Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Suus schreef: di 20 apr 2021, 23:06 Huisartsen stoppen met prikken als alle 60+'ers gedaan zijn. De priktaak gaat volledig naar de GGD.
Ziekenhuizen gaan wel weer hun eigen personeel vaccineren en dat kan wel heel snel gaan.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

isadora schreef: wo 21 apr 2021, 08:54 Heb je een linkje. :)
Moet je even op Telegram zoeken... ;)
https://www.swr3.de/aktuell/nachrichten ... n-100.html
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Dat is natuurlijk de Duitse versie, lijkt wel een beetje op onze, maar toch hou ik het maar liever bij mijn origineel.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

De ouders van een 13-jarige jongen die betrokken was bij de avondklokrellen in Eindhoven mogen 18.000 euro betalen, aldus een bericht op NOS.nl. Dat zit vast niet in zijn spaarvarkentje...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik kan mij ook goed voorstellen dat de ouders van dat kind zo'n bedrag niet in een spaarvarkentje hebben zitten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Dan zal er mogelijk iets mis gegaan zijn in de opvoeding van hun kind.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

En er bestaat ook zoiets als een WA-verzekering.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Laat ze dat maar onderling uitvogelen. Niet mijn probleem. Nog meer goed nieuws gisteren was dat de prikken met Janssen door zullen blijven gaan. Dat zorgt ervoor dat het vaccineren op tempo blijft. Het vaccineren zit nu op een tempo van zo'n 100.000 per dag en in het weekend zou de 5 miljoenste prik moeten worden gezet.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

^^ Dan mogen de ouders op de spreekwoordelijke blaren zitten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

PHS schreef:Wat een vooroordeel Suus, alsof relschoppers alleen maar uit arme gezinnen komen... Er zijn ook genoeg kinderen van modale of rijke ouders die in de fout gaan.
Je moet eens stoppen met voor mij nadenken. Want dat gaat je niet goed af.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Michael »

en-es schreef: wo 21 apr 2021, 11:01 Dan zal er mogelijk iets mis gegaan zijn in de opvoeding van hun kind.
Dat hoeft niet perse. Een kind kan nog zo netjes opgevoed worden. Maar als bijvoorbeeld je vriendjes je opjutten om iets te doen wat niet mag kan dat best lastig zijn om dan vol te houden om het niet te doen.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

PHS schreef: wo 21 apr 2021, 11:17 Suus, je neemt mij regelmatig de maat met dat ik bevooroordeeld zou zijn, dan moet je er ook tegen kunnen als ik je op jouw vooroordelen wijs.
Op welk vooroordeel wijs je Suus hier precies, PHS?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Alsof Suus haarzelf niet zou kunnen verdedigen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Ik acht Suus daar helemaal toe in staat. Maar ik vind het ook dan opvallend dat ze een verwijt krijgt om iets dat ze niet gezegd heeft.

Sterker nog: ik ken er genoeg die 2 tot 3 keer modaal verdienen, maar een bedrag van 18K echt niet in een spaarvarkentje hebben zitten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik heb dus blijkbaar een vooroordeel in mijn bericht opgenomen. Ik heb hem zelf niet gevonden, maar PHS weet zeker dat ik er helemaal vol mee zit. Prima hoor, want niemand is helemaal neutraal, maar het is heel plausibel dat een gezin met kinderen niet 18.000 euro op de rekening hebben staan. Omdat het gezin net verhuisd zijn en veel uitgaven hadden aan het opknappen van een huis, omdat ze een auto hebben gekocht, omdat de kinderen naar de middelbare school gaan en een nieuwe fiets moesten hebben. Of iets heel anders, kan gewoon.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Maar waarom maak je dat verwijt dan wel aan Suus, maar niet aan VIRM? Die begint immers met de stelling dat die 13-jarige geen 18K in zijn spaarvarkentje zal hebben zitten.

Het is natuurlijk prima om anderen op vooroordelen te wijzen, maar dit klinkt een beetje selectief.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

PHS schreef: wo 21 apr 2021, 11:57 Je haalt er nu van alles bij, van een verbouwing tot een nieuwe fiets, maar het zijn allemaal suggesties; je weet namelijk niet hoe het zit. Je kent die mensen niet, toch druk je ze in de hoek dat ze niet het geld zullen hebben om de schadevergoeding te betalen.
Zulke feitenvrije meningen heten vooroordelen.
Daar tegenover staat dat jij nu de aanname doet dat gezinnen met kinderen wel 18.000 euro op hun rekening hebben staan? Dat weet je ook niet, is ook feitenvrij en ook vooroordeel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Nou ja, 18.000 euro is een boel geld. Ook al kan je het betalen. Ook voor gezinnen die dat bedrag kunnen ophoesten zal het gevolgen hebben. Tenzij vader of/en moeder miljonair is. En anders maar in termijnen betalen.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Jij kan niet aanwijzen waar ik de aanname hebt geplaatst en vraagt nu aan mij te bewijzen waar jij een aanname hebt gedaan.

Klaar nu. Deze discussie is verspilling van mijn tijd, mijn energie en ik voel gewoon gewoon van alles wegebben. Het is klaar PHS, je gaat op mijn negeerlijst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Coronavirus

Bericht door teun »

Als feiten je wel een beetje boeien heb ik nog een leuk CBS StatLine-tabelletje. De mediaan van wat de een Nederlands gezin aan financiële bezittingen heeft komt nog best een stukje tekort aan €18.000, €15.200 volgens het CBS (het eigen vermogen exclusief eigen woning komt op €14.800). Als je selecteert voor de leeftijdsklasse waarin de ouders van een 13-jarige gemiddeld vallen (35-45) kom je op een nog lager getal, €10.900 aan financiële bezittingen, €10.400 aan vermogen exclusief de eigen woning. De mediaan voor tweeoudergezinnen (wat je gezien het meervoud in het artikel denk ik wel enigszins mag aannemen) ligt wel wat hoger €21.800 aan financiële bezittingen, €25.100 aan vermogen exclusief het eigen huis. In de gemeente Eindhoven ligt de mediaan van het gehele vermogen echter wel fors onder die van de rest van Nederland, €22.200 tegenover €52.000 (alleen het gehele vermogen -dus inclusief de eigen woningwaarde en hypotheekschuld- is voor regionale cijfers beschikbaar).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten