Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Vanaf 1 juni geen mondkapjesplicht meer in het Oostenrijkse OV (ORF, via Twitter).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Coronavirus

Bericht door teun »

*O*
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Coronavirus

Bericht door Nitein-Repart »

Dan worden zowel Duitsland als Italië mondneusmaskereilanden (landen die een mondneusmaskerverplichting hebben, maar aan geen enkel ander land grenzen die ook een mondneusmaskerverplichting heeft), aanname dat Luxemburg op korte termijn de mondneusmaskerverplichting ook afschaft.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Nitein-Repart schreef: di 24 mei 2022, 11:38 Dan worden zowel Duitsland als Italië mondneusmaskereilanden
Omdat dit punt voor steeds meer ongenoegen bij de passagiers zorgt, heeft Lufthansa haar personeel opgedragen om met onmiddellijke ingang de naleving van de mondkapjesplicht aan boord van hun vliegtuigen niet meer te handhaven. Het is dan ook niet meer te begrijpen waarom men de hele tijd een mondkapje moet dragen als men van Frankfurt naar New York vliegt, terwijl als men eerst van Frankfurt naar bij voorbeeld Parijs vliegt en daar naar New York overstapt de weg over de Atlantische Oceaan maskervrij is....

Tenminste is mijn vriend Lauterbach zo vriendelijk om de 3G-regels aan de Duitse grens van juni t/m augustus op te heven.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Tenminste is mijn vriend Lauterbach zo vriendelijk om de 3G-regels aan de Duitse grens van juni t/m augustus op te heven.
Heeft 'ie zijn pilletje niet gehad?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Ik denk dat hij werd afgeleid door het overleg of alle bezoekers van de dierentuin misschien in quarantaine moeten vanwege apenpokken.... _O-
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door cassie127 »

PHS schreef: di 24 mei 2022, 15:56 Mooi nieuws!

In Luxemburg lijkt de mondkapjesplicht ergens in juni te gaan vervallen, is nog wel een wetswijziging voor nodig. Bron.
Ik las ook ergens dat de huidige wet in Italië voor mondkapjes in het ov nog tot 15 juni loopt, of die nog een vervolg krijgt weet ik niet.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door regenmaker »

Tot wanneer geldt in Spanje nog de mondkapjesplicht?
In Duitsland (NRW) is de mondkapjesverplichting in het OV in ieder geval tot 23 juni verlengd. Bron
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Coronavirus

Bericht door Nitein-Repart »

In Spanje en Italië lopen de huidige coronamaatregelen en dus ook de mondneusmaskerverplichting (in Italië FFP2-plicht) in het openbaar vervoer tot en met 15 juni, de vraag is of de coronamaatregelen voor die landen na 15 juni verlengd worden. Luxemburg had 30 juni als einddatum voor de mondneusmaskerverplichting in het openbaar vervoer, maar wil er eerder mee stoppen door de gunstige situatie en het feit dat veel forenzen uit Frankrijk komen en daar sinds half mei geen mondneusmaskerverplichting meer geldt wat leidt tot vreemde situaties. Alleen er is wel een wetswijziging voor nodig. Portugal heeft nog geen einddatum voor het einde van de mondneusmaskerverplichting in het openbaar vervoer, evenals Noord-Macedonië en Kosovo. Voor Rusland heb ik geen informatie omtrent coronamaatregelen.

Zie hier voor meer informatie: https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 906,page=1
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

isadora schreef: ma 23 mei 2022, 12:01 Nog geen stijve arm, wel spuit 5 ontvangen.
Bij mij is vanmiddag prik 4 erin gegaan :pos: ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik schreef vanochtend op Twitter dat ik deze week van twee mensen te horen kreeg dat ze positief getest hebben op corona.

In een tijdsbestek van nog geen twee uur reageerden drie mensen met nog minstens zes besmettingen deze week opgelopen. Volgens mij is de croma pandi weer aan *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

https://nos.nl/l/2432135

Er zullen wat meer besmettingen zijn. Maar zeker geen volle ziekenhuizen of andersoortige lockdownellende.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Suus schreef: vr 10 jun 2022, 16:02 Ik schreef vanochtend op Twitter dat ik deze week van twee mensen te horen kreeg dat ze positief getest hebben op corona.

In een tijdsbestek van nog geen twee uur reageerden drie mensen met nog minstens zes besmettingen deze week opgelopen. Volgens mij is de croma pandi weer aan *O*
Zo *O* vind ik dat niet -0-

In mijn omgeving ook weer mensen in quarantaine.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik hoorde zojuist minister Kuijpers op de radio zeggen dat we geen handen meer mogen schudden. Alarmfase 1a van de pandi is in werking getreden :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Cas »

Blijft de overheid nou nog steeds hameren op die achterhaalde ideeën? Hoeveel jaar zijn we ondertussen verder?
Als je iets wil uithalen tegen corona, doe iets aan ventilatie en draag goede mondkapjes - dat hele desinfectiecircus stamt uit een tijd waarin we veel minder wisten over hoe 'airborne' corona is.
請勿靠近車門
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Coronavirus

Bericht door MdJ »

Vorige week donderdag een borrel. Blijkbaar was ik nummer 14 die dinsdag na de Pinksteren positief zelftestte. En zaterdag m'n vriend weer aangestoken, dus een gezellig weekje thuiswerken...

Hoestje is er nog steeds, hooikoorts en duizeligheid zijn sinds woensdagochtend weg :pos:
Bij twijfel: gebruik beton.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Coronavirus

Bericht door Frank »

Jef400 schreef: vr 10 jun 2022, 16:33 https://nos.nl/l/2432135

Er zullen wat meer besmettingen zijn. Maar zeker geen volle ziekenhuizen of andersoortige lockdownellende.
Geen volle IC's, waarschijnlijk. Maar er is heel veel uitgestelde zorg, dus rustig zal het in de ziekenhuizen niet zijn. Als er meer besmettingen zijn, komen er meer mensen in de ziekenhuizen en is er dus meer uitgestelde zorg.

Tenminste 70.000 mensen hebben long covid (https://www.rtlnieuws.nl/economie/life/ ... tie-arbeid). Waarschijnlijk nog veel meer (als je bijvoorbeeld vergelijkt met Groot-Brittanië, waar dat veel beter bijgehouden wordt). Dat loopt met meer besmettingen alleen maar verder op, evenals de tekorten op de arbeidsmarkt. Waar dat toe leidt zien we dagelijks in het journaal (of als je reist met het OV...).

Als we deze zomer al een coronagolf hebben is het voor mij wel duidelijk dat het deze winter best wel weer behoorlijk erg kan worden als we ons niet voorbereiden, zeker omdat de griep er dan ook gewoon weer is als we afwachtend niks doen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

PHS schreef: vr 10 jun 2022, 19:34 In de 221 (ICE naar Duitsland) werd net voor het binnenrijden van Arnhem Centraal omgeroepen dat je na dat station een mondkapje niet dragen. Als je dat wil of kon, dan moest je maar een andere trein nemen.

Geldt de mondkapjesplicht soms niet in andere treinen naar Duitsland? :')
Ik snap de grap niet. :|
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef: vr 10 jun 2022, 18:51 Ik hoorde zojuist minister Kuijpers op de radio zeggen dat we geen handen meer mogen schudden. Alarmfase 1a van de pandi is in werking getreden :Y
Momenteel lees en hoor ik van alles in diverse media over het coronavirus, behalve over het bovenstaande. En dus zou ik graag hiervan een bron (lees link) willen hebben.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Coronavirus

Bericht door diederickx »

Meltrain schreef: vr 10 jun 2022, 20:54Ik snap de grap niet. :|
Dat komt doordat PHS een onterechte ontkenning schrijft en een noodzakelijke weglaat:
In de 221 (ICE naar Duitsland) werd net voor het binnenrijden van Arnhem Centraal omgeroepen dat je na dat station een mondkapje niet dient te dragen. Als je dat niet wil of kon, dan moest je maar een andere trein nemen.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Geen mondkapje bij je, dus?

(A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten