Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Z2N schreef: vr 11 sep 2020, 14:19Mede daarom: Wat is het probleem van, met inachtneming van voldoende afstand, snel iets eten of drinken in de trein?
Omdat er teveel mensen zich niet aan de regels houden:
- Ze doen een uur over een boterham
- Ze hoesten tijdens het eten/drinken
- Ze houden onvoldoende afstand in de trein

Het valt zo niet te handhaven, de besmettingen lopen op dit moment gierend uit de klauwen en we hebben geen idee waar ze vandaan komen. Je bent zelf ziek geweest maar je hebt er geen enkele moeite mee de oorlog tegen het virus wat afzwakken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Als het nu niet te handhaven is, vanwaar de gedachte dat paparassen dat gaan verbeteren?

Overigens Suus, ik ga je vriendelijk vragen om je laatste opmerking wat te verduidelijken. Dat ik ziek ben geweest zou naar mijn interpretatie dan de reden zijn voor mij om anderen ziek te maken. Als dat is wat je bedoelt ga ik je aanmelden bij het forumbestuur, dat vind ik een beste belediging.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

We weten van 70% van de besmettingen niet waar ze ontstaan en jij vindt eten in de trein nu belangrijker dan de gezondheid van vele mensen. Kom op Z2N, het is bijna weekend maar ook dan: zet je hersenen eens aan.

Oja, en wat mij betreft wordt het dragen van maskers ook verplicht op trein- en metrostations vanaf de ingang.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Mijn hersenen zijn aan, ik heb geen weekend Suus. Maar om dingen te gaan verbieden zonder dat je weet of het een risico is gaat er niet in bij mij, dat kan je niet goed verdedigen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Weet jij dan wel waar de besmettingen optreden? Want onze GGD's weten het niet.

Eten verbieden in het OV is geen maatregel die de economie schaadt, vrij snel genomen kan worden en het handhaven van de al bestaande regels vereenvoudigt. Hoe makkelijker de regels, hoe beter je weet of je iets goed of fout doet, hoe makkelijker de strijd tegen het virus wordt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Maar als je niet weet of het enig effect heeft kan je het niet verdedigen voor de rechter, en dus kan het in dit land geen wet worden. Ik weet ook niet waar de besmettingen optreden, maar ik denk dat het waarschijnlijker is dat het gebeurt op privéfeestjes en door mensen die zich niet aan de quarantaineregels houden dan door mensen die snel iets eten in de trein, terwijl de rest netjes het mondkapje opheeft. Waarom je dan denkt dat dat onlogisch is omdat ik Covid-19 gehad heb weet ik nog steeds niet.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Je wekt behoorlijk de indruk dat jij je geen zorgen meer maakt over het virus. Je komt met sociaal-economische redenen, met rechters die coronaregels afschieten om eten in de trein maar toe te laten.

Sterker nog, je komt zelf nog met een onderzoek in opdracht van DB dat rijdend personeel minder vaak blootgesteld wordt aan corona dan het stationspersoneel. Maar dat gaat exact tegen je eten-in-de-trein-redering in, want in de treinen is iedereen veel consequenter met het dragen van hun maskers dan op de stations. Waarom zouden we niet nog consequenter zijn, eten in de trein tijdelijk verbieden en daarmee toch weer een paar besmettingen te voorkomen? Je weet wat de consequenties zijn van een besmetting maar uit je berichten komt gewoon over dat het je die paar besmettingen niet kan schelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Suus schreef: vr 11 sep 2020, 16:08 Je wekt behoorlijk de indruk dat jij je geen zorgen meer maakt over het virus. Je komt met sociaal-economische redenen, met rechters die coronaregels afschieten om eten in de trein maar toe te laten.

Sterker nog, je komt zelf nog met een onderzoek in opdracht van DB dat rijdend personeel minder vaak blootgesteld wordt aan corona dan het stationspersoneel. Maar dat gaat exact tegen je eten-in-de-trein-redering in, want in de treinen is iedereen veel consequenter met het dragen van hun maskers dan op de stations. Waarom zouden we niet nog consequenter zijn, eten in de trein tijdelijk verbieden en daarmee toch weer een paar besmettingen te voorkomen? Je weet wat de consequenties zijn van een besmetting maar uit je berichten komt gewoon over dat het je die paar besmettingen niet kan schelen.
Ik maak mij zowel zorgen om de coronauitbraken, als om het baseren van wetten op basis van wetenschap. Datgene aanpakken waarvan bewezen is dat het een gevaar is geniet mijn voorkeur, maar dingen verbieden omdat iemand een onderbuikgevoel heeft dat het niet leuk is hoort niet thuis in een democratie. Als je nou zou kunnen zeggen dat een groot deel van de coronauitbraken in het OV oorsprong hebben, alas, maar dat kan je ook niet.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

PHS schreef: vr 11 sep 2020, 16:11
Suus schreef: vr 11 sep 2020, 15:57 Weet jij dan wel waar de besmettingen optreden? Want onze GGD's weten het niet
Onzin, de GGD's weten dat de meeste besmettingen bij mensen thuis en in de horeca plaatsvinden, en dat de trein relatief veilig is. Je wil de verkeerde brand blussen.
Uit het meest recente epidemiologische rapport van de RIVM:

In het genoemde tijdvak zijn 5427 besmettingen gemeld bij het RIVM. Van deze besmettingen is van 74% geen oorzaak van de besmetting onderzocht en bij 8,2% van de besmettingen is dit onderzocht maar geen duidelijke bron gevonden. Wat we weten over besmettingen thuis en in de horeca is dus het resultaat van onderzoek naar 27,5% van de besmettingen. Vermoedelijk vinden inderdaad de meeste besmettingen thuis en in werkgerelateerde situaties plaats, maar de andere bronnen kunnen we met slechts iets meer dan een kwart van het geheel niet zomaar uitsluiten. Ik ga ook geen winnaar van de verkiezingen uitroepen nadat een kwart van de stemmen zijn geteld. Dus zeg ik: vereenvoudig de regels op plekken waar dat economisch weinig kwaad kan, bijvoorbeeld door eten tijdelijk te verbieden in het openbaar vervoer.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7129
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Klaasje »

In de meeste treinen is het helemaal niet druk en eigenlijk het mondkapje overbodig. Daar waar het wel druk is is het vooral als risicobeperkende maatregel genomen en je bent altijd verplicht er een te dragen omdat het anders niet handhaafbaar is. Het is echt niet zo'n ramp als iemand wat eet en daarna het mondkapje weer terug op z'n plek schuift.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Suus schreef: vr 11 sep 2020, 15:37Oja, en wat mij betreft wordt het dragen van maskers ook verplicht op trein- en metrostations vanaf de ingang.
Je kunt natuurlijk ook gewoon lekker thuis blijven :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Je kan natuurlijk ook gewoon een inhoudelijke bijdrage plaatsen in plaats van mij vervelend te zitten vinden. Als het zo hard blijft gaan als de laatste dagen sluit ik niet uit dat maatregelen als de uitbreiding van de mondkapjesplicht er gaan komen. Veel andere opties heeft het kabinet ook niet meer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Nou vooruit, speciaal voor jou:

Ik ging de afgelopen uren met de trein, en heb zowel op de heen als op de terugweg heerlijk zitten eten in de trein :mrgreen:

Fijn dat dat allemaal gewoon kan binnen de geldende regels 8-)

En verder waren de alledaagse gebeurtenissen dusdanig alledaags dat ze het vermelden in het alledaagse gebeurtenissen topique niet waard zijn :cry:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Suus schreef: vr 11 sep 2020, 20:04 Als het zo hard blijft gaan als de laatste dagen sluit ik niet uit dat maatregelen als de uitbreiding van de mondkapjesplicht er gaan komen. Veel andere opties heeft het kabinet ook niet meer.
Tuurlijk wel: het verbieden van (privé-) samenkomsten van meer dan x personen, het bewijs toont namelijk aan dat daar de meeste besmettingen plaatsvinden. Momenteel geldt in de buitenlucht geen maximum aantal mensen dat samen mag komen, mits anderhalve meter afstand gehouden wordt. De praktijk leert dat dat niet altijd gebeurt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Frankrijk heeft vanavond 14 nieuwe departementen aangewezen als gebieden waar het coronavirus actief circuleert. De betreffende departementen zijn de Pas-de-Calais, de Maine-et-Loire, de Loire-Atlantique, de Ille-et-Vilaine, de Pyrénées-Atlantiques, Tarn-et-Garonne, de Pyrénées-Orientales, de Aude, de Ain, de Puy-de-Dôme, Loire en de Isère binnen Europees Frankrijk, en daarbuiten Frans-Guyana en Mayotte. Gezien deze toename (momenteel zijn 42 departementen code rood volgens Franse definitie) verwacht ik dat binnenkort het reisadvies van het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken voor heel Frankrijk op oranje gaat.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Klaasje
Berichten: 7129
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Klaasje »

Niets doen kan ook nog. Want ondanks alle paniek de afgelopen maanden over toenemende besmettingen is dat nog niet aan de ziekenhuisbezetting te zien.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

En volgens mij zijn er ook nauwelijks (extra) doden...

Maar hadden we voor alle corona ellende geen coronatopik? Want landelijke maatregelen en het verbieden van privéfeestjes heeft weinig meer met alledaagse gebeurtenissen op het spoor te doen geloof ik...
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Klaasje schreef: vr 11 sep 2020, 21:11 Niets doen kan ook nog. Want ondanks alle paniek de afgelopen maanden over toenemende besmettingen is dat nog niet aan de ziekenhuisbezetting te zien.

Dat mag ik van Suus niet zeggen, dan wordt ik ervan beticht dat ik (als overlevende van Covid-19) wil dat meer mensen Covid-19 krijgen. :roll:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8853
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Er komt een onderzoek naar het mogelijk grote aandeel vals positieven. Het aandeel vals positieven zou ergens tussen de 16 en 33% kunnen liggen:
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/09/10/ge ... e-a4011600
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Coronavirus

Bericht door Suus »

Klaasje schreef:Niets doen kan ook nog. Want ondanks alle paniek de afgelopen maanden over toenemende besmettingen is dat nog niet aan de ziekenhuisbezetting te zien.
Je hoeft niet in het ziekenhuis opgenomen te worden om ernstige longbeschadiging op te lopen waar je nog jarenlang van kan “genieten”. Alleen sturen op ziekenhuisbezetting is honderdduizend Z2N’s met een langdurige verminderde kwaliteit van leven accepteren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Dat kan ik trouwens beamen: de oudste persoon in mijn revalidatieklasje is jonger dan 30, liep voor zijn besmetting marathons, en heeft nu moeite met een kwartier lopen op een loopband. Waarom mensen soms denken dat er niks zit tussen asymptomatische ziekte en een ziekenhuisopname weet ik oprecht niet, dat middenpad is er een die ik mijn ergste vijand nog niet zou gunnen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Klaasje
Berichten: 7129
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Coronavirus

Bericht door Klaasje »

En je hoeft op de fiets maar op een vervelende manier tramrails tegen te komen om je hele leven last te hebben van je knie. Of maar op het verkeerde moment een gewone griep op te lopen om het loodje te leggen. We halen daarom ook niet alle tramrails weg en vaccineren niet het hele land met de griepprik. Ik vind het hele idee dat je zo'n ongrijpbaar virus langdurig goed in de vingers kan houden nogal naiëf. Zeker als je naar de collateral damage gaat kijken.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Van tramrails kan je echter nog wel zeggen dat het alleen de eigen schuld is, dat is van een virus wat lastiger te zeggen. Ik weet bijvoorbeeld niet wie mij besmet heeft, of wie ik na mijn besmetting nog ziek heb gemaakt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 191 gasten