Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Goh, het vriendjesfestival in Breda staat op losse schroeven :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Terecht.
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Het Chasséveld ligt op loopafstand van een ziekenhuis. Ik begrijp wel dat zorgmedewerkers een festival zo dichtbij hun werk een dolkstoot in hun rug vinden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Maar het gaat nota bene om een festival als field lab test...juist georganiseerd om de effecten van massa-evenementen te testen in relatie tot de besmettingsgraad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Die zijn de afgelopen weken al meerdere keren getest, zowel buiten of binnen. Waarom moet dit nog een keer getest worden?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Buiten dat de verwachting is natuurlijk dat die fieldlabs over een paar maanden sowieso irrelevant worden door de vaccinatiegraad. Althans, dat zeiden de zorgbobo's dan. Dan denk ik van, wacht er even mee en ga dan feesten.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Coronavirus

Bericht door teun »

Dat vind ik persoonlijk ook een van de beste argumenten tegen de fieldlabs, als het nou vorige zomer was geweest had ik er denk ik best wat meer achter gestaan, met de huidige vooruitzichten voelt het vooral heel overbodig.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Ik moet het nieuws dat de pandemie op zijn retour is en over enkele weken geheel voorbij is even gemist hebben.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Je bent niet de enige.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Coronavirus

Bericht door teun »

Overdrijven was ook altijd mijn favoriete schoolvak. :Y
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Maar vertel even? Op welke datum is de pandemie voorbij?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Ja, welke datum? Dan noteer ik het in mijn agenda.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Leuk natuurlijk, je verschuilen achter anderen. Maar zou je ook in staat zijn het in je eigen woorden te beargumenteren?
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

ICE11 schreef: di 13 apr 2021, 12:29 Merkel en haar kabinet zijn met hun plan voor een "noodrem" helaas geslaagd. Dat betekend nu vanaf een incidentie van 100 per regio (Kreis):

(...)
Vanwege de harde en voortdurende verzet tegen deze plan en ook om juridische redenen heeft men de oorspronkelijke plannen al teruggedraaid:

- Avondklok pas vanaf 22 uur in plaats van 21 uur en tot 24 uur mag een enkeling nog gaan wandelen of hardlopen
- Afhalen in winkels ("Click & Collect") blijft toch toegestaan
- Sporten in groepen voor kinderen onder de 14 blijft mogelijk
- Het wet houdt met 30. Juni automatisch op te bestaan
- Wel moeten scholen al vanaf een incidentie van 165 (en niet zoals gepland 200) weer op slot

https://www.bild.de/politik/2021/politi ... .bild.html
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

De pandemie is zeer waarschijnlijk pas voorbij als ook in ontwikkelingslanden grote stappen gezet kunnen worden met het inenten van de bevolking. Voor ons zal het hoogstwaarschijnlijk geen jaren meer duren, maar de dreiging is zeker niet voorbij als de westerse wereld klaar is met vaccineren. Daarom heb ik al eens geopperd om de eerste partijen die we overhouden te schenken aan COVAX, waaronder de ontwikkelingslanden hun vaccins toebedeeld kunnen krijgen.

Dat neemt niet weg dat ik de Fieldlabs onnodig acht. In mijn directe omgeving hoor ik genoeg geluiden die niet bepaald positief zijn over testen voor toegang, en al helemaal niet als zo'n test ook nog eens €7,50 bovenop de reguliere entreeprijzen en andere zaken zoals eten en drinken komt, zoals het kabinet enkele weken terug voorstelde. Daarom vrees ik dat testen voor toegang de genadeklap voor de recreatieve sectoren kan zijn, maar dan vanwege een gebrek aan klandizie.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Zolang niet iedereen gevaccineerd is, denk ik dat bezoekers van musea, pretparken, evenementen enz. voorlopig alleen toegang krijgen als ze ofwel een vaccinatiebewijs hebben ofwel een recente negatieve test kunnen overleggen. Andere mogelijkheden zijn er niet.
En er zullen genoeg mensen zijn die dat wel willen doen, waarmee dit juist de redding van de recreatieve sectoren kan zijn. Een paar bezoekers is immers nog altijd beter dan helemaal geen bezoekers.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Met de aantekening dat het niet interessant is als de kosten per bezoeker hoger liggen dan de opbrengsten.

Het argument uit Breda vind ik behoorlijk op de emotie inspelen, maar gelet op waar het vandaan komt vind ik dat geheel te begrijpen en rechtvaardigen. Het is alleen wel een argument dat makkelijk gekaapt kan worden door dezelfde lieden die zich eerder niets gelegen lieten liggen aan de situatie in de ziekenhuizen en vonden dat de overheid hun hun vrijheid ontnam met de coronamaatregelen en dat dat stom was. Voor hen is de kritiek op de fieldlabs gewoon een handige stok om de overheid mee te slaan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Er zijn op 20 en 21 maart twee proeffestivals gehouden, elk met 1500 bezoekers. Daaruit leerden we dat:
1. Na afloop liet slechts 80% van de bezoekers zich nogmaals testen, waardoor nooit helemaal duidelijk is hoeveel besmettingen er echt zijn.
2. Na afloop van deze twee festivals zijn van de bezoekers die wel zijn getest 16 mensen positief getest.

Uit andere evenementen komen dan weer helemaal geen besmettingen aan het licht. We weten nu dus dat bij festivals door het gedrag (dronken mensen die dicht op elkaar staan te schreeuwen) meer kans is op besmettingen dan bij een bezoek aan de dierentuin. Toch moet nu het experiment met een festival herhaald worden, terwijl er geen enkele wetenschapper is die daar achter staat. Kortom, wat is nog het nut van het 538 feest aankomend weekend?

Zeker in een regio waar de Braziliaanse variant van het virus vaker voorkomt dan elders in het land en op een moment dat de ziekenhuizen een absolute piek in de bezetting hebben (wat niet in vijf dagen weggewerkt zal zijn). Waarom, waarom, waarom?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Alargule schreef: ma 19 apr 2021, 13:47 Met de aantekening dat het niet interessant is als de kosten per bezoeker hoger liggen dan de opbrengsten.

Het argument uit Breda vind ik behoorlijk op de emotie inspelen, maar gelet op waar het vandaan komt vind ik dat geheel te begrijpen en rechtvaardigen. Het is alleen wel een argument dat makkelijk gekaapt kan worden door dezelfde lieden die zich eerder niets gelegen lieten liggen aan de situatie in de ziekenhuizen en vonden dat de overheid hun hun vrijheid ontnam met de coronamaatregelen en dat dat stom was. Voor hen is de kritiek op de fieldlabs gewoon een handige stok om de overheid mee te slaan.
Een demonstratie van bovengenoemden bij de ingang en er komt natuurlijk een noodverordening en de hele boel wordt afgeblazen :Y

Of spelen er nu te grote commerciële belangen van vriendjes van de staat mee? :') _O-
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Ik zou meneer de Mol ook niet uitsluiten, de rijkste mediamiljardair van Nederland wil natuurlijk ook dat de evenementen van het in moeilijkheden bevindende vlaggenschip Radio 538 gewoon doorgang kunnen vinden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Dat zeg ik, of denk je dat ie met al zijn propagandakanalen geen vriendje van de staat is? :')
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Hahahaha. Die Aking. Hahahaha.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Ondertussen in het Haagse: Kans groot op persconferentie morgen over mogelijke versoepelingen (NOS). Zou het dan toch zo zijn dat na Koningsdag de avondklok eraf gaat? :o
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Kun je rekenen? _O-
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten