Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

umbusko schreef: vr 29 jul 2022, 21:44 Ik vraag me wel af hoe goed de vaccins werken tegen nieuwe virusvarianten. Ik lees daar eigenlijk maar weinig over. Worden die vaccins doorontwikkeld? Zit daar schot in?
Het hangt van het type vaccin af: de mRNA-vaccins richten zich op het spike-eiwit en niet op het virus zelf.
Zolang het spike-eiwit min of meer gelijk blijft, blijven de vaccins ook werken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Hoe zit het dan met de spike-eiwitten van Wuhan versus omikron BA zoveel? Zijn die erg verschillend?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

WSM schreef: vr 29 jul 2022, 21:50 Raar. Volgens het RIVM kun je als je gevaccineerd bent nog steeds besmet raken met het coronavirus.
Epidemioloog Alma Tostmann van het RadboudUMC in Nijmegen legt het nog een keer uit:
nos.nl schreef:Volgens epidemioloog Tostmann is het ook voor mensen die tot nu toe geen coronaprik hebben gehaald nuttig om zich te laten inenten. "Bij iedereen haalt het de harde rand van de klachten af. Daarnaast verklein je de kans dat je long covid oploopt."
Logisch natuurlijk. Uit hetzelde artikel, wat betreft de te gebruiken aangepaste rMNA-vaccins:
Deze zogeheten bivalente vaccins bieden volgens vaccinoloog Van der Zeijst brede bescherming tegen corona. "Niet alleen tegen de virusstammen waarvoor ze zijn ontworpen, maar ook tegen andere varianten. Dat is gunstig, omdat de kans groot is dat de vaccins ook werken tegen varianten die de komende tijd opduiken." Hij gaat ervan uit dat de bivalente vaccins ook beschermen tegen variant BA.2.75, ook wel centaurus genoemd, die in juli voor het eerst in Nederland opdook.
Dat scheelt vast weer een hoop gewoel in bedjes. Het hele verhaal vind je hier.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Begin dit jaar heeft dhr. Engel twee keer in de petoet gezeten. Een afgrijselijke periode in zijn leven natuurlijk, dat verwerkt moet worden. En daarom brengt de uitgeverij van Baudet, Amsterdam Books, volgende maand een nieuw boek uit:

Willem Engel - Notities uit de gevangenis.

Ik ga geen link geven want met dit bericht geef ik het boek al veel te veel aandacht, maar Google zal dit voor je bevestigen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Nu heeft het ook mijn vriend Lauterbach geraakt......
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Met dat Engelgedoe moet ik de hele tijd denken aan die andere auteur die een werkje in gevangenschap schreef.

Nee, ik bedoel niet Cervantes :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Een oplossing voor de long-covid-patienten lijkt nog lang niet in zicht, aldus onderzoek door het UMCG.
Nu de Groningse onderzoekers zo precies mensen met het post-covidsyndroom in het vizier hebben, hoopt Rosmalen met vervolgonderzoek onder deze specifieke groep de oorzaken van de chronische ziekte te verklaren. Want een oplossing is nog lang niet in zicht.
Bron: NOS
https://nos.nl/artikel/2439444-een-op-d ... g-klachten
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

De GGD zoekt medewerkers voor een nieuwe vaccinatiecampagne en horeca en winkels vrezen nu personeel te verliezen omdat de GGD beter betaald:

https://www.nrc.nl/nieuws/2022/08/09/ho ... k-a4138508
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Tja, als je minimumloon betaalt als horecabaas, dan heb je al snel concurrentie natuurlijk. Want het zullen waarschijnlijk de slecht betalende ondernemers zijn die nu het hardst roepen.
🍉
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

^^^ gisteravond een stukje in Nieuwsuur erover gezien. Betalingen liggen vast in de CAO's, op uurbasis is het verschil niet meerdere euro's, begreep ik.
Wél is er een zondag (weekend?) toeslag in de GGD CAO welke de Horeca niet heeft.

Het zal bij de GGD misschien wel iets makkelijker werken zijn.. er zit structuur in, niet zoveel rennen en vliegen en na afloop een watertje aanbieden.. that's all.

Ik zou als werkgever ook wel ff nadenken of ik die medewerkers nog wel weer in dienst hebben als ze zo makkelijk van Horeca naar GGD, naar Horeca en weer GGD hoppen..
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Dat zou ik niet te lang doen als ik werkgever was. Die luxe kan je je simpelweg niet permitteren.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

VNO_NCW en MKB Nederland zijn ontstemt dat het coronatoegangsbewijs niet in de nieuwe wet van Kuipers zit.
Zij gaan nu lobbyen om die pas er toch in te krijgen. :N
Hoor ik net op het radionieuws.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Durashift schreef:^^^ gisteravond een stukje in Nieuwsuur erover gezien. Betalingen liggen vast in de CAO's, op uurbasis is het verschil niet meerdere euro's, begreep ik.
Wél is er een zondag (weekend?) toeslag in de GGD CAO welke de Horeca niet heeft.

Het zal bij de GGD misschien wel iets makkelijker werken zijn.. er zit structuur in, niet zoveel rennen en vliegen en na afloop een watertje aanbieden.. that's all.

