Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Bedenk wel dat onderzoeken die eventuele werking aantonen uitgevoerd zijn in volledig steriele laboratoria en uitgaan van 100% naleving en correct dragen. De laatste twee punten zullen gezien de groeiende weerstand tegen de coronamaatregelen nimmer gehaald worden, en daarbij geldt dat een laboratoriumonderzoek niet altijd de werkelijkheid kan c.q. zal benaderen.
Dat landen zoals Spanje en Italië cijfers laten zien die harder stijgen dan Nederland, maar met een mondkapjesplicht op straat en bijna overal een coronapas, zegt wat mij betreft genoeg over het feit dat je mondkapjes in de buitenlucht alleen voor de kat z'n viool draagt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

ODRAIL schreef: ma 27 dec 2021, 15:52 Heb vanmiddag online een afspraak kunnen maken omdat gisteren mijn geboortejaar aan de beurt was. Op maandagochtend 10 januari 2022 gaat de prik erin.
En inmiddels is het hier ook 2 keer Pfizer en 1 keer Moderna :pos: ;) .

Derde prik gehaald in Bergambacht.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

In Italië geldt vanaf vandaag 2G in het OV: https://bahnblogstelle.net/2022/01/10/i ... rsmitteln/
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2832
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Reist iemand van jullie regelmatig in Duitsland en heeft de app "Luca", die vooral in de horeca vaak nodig is om contacten te volgen? De publieke omroep SWR heeft nu ontdekt dat de verzamelde gegevens onrechtmatig worden gebruikt voor politieonderzoeken, hoewel de gebruikers volgens de algemene voorwaarden duidelijk moeten instemmen met het gebruik van de gegevens voor andere doeleinden dan het volgen van contacten.

https://www.swr.de/swraktuell/baden-wue ... p-100.html
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2832
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

In Spanje heeft men stappen ingeleid om corona voortaan als griep te beschouwen: https://www.pzc.nl/buitenland/spanje-be ... ~a3b908ac/
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

ICE11 schreef: ma 10 jan 2022, 17:41 Reist iemand van jullie regelmatig in Duitsland en heeft de app "Luca", die vooral in de horeca vaak nodig is om contacten te volgen? De publieke omroep SWR heeft nu ontdekt dat de verzamelde gegevens onrechtmatig worden gebruikt voor politieonderzoeken, hoewel de gebruikers volgens de algemene voorwaarden duidelijk moeten instemmen met het gebruik van de gegevens voor andere doeleinden dan het volgen van contacten.

https://www.swr.de/swraktuell/baden-wue ... p-100.html
Zoals ik het lees ligt de fout meer bij het Gesundheitsamt dan bij de app zelf toch?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Een kwakzalver die op het Amerikaanse Fox News al meermaals ivermectine heeft aanbevolen tegen COVID-19, blijkt op zijn website nog meer alternatieve behandelplannen voor COVID-19 te hebben staan. Een daarvan is met een flinke dosering spironolacton en dutasteride. In de Verenigde Staten worden die medicatie ook gebruikt als anti-androgenen bij trans personen die bij geboorte het mannelijk geslacht zijn toegekend. Gebruik van deze medicatie kan de vruchtbaarheid permanent aantasten, een regelmatig gehoord argument om geen vaccinatie tegen COVID-19 te nemen :X

https://www.mediamatters.org/coronaviru ... der-health
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

En dat spul is daar gewoon zonder recept te koop? Heb het idee dat je in Nederland toch wel wat meer moeite moet doen om aan allerlei sterke medicijnen te komen.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

ArrivaBas schreef: ma 10 jan 2022, 10:29 Het is de taak van het kabinet om deze ingrijpende maatregelen te wegen ten opzichte van het (bijna volledig verdwenen) draagvlak, maar ook het OMT zou moeten beseffen dat dit soort maatregelen de onrust die er al geruime tijd is alleen maar verder oppoken.
Omdat het de Alpenlanden met FFP2-mondmaskers ook niet lukt om de besmettingen laag te houden is deze maatregel dan ook volledig van de pot gerukt.
Waarom zou je mondkapjes buiten moeten dragen als het rustig is? Ik snap wel dat je iets moet als er sprake is van een dicht op elkaar gepakte menigte... En het hielp niet mee dat Jaap van Dissel pas heel erg laat doorhad dat ventilatie en mondkapjes wel zin kunnen hebben.


ICE11 schreef: ma 10 jan 2022, 19:10 In Spanje heeft men stappen ingeleid om corona voortaan als griep te beschouwen: https://www.pzc.nl/buitenland/spanje-be ... ~a3b908ac/
Dat kan volgens mij pas als het grootste deel van de bevolking tegen Corona is gevaccineerd en het sterftecijfer dat van de 'normale' griep benadert, toch?
Beul van de blindegeleidelijn
Cas
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Cas »

In het advies wordt dan ook gerept over mondkapjes buiten bij grote drukte zoals demonstraties, juist niet als het rustig is. Het is al een heel wonder dat het OMT zo ver is gekomen dat mondkapjes nuttig zijn. Dat is een van de vele dingen die men in het buitenland al lang weet, maar die in Nederland niet zijn doorgedrongen, net als ventilatie, het nut van testen, een goede organisatie van het prikken, en op tijd duidelijke maatregelen afkondigen.

Het gebrek daaraan houdt Nederland in lockdown, niet een OMT-fixatie op lockdowns, want geloof me: niemand wil in lockdown. Maar als Nederland als enige in Europa de rest van de minder invasieve maatregelen laat versloffen, is het ook de enige in Europa die in lockdown zal zitten. Natuurlijk doet niemand in het buitenland het perfect, maar juist een land als Nederland zou het lerend vermogen moeten hebben om de beste aspecten hier toe te passen, en in plaats daarvan wordt koppig de kop in het zand gestoken.
請勿靠近車門
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Cas
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Cas »

Ik zie dagelijks de maatregelen als ik hier uit het raam kijk in Scandinavië, en die zijn toch echt even anders dan in Nederland. Het grootste verschil specifiek met Denemarken is de dramatische testcapaciteit en de constant te late maatregelen, terwijl er nul reden is waarom Denemarken dit wel zou kunnen en Nederland niet.

Daarnaast zeg ik nergens dat Nederland een land specifiek moet kopiëren, laat staan dat dat Duitsland is ;) Sterker nog, ik zeg expliciet dat Nederland juist van de sterke punten kan van verschillende landen (!) kan leren en juist niet een op een zou moeten overnemen. Het gaat mij ook zeker niet alleen om restrictieve maatregelen, tenzij voor jou ventilatie of een goed georganiseerde prikcampagne daar onder vallen.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

VNO-NCW heeft zojuist een persbericht de wereld ingestuurd met het verzoek de lockdown te beëindigen. Dat is meestal een teken dat de gevoerde lobby niet werkt in Den Haag en voor vrijdag dus geen grote versoepelingen op stapel staan.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5818
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Ik wil de avondklok (het liefst vanaf 18.00 uur).......zooooooo lekker rustig. :Y
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
en-es
Berichten: 4448
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Zaterdag boosterprik gehaald, zonet in de brievenbus een uitnodiging ontvangen voor een boosterprik _O-
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5818
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Het enige waar we nog een beetje van op aan kunnen is de chaos.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5818
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Maar gelukkig hebben we sinds gisteren een echte minister van corona, dus het tij zal spoedig ten goede keren.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

De vorige minister heeft al aangekondigd dat er wordt gekeken naar uitbreiding van de IC's op langere termijn.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5818
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Vooral jongeren raken in groten getale besmet:
In de voorbije week raakten vooral jongeren besmet: in de leeftijdscategorie 20-24 jaar verdrievoudigde het aantal positieve testen.
Bron: NOS-liveblog:
https://nos.nl/liveblog/2412656-who-in- ... ownfeestje
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Alleen maar mooi, die hebben er zeker met Omricon toch niet heel veel last van.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5818
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Precies, dus.........., wat gaat de minister voor corona nu beslissen?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Wat mij betreft gooien we alles open. Huidige lockdown houd toch geen besmettingen tegen. Daarnaast zijn de meeste ziekenhuisopnames met corona en niet door corona.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Da weet ik zo net nog nie Sjefke. :p
Als ik een bericht hier ergens op dit forum moet geloven is de besmettingsverhouding per dag in het buitenland een stuk hoger dan hier. En wij zijn het enige land in lockdown. Dus het werkt wel. Of het ook echt nodig is, daar hebben we 17 miljoen virologen voor om consensus over te krijgen.
🍉
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

Qua besmettingen per 1 miljoen inwoners per week scoren we redelijk in lijn met België. Maar ja wij hebben wat minder zorgfaciliteiten per 1 miljoen inwoners, dus ik vrees inderdaad ook dat wat elders kan, hier niet mogelijk zal blijken te zijn.

https://www.worldometers.info/coronavir ... ekly_table
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten