Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Dit is geen theorie, Daan!, maar een simpele omschrijving van hoe vaccins en antibiotica werken. Het is zeker de moeite waard je er wat verder in te verdiepen door het raadplegen van betrouwbare bronnen. Wikipedia is een aardig opstapje. Dan kom je er vanzelf achter dat dit zeker geldt voor rMNA-vaccins, en dat "natuurlijke immuniteit" (ik neem aan dat je verworven immuniteit na doormaken van een infectie bedoelt) juist minder bescherming tegen nieuwe varianten biedt. Vandaar dat wordt aangeraden je in zo'n geval tenminste eenmaal te laten vaccineren.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Nitein-Repart schreef: zo 24 okt 2021, 19:44 En verder op de meest risicovolle locaties waarbij alcoholische versnaperingen worden genuttigd in combinatie met het niet in acht nemen van de anderhalve meter een verzwaard coronatoegangsbewijs verplicht stellen. Een verzwaard coronatoegangsbewijs betekent dat alleen gevaccineerden en genezenden naar binnen mogen, ook wel bekend als 2G in Duitsland en Oostenrijk. Met een verzwaard coronatoegangsbewijs kan de 75% capaciteit voor ongeplaceerde evenenmenten eraf en kan ook de nachtsluiting van de horeca verleden tijd zijn.
Maar de schijn dat dan alles zeker is bedriegt want er zijn inmiddels meerdere gevallen van een grotere aantal besmettingen als gevolg van evenementen met 3G of 2G.
Daan! schreef: zo 24 okt 2021, 19:46 Dan weet jij vast ook wel of natuurlijke immuniteit beter bestand is tegen nieuwe varianten?
En wat ik me vraag is of er met permanente vaccinatie überhaupt nog natuurlijke immuniteit opgebouwt wordt (een soort verslaafdheid dus).
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Met die laatste opmerking toon je vooral aan dat je geen flauw benul hebt van de werking van ons afweersysteem en vaccins. Dat is niet erg, maar dan wordt het dus hoogste tijd je kennis bij te spijkeren. Praten we daarna verder.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Coronavirus

Bericht door Daan! »

Dit artikel zegt toch dat natuurlijke immuniteit beter beschermd tegen nieuwe varianten dan vaccinatie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Dat artikel zegt dat een doorgemaakte infectie beter beschermt tegen één bepaalde variant van het virus. En dat is mooi, maar daarvoor moet je dus wel eerst een infectie opgelopen hebben, met alle mogelijke gevolgen van dien.

Ik ben geen expert, dus er zullen vast nog wel andere opmerkingen over mijn schematische weergave te maken zijn. Toch is de grote lijn steeds hetzelfde: ons afweersysteem wordt getriggerd door een vaccin, en dat gebeurt bij elke toediening. Of die reactie voldoende is om nieuwe varianten te bestrijden is een andere vraag, maar daarvoor kunnen eventueel nieuwe vaccins ontwikkeld worden. En juist dat schijnt met mRNA-vaccins relatief eenvoudig te zijn.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

ICE11 schreef: zo 24 okt 2021, 20:33
Nitein-Repart schreef: zo 24 okt 2021, 19:44 En verder op de meest risicovolle locaties waarbij alcoholische versnaperingen worden genuttigd in combinatie met het niet in acht nemen van de anderhalve meter een verzwaard coronatoegangsbewijs verplicht stellen. Een verzwaard coronatoegangsbewijs betekent dat alleen gevaccineerden en genezenden naar binnen mogen, ook wel bekend als 2G in Duitsland en Oostenrijk. Met een verzwaard coronatoegangsbewijs kan de 75% capaciteit voor ongeplaceerde evenenmenten eraf en kan ook de nachtsluiting van de horeca verleden tijd zijn.
Maar de schijn dat dan alles zeker is bedriegt want er zijn inmiddels meerdere gevallen van een grotere aantal besmettingen als gevolg van evenementen met 3G of 2G.
Mogelijk snap ik je niet goed, maar bedoel je nu dat evenementen met 2G tot meer besmettingen lijken dan besmettingen met 3G?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

trolly schreef: zo 24 okt 2021, 20:51 ons afweersysteem wordt getriggerd door een vaccin, en dat gebeurt bij elke toediening.
Dus geen leven meer zonder voortdurende doping.... :X
Meltrain schreef: zo 24 okt 2021, 21:15 Mogelijk snap ik je niet goed, maar bedoel je nu dat evenementen met 2G tot meer besmettingen lijken dan besmettingen met 3G?
Nee, ik bedoel dat evenementen met 2G of 3G ook niet helemaal "zeker" zijn en inmiddels al in meerdere gevallen een grotere aantal besmettingen op feesten met dergelijke toegangsregels plaatsvonden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Bestaan er dan überhaupt (legale) evenementen zonder 2G en/of 3G?
En "voortdurende doping"? Trolly zegt nergens dat het ook echt nódig is om de vaccins vaker te nemen. Zoals ik eerder al schreef, door een vaccinatie heb je 90% minder kans op een ziekenhuisopname als gevolg van Covid-19 en er is nog steeds geen enkele aanwijzing dat dat percentage daalt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Nitein-Repart schreef: zo 24 okt 2021, 19:44 Ik zie liever de 1,5-meter weer terug komen. Ik denk dat dat een veel krachtigere maatregel is dan de mondkapjesplicht. Ik vind het bijvoorbeeld echt niet fijn als in een sportschool een vreemde direct naast mij komt sporten. Als er een ander apparaat van het zelfde type leeg staat dan verzoek ik diegene vriendelijk om toch van het andere apparaat gebruik te maken om de 1,5-meter afstand te waarborgen.

Mondkapjesplicht helpt waarschijnlijk alleen als enkel FFP2-mondkapjes zijn toegelaten (zogenaamde koffiefilters of snavels) en dan ook gewoon goed handhaven in de detailhandel, bij contactberoepen en in het openbaar vervoer. Goed handhaven betekent dat zowel de mond als de neus afgedekt moeten zijn.

Verder moet vooral het coronatoegangsbewijs beter gecontroleerd worden. De controle is behoorlijk waardeloos bij veel zaken.
Handhaven is niet het sterkste punt van Nederland...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Meltrain schreef: zo 24 okt 2021, 22:04 En "voortdurende doping"? Trolly zegt nergens dat het ook echt nódig is om de vaccins vaker te nemen. Zoals ik eerder al schreef, door een vaccinatie heb je 90% minder kans op een ziekenhuisopname als gevolg van Covid-19 en er is nog steeds geen enkele aanwijzing dat dat percentage daalt.
Precies dat. Mijn advies aan ICE11 is en blijft zich even iets meer in de achterliggende biologische principes te verdiepen. Daarmee kan hij zichzelf een hoop twijfel en onzekerheid besparen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Nitein-Repart schreef: zo 24 okt 2021, 19:44 Verder moet vooral het coronatoegangsbewijs beter gecontroleerd worden. De controle is behoorlijk waardeloos bij veel zaken.
Zeg dat wel ja. En als je dan vraagt waarom ze niet controleren: "ja maar u heeft hem toch neem ik aan waarom moet ik dan nog controleren?" :roll:

Gewoon veel mystery-guests inzetten en als er twee keer niet gecontroleerd wordt direct de zaak twee weken dicht.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Je zult toch in een (Europees) land wonen, waar je president je als vijand bestempeld, als je een masker draagt. :Y
https://charter97.org/en/news/2021/10/24/441663/
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Het zal vast aan mijn niet-bestaande kennis van dat deel van Europa liggen dat ik geen ene jota van dat hele stukje proza begrijp...
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Kortweg: Lukashenko heeft zijn minister van gezondheid opdracht gegeven, het eerder verstrekte advies mondbescherming te dragen, terug te draaien.
Wat zo maar zou kunnen betekenen, dat je gearresteerd en vastgezet kunt worden, voor het dragen van een mondkapje.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

dennistd schreef: zo 24 okt 2021, 23:15
Nitein-Repart schreef: zo 24 okt 2021, 19:44 Verder moet vooral het coronatoegangsbewijs beter gecontroleerd worden. De controle is behoorlijk waardeloos bij veel zaken.
Zeg dat wel ja. En als je dan vraagt waarom ze niet controleren: "ja maar u heeft hem toch neem ik aan waarom moet ik dan nog controleren?" :roll:

Gewoon veel mystery-guests inzetten en als er twee keer niet gecontroleerd wordt direct de zaak twee weken dicht.
En wat schiet de maatschappij daar als geheel mee op :N
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Misschien kan John de Mol er een TV-serie op baseren; Big Brother the 5th Dimension, of afgeleiden.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
jjasloot
Donateur
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door jjasloot »

dennistd schreef: zo 24 okt 2021, 23:15 ...
Gewoon veel mystery-guests inzetten en als er twee keer niet gecontroleerd wordt direct de zaak twee weken dicht.
Ik ben zelf wel fan van het 1-1-1-1 model, eerste keer 1 uur dicht, daarna 1 dag, 1 week, 1 maand.
waldo79 schreef: ma 25 okt 2021, 10:44 ...
En wat schiet de maatschappij daar als geheel mee op :N
In deze situatie maken we vaak mee dat er regels opgesteld worden en er meteen allerlei partijen gaan zeggen "neuh, wij gaan niet handhaven hoor", denk aan de mondkapjes etc. Dat is best idioot.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

De derde was een Pfizer, na eerder twee keer Moderna.
Kan weer een paar maanden voort.
Laatst gewijzigd door isadora op ma 25 okt 2021, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Coronavirus

Bericht door Daan! »

Meltrain schreef: zo 24 okt 2021, 22:04 Bestaan er dan überhaupt (legale) evenementen zonder 2G en/of 3G?
En "voortdurende doping"? Trolly zegt nergens dat het ook echt nódig is om de vaccins vaker te nemen. Zoals ik eerder al schreef, door een vaccinatie heb je 90% minder kans op een ziekenhuisopname als gevolg van Covid-19 en er is nog steeds geen enkele aanwijzing dat dat percentage daalt.
Op pagina 25 van het wekelijkse rapport van het RIVM, zie je dat het aandeel van volledig gevaccineerden stijgt naarmate de tijd vordert. Daaruit zou je kunnen concluderen dat de werking van de vaccins afneemt.
Uiteraard zou je ook kunnen stellen dat er agressievere varianten komen waartegen de vaccins niet bestand zijn. Maar op zo'n korte termijn, lijkt me dat niet heel waarschijnlijk.
Wat ook kan, is dat ongevaccineerden zich niet meer zo vaak/makkelijk laten testen. Maar ik vind dat niet heel aannemelijk. Testen voor toegang geeft wel aan hoeveel testen ze hebben uitgevoerd en hoeveel daarvan positief waren. Maar geeft aannemelijk niet aan of iemand gevaccineerd is.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

PHS schreef: ma 25 okt 2021, 14:28 Volgende week dinsdag vervroegde persconferentie met nieuwe maatregelen :')
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... ijk-nieuwe
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Tja, als ze nieuwe maatregelen invoeren, mogen ze ook eens goed gaan nadenken over de handhaving.
Beul van de blindegeleidelijn
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

Of de handhaving van de huidige maatregelen verbeteren.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Coronavirus

Bericht door Daan! »

Of zorgen voor de juiste maatregelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Heb jij suggesties? :)
Daan! schreef: ma 25 okt 2021, 13:17
Meltrain schreef: zo 24 okt 2021, 22:04 Bestaan er dan überhaupt (legale) evenementen zonder 2G en/of 3G?
En "voortdurende doping"? Trolly zegt nergens dat het ook echt nódig is om de vaccins vaker te nemen. Zoals ik eerder al schreef, door een vaccinatie heb je 90% minder kans op een ziekenhuisopname als gevolg van Covid-19 en er is nog steeds geen enkele aanwijzing dat dat percentage daalt.
Op pagina 25 van het wekelijkse rapport van het RIVM, zie je dat het aandeel van volledig gevaccineerden stijgt naarmate de tijd vordert. Daaruit zou je kunnen concluderen dat de werking van de vaccins afneemt.
De werking van de vaccins neemt inderdaad af, dat heb ik ook nooit ontkend. De kans dat je Covid-19 krijgt neemt inderdaad toe met de tijd.
Maar het maakt nogal een verschil of je vijf dagen hoestend op de bank zit of dat je opgenomen moet worden in het ziekenhuis. Tegen dat laatste is en blijft vaccineren de beste oplossing en de effectiviteit tegen ziekenhuisopnames lijkt vooralsnog niet af te nemen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 38 gasten