Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Coronavirus

Bericht door Wannes »

SuperGhost schreef:Het virus verplaatst zich niet door de lucht, maar door menselijk contact. De hemelsbrede afstand tussen landen maakt dan ook niet per definitie uit, maar de reisrelaties tussen landen wel. Noord-Koreanen mogen niet hun land uit, dus daar zullen dan niet veel reisrelaties zijn he?
Er rijden wel treinen tussen Pyongyang en Beijing / Vladivostok. Dus ik ga er vanuit dat er zeker wel reisrelaties zijn tussen Noord-Korea en Beijing / Vladivostok. Er hoeft natuurlijk maar één iemand het virus mee te nemen naar Noord-Korea en er kan in het land een epidemie ontstaan. Wel ben ik het ermee eens dat de kansen natuurlijk een stuk kleiner zijn dat het virus uiteindelijk in Noord-Korea terecht komt dan in een ander land aangezien de reisrelaties een stuk kleiner zijn.
en-es
Berichten: 4462
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

En er zijn Noord Koreaanse gastarbeiders in Europa.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Coronavirus

Bericht door Wannes »

Noord Koreaanse gastarbeiders creëeren echter weinig reisrelaties. Dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat deze gastarbeiders (in plaatsen als Siberië) voor de versprijding in Noord Korea zou kunnen zorgen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8847
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Vergeet niet dat het Noord-Koreaanse regime bepaalt welk nieuws ze delen met de wereld. Het zou goed kunnen dat Noord-Korea alle besmettingen verzwijgt. Daarom vrezen experts voor een ramp in Noord-Korea, mocht het coronavirus daar huishouden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus

Bericht door sirvinniei »

teun schreef:De grap die je wist die zou komen. *O*
Is eindelijk hier?
Ik heb geen onderschrift
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Ben je er klaar voor?
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

ArrivaBas schreef:Vergeet niet dat het Noord-Koreaanse regime bepaalt welk nieuws ze delen met de wereld. Het zou goed kunnen dat Noord-Korea alle besmettingen verzwijgt. Daarom vrezen experts voor een ramp in Noord-Korea, mocht het coronavirus daar huishouden.
Heeft het ook niet mee te maken dat een groot deel van de bevolking te weinig voedsel heeft? Als je in goede gezondheid verkeert met genoeg en gezond voedsel, lijkt mij dat de kans op herstel groter is.
Beul van de blindegeleidelijn
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

Het is al duidelijk dat er coronapatiënten in Noord-Korea zijn, ondanks dat ze de grens gesloten hebben (nu al maanden).

De kans dat mijn vakantie naar Noord- en Zuid-Korea komende maand doorgaat is ondertussen kleiner dan de kans dat ik de staatsloterij win (en ik doe niet eens mee met de staatsloterij).
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Nou ja, volgens de professionals alhier is er dus niks aan de hand enzo *O*
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12827
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Wubbo schreef:Het is al duidelijk dat er coronapatiënten in Noord-Korea zijn, ondanks dat ze de grens gesloten hebben (nu al maanden).

De kans dat mijn vakantie naar Noord- en Zuid-Korea komende maand doorgaat is ondertussen kleiner dan de kans dat ik de staatsloterij win (en ik doe niet eens mee met de staatsloterij).
Een vakantie naar Noord én Zuid lijkt me dan ook bij voorbaat een kansloos streven.
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13191
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Noord - Zuid met overstap in China kan prima, mits de grenzen met Noord-Korea open zijn. Van de Russisch-Noord Koreaanse grens weet ik zeker dat hij gesloten is (RZD noemt ook dat alle treinen geschrapt zijn), van de Chinees-Noord Koreaanse grens weet ik het niet zeker, maar ik kan mij voorstellen dat hij voor niet-Koreanen dicht is.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door regenmaker »

Voor corona hoef je niet eens ver de grens over hoor. ;) Waar ik gisteren nog was. :')
Kreis Heinsberg
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Je hoeft helemaal niet de grens over geloof ik.

Hebben we onze eerste OVNL-coronageval al trouwens? *O*
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13191
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Ik wil vanaf vrijdag wel in zelfisolatie hoor. (A)

Overigens is het eerste economische slachtoffer van het Coronavirus blijkbaar aan het vallen: het al noodlijdende FlyBe heeft zojuist alle vluchten geschrapt. De problemen met cashflow, die door de verminderde vraag na de uitbraak natuurlijk steeds erger worden, lijken ertoe te lijden dat het bedrijf vannacht failliet gaat.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
dennistd
Berichten: 5542
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Aking schreef:Hebben we onze eerste OVNL-coronageval al trouwens? *O*
Het zou julsteren kunnen zijn (A)
https://www.tubantia.nl/borne/coronavir ... ~ae4e753f/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Zat die niet in Belgistan vandaag? Dat strookt dan niet helemaal met de thuisisolatie, al kan dat natuurlijk ook gewoon fakenews van de overheid zijn :Y
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

Z2N schreef:van de Chinees-Noord Koreaanse grens weet ik het niet zeker, maar ik kan mij voorstellen dat hij voor niet-Koreanen dicht is.
Die is inderdaad dicht.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13191
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Z2N schreef: Overigens is het eerste economische slachtoffer van het Coronavirus blijkbaar aan het vallen: het al noodlijdende FlyBe heeft zojuist alle vluchten geschrapt. De problemen met cashflow, die door de verminderde vraag na de uitbraak natuurlijk steeds erger worden, lijken ertoe te lijden dat het bedrijf vannacht failliet gaat.
FlyBe is inderdaad failliet gegaan. Een ramp voor veel kleine luchthavens in Europa, waar de maatschappij vaak een dominante speler was. Ook in Nederland trouwens, door het faillissement landen er vandaag geen lijnvluchten op Groningen Eelde.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4462
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Is het puur om de coronavirus? Of hadden ze al problemen en is de coronavirus het laatste zetje.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Coronavirus

Bericht door Wannes »

In januari waren er al problemen met FlyBe, het bedrijf was toen bijna failliet. Dus het lijkt erop dat het Coronavirus de laatste druppel was maar niet de achterliggende oorzaak.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10575
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

:Y

Het virus is met name dodelijk als er al sprake is van een slechte gezondheidstoestand. Zo ook in deze casus.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Coronavirus

Bericht door Timon91 »

Hainje schreef:
Wubbo schreef:Het is al duidelijk dat er coronapatiënten in Noord-Korea zijn, ondanks dat ze de grens gesloten hebben (nu al maanden).

De kans dat mijn vakantie naar Noord- en Zuid-Korea komende maand doorgaat is ondertussen kleiner dan de kans dat ik de staatsloterij win (en ik doe niet eens mee met de staatsloterij).
Een vakantie naar Noord én Zuid lijkt me dan ook bij voorbaat een kansloos streven.
Hoezo? :mrgreen: Zonder corona is dat geen enkele issue hoor :mrgreen:
Mijn Flickr account.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Jij telt sowieso niet natuurlijk :roll:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

De planning was rond voor Noord én Zuid. Inderdaad niet rechtstreeks maar via China, geen enkel probleem. Totdat er een paar mensen ziek werden.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Zieke mensen... :roll:
Je zou ze toch allemaal de kogel willen geven! *O*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 50 gasten