Ik zou als werkgever ook wel ff nadenken of ik die medewerkers nog wel weer in dienst hebben als ze zo makkelijk van Horeca naar GGD, naar Horeca en weer GGD hoppen..
Het staat de horeca vrij om een salaris boven de CAO aan te bieden. Positief afwijken mag altijd. Als ze dat niet willen moeten ze niet zo janken, de tijden dat mensen op hun knieën dankbaar moesten zijn voor hun baan is nu wel voorbij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Durashift schreef: do 11 aug 2022, 00:38 Ik zou als werkgever ook wel ff nadenken of ik die medewerkers nog wel weer in dienst hebben als ze zo makkelijk van Horeca naar GGD, naar Horeca en weer GGD hoppen..
Het zijn nu de werknemers die zeggen: voor jou tien anderen. ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Durashift schreef: do 11 aug 2022, 01:41 VNO_NCW en MKB Nederland zijn ontstemt dat het coronatoegangsbewijs niet in de nieuwe wet van Kuipers zit.
Zij gaan nu lobbyen om die pas er toch in te krijgen. :N
Hoor ik net op het radionieuws.
Dit is overigens ook hilarisch, en meteen het gevolg dat de regering op verzoek van de sectoren de sectoren inspraak geven in de coronaplannen. Geen een sectorplan bevatte het ctb of maskers, want "maatschappelijk ongewenst", maar als de regering dan luistert is het ook weer niet de bedoeling. Waarmee de sectoren eigenlijk aangeven dat ze liever gedwongen maatregelen hebben van de regering, want dan:
1.) Is het niet hun schuld dat stomme regels uitgevoerd moeten worden en kunnen ze wel over stomme regels klagen.
2.) Als de maatregelen niet voldoende werken (omdat de achterban ze niet voldoende handhaaft) is dat ook weer de schuld van de overheid omdat die niet-werkende regels heeft geïntroduceerd.

(A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

en-es schreef: do 11 aug 2022, 09:30
Durashift schreef: do 11 aug 2022, 00:38 Ik zou als werkgever ook wel ff nadenken of ik die medewerkers nog wel weer in dienst hebben als ze zo makkelijk van Horeca naar GGD, naar Horeca en weer GGD hoppen..
Het zijn nu de werknemers die zeggen: voor jou tien anderen. ;)
Het hoeft niet per se inherent aan het functioneren te zijn dat jongeren continu wisselen tussen baantjes in de horeca en bij de GGD. De horeca heeft zelf tijdens de van overheidswege gedwongen sluitingen tijdens de lockdowns ontslagrondes georganiseerd. Zie die ontslagen medewerkers nog maar eens terug te lokken als ze bij de royaal betalende GGD aan de slag zijn gegaan in de teststraat of de priklocaties.

Maar aan de andere kant kan dit switchen tussen verschillende soorten seizoenswerk wel een negatief gevolg hebben voor de carrière van deze jongeren. Bij serieuze banen krabbelen veel recruiters en andere mensen die sollicitaties afhandelen zich wel een beetje achter de oren als je komt aanzetten met een 'twaalf ambachten, dertien ongelukken-CV' met allerlei korte contracten. Dit is wel een beetje van horen zeggen, want ik ben hier zeker geen ervaringsdeskundige in. Bij de Jumbo heb ik in totaal bijna drieënhalf jaar gewerkt tot en met mei 2021, en de PLUS heeft mijn contract vlak voor de zomervakantie verlengd. In het gat hiertussen heb ik vierenhalve maand stage bij de overheid gelopen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

In de horeca wordt niet meer zo opgekeken van een jobhoppers-cv. Ik ervaar het juist als positief want zo heb ik heel veel verschillende ervaringen opgedaan. Als je ouder en beter in je functie wordt, dan wil je wel blijven want dan kun je ook meegroeien met het bedrijf en een 'vaste rots in de branding' worden.
Ik ben blij waar ik nu zit als chef, bij een werkgever die liefde voor het vak heeft en ons ruim betaalt en goed en respectvol voor ons is, in plaats van een geldwolf die alleen maar om de cijfers geeft en zijn personeel afblaft. En dat betaalt zich uit: wij zijn de enige in onze plaats zonder personeelstekort (okee fair enough, een handje extra zou niet verkeerd zijn), we hoeven geen extra dagen dicht, en verhip, dinsdag is ineens onze drukste dag van de week omdat verder alles dicht is. Kassa! De een zijn dood...
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Je bent dus eigenlijk al de rots in de branding.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Michael »

Suus schreef: do 11 aug 2022, 05:37Het staat de horeca vrij om een salaris boven de CAO aan te bieden. Positief afwijken mag altijd. Als ze dat niet willen moeten ze niet zo janken, de tijden dat mensen op hun knieën dankbaar moesten zijn voor hun baan is nu wel voorbij.
Wat denk je dat er dan gebeurd met de prijzen op de menukaart als ze dat doen? Die zullen dan vast wel omhoog gaan. En dan is er dus kans dat de gasten wegblijven.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Gasten blijven ook weg als de dienstverlening slecht is, omdat er te weinig personeel is. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Michael »

Dat is ook zeker waar ja.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

En de Chinese virus-bron is weer lekker aan het draaien: https://www.hln.be/wetenschap-en-planee ... ogle.nl%2F

Wil niet hopen dat wij hier ook weer een eigen topic voor nodig hebben....
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Daar lijkt het volgens het artikel niet op. Of plak je alleen een link en neem je niet de moeite het even door te lezen?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Bij corona dacht men ook in het begin, dat wij in europa geen zorgen moesten maken....
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 47 gasten