Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door cassie127 »

Suus schreef: di 21 sep 2021, 09:51 De Almelose kofferbakmoord lijkt gerelateerd te zijn aan vaccinaties. Het slachtoffer lijkt een vrouw te zijn die een man (de vermoedelijke dader) verbood contact te hebben met gevaccineerde personen.

https://www.rtvoost.nl/nieuws/2008768/A ... natieruzie
Het was weer heel gezellig in Almelo afgelopen week... Naast dit ook nog iemand die even twee mensen met een kruisboog vermoord heeft.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

PHS schreef: di 21 sep 2021, 11:35 Met deze cijfers kunnen we verwachten dat van de gevaccineerden 5% van 10% long covid oploopt, oftewel 0,5%. Scheelt een factor 10.
PHS schreef: di 21 sep 2021, 08:38 Het was tijdens de lockdowns druk op de IC, maar ook bij de GGZ. Heel veel mensen, zeker jongeren, kampen met mentale problemen. Het aantal suïcidepogingen en suïcides is fors toegenomen onder 30-minners.
Over wat voor percentage op de totale bevolking hebben we het hier dan eigenlijk? Je straft Z2N's post ook af met een gedegen berekening, dus je zult ook wel eerst onderzocht hebben om hoeveel mensen met suïcide(pogingen) op de totale bevolking het hier gaat?

Ik vraag dit, omdat je hier zelf eerder wel een punt van maakte.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

PHS schreef: di 21 sep 2021, 11:35 Je berekening is onjuist en daarmee misleidend. Uit de studie in The Lancet die wij eerder bespraken volgt dat besmette gevaccineerden ongeveer 5% kans hebben op 'long covid' bij een besmetting. ('Long covid' heeft geen vaste definitie. In deze studie is gekeken naarklachten die langer dan 28 dagen aanhielden; het kan dus zijn dat de patiënt er na een maand van af is, het kan zijn dat iemand levenslang klachten houdt. Daar maakt deze studie geen onderscheid tussen.) Gevolg: je moet óók rekening houden met de kans dat gevaccineerde personen besmet raken. Die kans is zo'n 90% lager dan de kans die ongevaccineerden lopen. Met deze cijfers kunnen we verwachten dat van de gevaccineerden 5% van 10% long covid oploopt, oftewel 0,5%. Scheelt een factor 10.
Bovendien houd je geen rekening met groepsimmuniteit.
Ik bedoelde specifiek de huidige periode, waarin er nog géén groepsimmuniteit is en iedere gevaccineerde dus 0,5% (5,2% kans op long covid bij 90% effectivitieit; niet 5%, mijn excuses daarvoor) kans loopt op long covid (en daar is alleen die 28 dagen-termijn voor momenteel). Dan heb je alsnog tienduizenden die je ziek maakt, en hebben we het nog niet gehad over de daadwerkelijke ziekenhuisopnames, IC-opnames en doden, inclusief bij niet-gevaccineerden die wel gewoon zorgcapaciteit vereisen. Het lijkt erop dat je dit allemaal oké vind, uit angst voor een barmedewerker die toch al moet vragen om het registratieformulier in te vullen. De vraag blijft dus: hoeveel doden en gewonden zijn er nodig voor je om de coronapas voor te rechtvaardigen?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

PHS schreef: di 21 sep 2021, 13:53 Het zijn kromme vergelijkingen, omdat het niet gaat om het feit dat het bezoeken van horeca aan drempels onderhevig is (duh), maar om hoe zwaar die drempels zijn. Zo is het ook niet de bedoeling om ongekleed over straat te gaan, en hebben veel horecagelegenheden zelfs een wat strengere dresscode dan waar je op straat mee wegkomt. Het verplichten van het ondergaan van een medische behandeling of een medische test voordat je horeca mag bezoeken is een drempel van een heel andere orde dan leeftijdscontrole of de verplichting om af te rekenen. Het gaat hier om het recht op de onaantastbaarheid van het lichaam, wat niet voor niets één van de zwaarst wegende mensenrechten is.
Dit noem ik nou met een atoombom op een microbe schieten. Niemands lichamelijke integriteit wordt aangetast met de verplichting een coronapas te tonen bij horecabezoek.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De horeca heeft zich tot nu toe vaak amper druk gemaakt over mensen met een handicap. Een digitale menukaart die je telefoon kan voorlezen is pas een recente innovatie. Niet zelden zit het toilet in de kelder of op zolder weggestopt, handig als je slecht ter been bent of in een rolstoel zit. En dan mag je blij zijn als je met een rolstoel al binnen bent gekomen, want een rolstoelplank ontbreekt ook vaak genoeg. Als je het over de combinatie lichamelijk integriteit en horeca wil hebben is dat misschien een interessantere discussie dan een QR-code waarop je initialen te zien zijn :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

PHS schreef: di 21 sep 2021, 13:59 Het tonen niet nee, maar het is verdraaide lastig om een coronabewijs te krijgen zonder dat er eerst een naald in je bovenarm is gegaan of een wattenstaafje in je neus is verdwenen.
Hoe kun je het je laten vaccineren of testen uitleggen als een schending van de lichamelijke integriteit, vraag ik me dan af? Eenieder die zich laat vaccineren of testen in Nederland, doet dat geheel vrijwillig.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Daarnaast is kroeglopen voor zover ik weet geen grondrecht, terwijl de staat wel waakt over de volksgezondheid.
PHS schreef: di 21 sep 2021, 13:53Jouw frame dat ik liever tienduizenden zieken met long covid zie dan de coronapas klopt dus niet en kan ook niet kloppen. Ik heb dit al eerder gezegd, dat weet je, en dat je desondanks dit frame doorzet vind ik dan ook een onsympathieke manier van discussiëren. Daarom wil ik de discussie met jou hierbij laten.
Foei, tegenspraak. Daar hebben we het niet zo op, dat belemmert de vrijheid maar.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Alargule schreef: di 21 sep 2021, 14:02 Hoe kun je het je laten vaccineren of testen uitleggen als een schending van de lichamelijke integriteit, vraag ik me dan af? Eenieder die zich laat vaccineren of testen in Nederland, doet dat geheel vrijwillig.
Inmiddels staan wij op een punt waar sommige mensen zich niet meer geheel vrijwillig laten vaccineren maar onder pressie van hun omgeving of de indruk dat ze daarmee de maatregelen kunnen ontvluchten. Integriteit betekent met andere woorden, dat men zijn overtuiging trouw blijft. En als iemand - waarom dan ook - een onzeker gevoel tegenover de vaccinatie heeft maar het om boven genoemde redenen dan uiteindelijk toch doet, dan is dat volgens mij tegen de eigen overtuiging en dus niet integer.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Dat heeft te maken met integriteit als waarde; niet met het beginsel van lichamelijke integriteit.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

De ethische rekstokoefeningen worden steeds potsierlijker. Een schuldeiser die iemands vingers één voor één breekt tast iemands lichamelijke integriteit aan. Een schuldeiser die invorderingskosten in rekening dreigt te brengen is ook heel vervelend, maar daarmee staat zijn itegriteit niet meteen ter discussie.

Als de zielige prikweigeraar de lichamelijke integriteit zó hoog in het vaandel heeft staan dat hij daarvoor bereid is zijn eigen gezondheid en dat van zijn medeburgers op te offeren, dan is het afzien van het gebruik van (het toilet van-) horecagelegenheden in verhouding wel een uiterst gering opofferingetje.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

De manier waarop gebruikers hier verbaal op elkaar inhakken is ook onplezierig.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

PHS schreef: di 21 sep 2021, 10:39 Dat is alleen bij binnenlandse coronapassen zo, bij het uitlezen van internationale coronapassen krijgt de persoon die de QR-code scant wel alle gegevens te zien.
Even terugkomen op deze opmerking: als je bedoelt dat buitenlanders die in Nederland de horeca instappen meer informatie delen bij het scannen van de QR-code, dat is dus niet waar.

Komisch verhaal: de Pass Sanitaire van Emmanuel Macron circuleert sinds vandaag op de sociale media (Franceinfo), wat het dus mogelijk maakt om dat simpel te checken. En, volledig verrassend: buitenlandse QR-codes geven in de Nederlandse Coronacheck-Scanner alleen voorletter, achterletter en geboortedag- en maand.

Als je het andersom bedoelde: dat is aan de betreffende landen dan, en dan alsnog is een QR-code mijner inziens beter dan een geel boekje waar ook andere medische gegevens in staan.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Als je hem scant met de binnenlandse scanner wel ja. Die pakt wel buitenlandse QR-codes maar niet de internationale Nederlandse codes. Scan je hem met de internationale scanner zie je wel meer informatie, maar die werkt dan weer niet op binnenlandse NL-codes en zul je dus niet snel tegenkomen.

Ik lees in de internationale dat hij dosis 1/1 van Comirnaty (Pfizer) gekregen heeft op 13 juli 2021.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Dat gebeurt wel vaker, op YouTube zij hele compilaties te vinden van ideologieverschillen tussen Fox-comedies en Fox News. ;)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Gelukkig gaat de meeste inconsistentie er overmorgen af. Alleen het OV is nog belast met maatregelen in de voertuigen, al zijn die ook niet bepaald logisch meer.
Bussen zitten sinds een paar weken weer afgeladen vol met schouder aan schouder staan tot aan de chauffeur, maar de voorste zitrij is nog altijd afgeketend. :X :') Arriva huurt in Tilburg zelfs touringcars van Alad Reizen in om de 601 naar Stappegoor te versterken in de ochtendspits en ook de andere stadsbussen zijn overvol.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Toch blijf ik het krom vinden. Ik lig nu met koorts op de bank maar omdat ik gevaccineerd ben, heb ik een geldige QR code en kan ik gewoon overal heen :s
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Coronavirus

Bericht door Bemined »

Nee, dat kan niet, want het is óók een voorwaarde dat je geen (mogelijk) corona-gerelateerde gezondheidsklachten hebt. Het is alleen zo dat, vanwege privacy redenen, dit niet verwerkt wordt in QR code en je er dus over kunt liegen. Maar de regels zijn wel helder.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

ArrivaBas schreef: do 23 sep 2021, 20:48 Gelukkig gaat de meeste inconsistentie er overmorgen af. Alleen het OV is nog belast met maatregelen in de voertuigen, al zijn die ook niet bepaald logisch meer.
Bussen zitten sinds een paar weken weer afgeladen vol met schouder aan schouder staan tot aan de chauffeur, maar de voorste zitrij is nog altijd afgeketend. :X :')
Dat laatste is inderdaad raar, maar bovengenoemde situatie geeft wel precies aan waarom de mondkapjesplicht in het OV voorlopig nog blijft geleden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Daantje schreef: do 23 sep 2021, 20:50 Toch blijf ik het krom vinden. Ik lig nu met koorts op de bank maar omdat ik gevaccineerd ben, heb ik een geldige QR code en kan ik gewoon overal heen :s
Omdat een vaccinatie niet inhoudt dat je niet besmet kunt raken en het vrijwaart je ook niet om ziek te worden. En ziek worden kan ook nog eens niet aan COVID19 te wijten zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Best een goeie kans dat ziek worden niet aan COVID te wijten is nu inderdaad, de griep lijkt ook al terug te zijn (ookal is het best vroeg voor het griepseizoen). Laatst al van iemand gehoord dat die een behoorlijk zware griep bleek te hebben opgelopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik heb gelukkig geen corona idd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 43 gasten