardigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

AstraZeneca lijkt betrapt. Ze leveren in het eerste kwartaal van dit jaar maar 31 miljoen doses van hun vaccin aan de EU terwijl 120 miljoen beloofd was. Maar volgens AstraZeneca was die belofte niet gedaan, dat andere landen (vooral het Verenigd Koninkrijk) hun vaccins wel op tijd kregen was de schuld van de trage EU.

Maar gisteren bleek al dat het contract dat de VK met AstraZeneca afsloot één dag later was ondertekend dat het contract van de EU. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02/18 ... ontract-e/

En vandaag blijkt dat de EU wel degelijk een schriftelijk contract met AstraZeneca had over de leveren hoeveelheden. https://www.rai.it/dl/doc/2021/02/19/16 ... REPORT.pdf (PDF)

AstraZeneca weigert ieder commentaar (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Dan is het duidelijk beter nieuws dat het vaccin van Pfizer negen van de tien besmettingen daadwerkelijk voorkomt en mogelijk bij één dosis voor 85 procent effectief is (volgens een Israëlisch onderzoek in The Lancet). Significant hoger dan die van Janssen en twee prikken van AstraZeneca.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Goed nieuws :pos: ;) .

Aangezien het vaccineren in ons land een zooitje is hebben we sinds gisteren een speciale vaccinatie gezant.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

En hoezo is dat goed nieuws?
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Coronavirus

Bericht door diederickx »

Ik vermoed ongeveer zo.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

ODRAIL schreef: vr 19 feb 2021, 21:43Aangezien het vaccineren in ons land een zooitje is hebben we sinds gisteren een speciale vaccinatie gezant.
Hoe is het een zooitje als er bijna een kwart miljoen vaccinaties per week in bovenarmen verdwijnen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Zitten op een tempo van ongeveer 35.000 per dag, wat door leveringen ook nog eens gaat versnellen de komende dagen OD-Rail.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Hoeveel jaar zijn ze dan nog bezig met prikken zetten?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Als het tempo niet meer versnelt zijn we waarschijnlijk rond februari 2022 klaar.

Maar dat lijkt niet een realistisch scenario. Waarschijnlijk verdwijnt morgen of maandag de miljoenste prik in een bovenarm (na zeven weken prikken) en de doelstelling is dat de tweemiljoenste al over drie weken wordt gezet.

Zover ik weet zijn mijn ouders waarschijnlijk in maart al aan de beurt voor een prik :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Ik zou in augustus aan de beurt zijn als het goed is. Ik wacht wel af. Heb geen hoge verwachtingen inmiddels.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Mijn moedertje van 64 mag komende vrijdag om 9.06 langs de huisarts voor een prik. Ze hoort tot een risicogroep, maar het is toch nog sneller dan verwacht.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Zelf behoor ik ook tot de risicogroep, maar voor mij is het nog onbekend wanneer ik een oproep kan verwachten.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Tom024 schreef: za 20 feb 2021, 10:24 om 9.06 langs de huisarts
Was die huisarts vroeger bij de spoorwegen werkzaam, of waarom om 9:06 en niet 9:00 of 9:10? ;)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Wilde gok: omdat het zetten van een vaccin zo'n twee á drie minuten duurt. Dus dan krijg je:

9:00u Patiënt 1;
9:02u Patiënt 2;
9:04u Patiënt 3;
Etc.
🍉
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

ICE11 schreef: za 20 feb 2021, 11:46
Tom024 schreef: za 20 feb 2021, 10:24 om 9.06 langs de huisarts
Was die huisarts vroeger bij de spoorwegen werkzaam, of waarom om 9:06 en niet 9:00 of 9:10? ;)
En dat vraagt uitgerekend een Duitser? Omdat ze pünktlich om 9.06u die spuit in de arm gejaagd krijgt natuurlijk. Dan ga je zo iemand niet al vanaf 9.00u laten wachten.... :mrgreen:
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Deze tijd stond expliciet zo in de brief die ze heeft gekregen, vandaar dat ik het er ook bijzette. ;) Uiteindelijk gaat het natuurlijk met een Brabants kwartiertje, dus het kan zomaar 9.09 uur worden eer de spuit er in gaat.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

In Brabant gaat de tijd 5 keer zo snel? En ik maar altijd denken dat de tijd in Brabant 5 keer zo langzaam ging. (A)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 27 gasten