Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Criminelen!!!1! :x :evil: :neg:

:')
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Is dat op haltes nog steeds verplicht? Je staat daar immers in de open lucht en kunt voldoende afstand bewaren.
Ik gok trouwens op halte Madurodam.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Coronavirus

Bericht door Bemined »

Je kan afstand houden ja, maar op die man links na doen ze dat niet. En ja, het is verplicht in stations, op perrons en bij haltes. Nu zijn sommige tram- en bushaltes lastig te onderscheiden van de openbare weg, maar in het wachthokje is wel duidelijk een halte en het mondkapje is dus verplicht, zelfs als je de enige wachtende ben.

En ja, deze regels zijn enorm krom, want in winkelcentra is het drukker dan op de gemiddelde OV halte. Maar een regel als "een mondkapje is verplicht zodra het druk is" zal lastig te handhaven zijn en enorm veel discussie opleveren.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Dit is bij het Zwarte Pad, want er hangt een rode (= lijn 1) en groene (= lijn 9) vertrekstaat. Trof donderdag ook iets van twintig controleurs van de HTM aan bij de eindpuntvoorziening Vrederust, daar werd ook niet altijd even effectief een mondkapje gedragen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Toch kan ik makkelijker afstand houden op de bushalte Neude dan in Hoog Catharijne, terwijl op die bushalte het mondkapje wél verplicht is. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Coronavirus

Bericht door Bemined »

PHS schreef: za 17 jul 2021, 10:38In het OV - dus ook op bus- en tramhaltes - geldt de anderhalve meterregel niet. Je mag daar dus gezellig met z'n allen bij elkaar gaan staan, en je moet daarom een mondkapje dragen. In het winkelcentrum geldt de anderhalve meterregel wel, en hoef je dus geen mondkapje te dragen omdat je wordt geacht afstand te houden.
Maar dat is het kromme dus: die theorie komt niet overeen met de praktijk. In winkels is het lang niet altijd mogelijk die 1,5 meter afstand te houden, terwijl dat bij veel OV haltes wel mogelijk is.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

[/quote]
Meltrain schreef: za 17 jul 2021, 09:54 Ik gok trouwens op halte Madurodam.
Suus schreef: za 17 jul 2021, 10:23 Dit is bij het Zwarte Pad, want er hangt een rode (= lijn 1) en groene (= lijn 9) vertrekstaat
PHS schreef: za 17 jul 2021, 10:38 Het is overigens niet Madurodam, en ook niet het Zwarte Pad.
Ik snap dat de puzzel die nu in de Fotoquiz staat een lastige is, maar om dan maar een clandestiene quiz in een ander topic te gaan voeren... :?:

:s
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Bemined schreef: za 17 jul 2021, 10:49Maar dat is het kromme dus: die theorie komt niet overeen met de praktijk. In winkels is het lang niet altijd mogelijk die 1,5 meter afstand te houden, terwijl dat bij veel OV haltes wel mogelijk is.
De theorie is bij de laatste versoepelingen ook nog omgedraaid. Totdat vorig jaar december de mondkapjesplicht overal werd ingevoerd was een mondkapje op het station of een bus-/tramhalte immers nog niet verplicht, maar gold daar gewoon nog de anderhalve-meter-regel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Zeker nu ik zie dat ook de handhavers de overheidsregels aan hun laars lappen is het niet meer dan redelijk dat er al geen haan kraait naar het gemis van mondkapjes op perrons en haltes in de openlucht. :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Voor reizen van Nederland naar Frankrijk is vanaf komende nacht een negatieve PCR-test van maximaal 24 uur oud nodig, voor niet-gevaccineerde reizigers. Dit geldt ook voor reizigers uit andere Europese landen met snel stijgende incidentiewaardes, zoals Griekenland en Spanje (Franceinfo).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Ondertussen nieuws uit Oost-Slowakije: in het ziekenhuis van Košice is een covid-patiënt gebeten door een rat... :X _O-
(Het artikel zit achter een betaalmuur maar de titel zegt voldoende.)
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Bemined schreef: za 17 jul 2021, 10:03 Je kan afstand houden ja, maar op die man links na doen ze dat niet. En ja, het is verplicht in stations, op perrons en bij haltes. Nu zijn sommige tram- en bushaltes lastig te onderscheiden van de openbare weg, maar in het wachthokje is wel duidelijk een halte en het mondkapje is dus verplicht, zelfs als je de enige wachtende ben.

En ja, deze regels zijn enorm krom, want in winkelcentra is het drukker dan op de gemiddelde OV halte. Maar een regel als "een mondkapje is verplicht zodra het druk is" zal lastig te handhaven zijn en enorm veel discussie opleveren.
Bij de bushalte draagt echt bijna niemand een mondkapje, ook personeel niet. Zeker met de huidige reizigersaantallen (schoolvakantie) heb je ook ruimte zat.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Als collega's onder elkaar niet voldoende afstand houden en het mondmasker niet op de juiste manier dragen, is dat iets voor de werkgever om daar wat van te zeggen. Zo lang ze externen maar niet besmetten, hoeft het geen probleem te zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Coronavirus

Bericht door DDietzen »

Tussen de fotoquizburgeroorlog door: gisteravond had ik mijn tweede Pfizerprik, vanochtend voelde ik me heel raar bij het opstaan en viel ik flauw (voor het eerst in mijn leven) in de badkamer. :| Heel trippy om het ene moment tegen de wastafel aan te leunen, even je ogen te sluiten en vervolgens op de grond te liggen...

Mijn immuunsysteem werkt in elk geval goed :')
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Milco »

Soms snap ik er weinig meer van… In winkels zijn mondkapjes niet meer verplicht, maar in de AH to Go op station Arnhem Centraal werd ik dan weer aangesproken dat ik m’n mondkapje even onder m’n kin had hangen. :?

Blijkbaar moet je in winkels die bij een station horen wel weer je mondkapje op… Dat was ik dus eventjes vergeten, want in het station zelf had ik ‘m wel gewoon op.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ja, winkels in een station vallen onder de OV-regels. Dat is juist om het eenvoudiger te maken (A).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Een aantal berichten weggeknipt, de betreffende heren kan ik deze cursus ironie van harte aanraden.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Ik vind 'm mooi :lol:

(maar z'n oplossing zou ook écht werken...)
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Milco schreef: za 17 jul 2021, 14:30 Soms snap ik er weinig meer van… In winkels zijn mondkapjes niet meer verplicht, maar in de AH to Go op station Arnhem Centraal werd ik dan weer aangesproken dat ik m’n mondkapje even onder m’n kin had hangen. :?

Blijkbaar moet je in winkels die bij een station horen wel weer je mondkapje op… Dat was ik dus eventjes vergeten, want in het station zelf had ik ‘m wel gewoon op.
Ik stuur ze in Enschede juist altijd naar de AH to Go als ze bij het instappen van de bus geen mondkapje bij zich blijken te hebben :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Suus schreef: za 17 jul 2021, 14:33 Ja, winkels in een station vallen onder de OV-regels. Dat is juist om het eenvoudiger te maken (A).
Alleen heeft niemand heel duidelijk vermeld dat de OV-regels zijn aangepast bij de afschaffing van de mondkapjesplicht. Want voor dat de algemene verplichting er kwam was het dragen van een mondkapje in het station juist nog niet verplicht.
NS roept het nu wel om, maar met een frequentie waarmee dat bericht nog te missen is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ook weer een overbodige discussie. De regels in het OV zijn al meer dan een half jaar geleden veranderd, bij het aanpassen van de mondkapjesplicht is gecommuniceerd dat in het OV de regels niet zouden veranderen, dat je hem nu op het station moet blijven dragen is dus niet nieuw.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Ja, de regels veranderden omdat stations onder de binnenruimten vielen waar de plicht ingevoerd werd.
Met de opheffing van de plicht daar in binnenruimten kom je dus weer op de regels volgens het OV protocol uit. En die hebben het alleen over in de voertuigen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Nee. Want er is er gecommuniceerd dat bij de laatste versoepelingen de regels in het OV niet zouden veranderen. Het OV-protocol was vanaf 1 december niet meer relevant en is ook nu niet weer relevant geworden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten