Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

https://nos.nl/artikel/2348331-gommers- ... op-ic.html

Ik moet zeggen dat ik dit wel positief nieuws vind.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Vanwege het stijgende aantal besmettingen is Praha vanaf vandaag code oranje; de rest van Tsjechië blijft vooralsnog geel. Bij terugkomst uit Praha wordt Nederlanders verzocht tien dagen in quarantaine te gaan.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Ook de kurswagen Praha-Zurich in de EN rijdt om die reden voorlopig niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Frankrijk is ook weer een stuk meer oranje gemaakt vanochtend.

Afbeelding

Interessant, Seine-Maritime is weer geel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Nog opvallender: 69M (Métropole de Lyon) is geel! :shock:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: di 15 sep 2020, 12:07 Frankrijk is ook weer een stuk meer oranje gemaakt vanochtend.
Heb je ook een kaart van België?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Dit zijn de kaartjes van de reisadviezen van BuZa.
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Afbeelding
De stad Antwerpen en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest zijn de enige oranje gebieden. Maar de Belgische overheid verzoekt reizigers uit de provincies Noord-Holland, Zuid-Holland, Noord-Brabant, Flevoland, Utrecht, Gelderland en Limburg bij binnenkomst in België een coronatest aan te vragen en 14 dagen in isolatie te gaan.
Z2N schreef:Nog opvallender: 69M (Métropole de Lyon) is geel! :shock:
Dat lijkt mij inderdaad niet de bedoeling!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

België zelf heeft echter Nederland als risicogebied aangemarkt, en je moet in quarantaine als je komt uit Zuid-Holland, Noord-Holland, Noord-Brabant, Utrecht, Flevoland, Gelderland en Limburg. Niet dat erop wordt gecontroleerd, want bij de grens is niks te zien.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Ik citeer even de koning uit de troonrede: "de steun voor het openbaar vervoer wordt voortgezet". Ik ben benieuwd naar de details.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: di 15 sep 2020, 12:42 Maar de Belgische overheid verzoekt reizigers uit de provincies Noord-Holland, Zuid-Holland, Noord-Brabant, Flevoland, Utrecht, Gelderland en Limburg bij binnenkomst in België een coronatest aan te vragen en 14 dagen in isolatie te gaan.
Thanks!
Maar 14 dagen in isolatie voor één dagje Gent? :|
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Coronavirus

Bericht door PatrickM »

Er moet helemaal niks, het wordt alleen geadviseerd. Eigenlijk komt het advies overeen met de code oranje van de Nederlandse overheid (na terugkomst uit oranje gebied in quarantaine).
(Of het verstandig is om dat advies te negeren is een tweede, maar dat even terzijde).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Z2N schreef: di 15 sep 2020, 13:32 Ik citeer even de koning uit de troonrede: "de steun voor het openbaar vervoer wordt voortgezet". Ik ben benieuwd naar de details.
Die details zag ik toevallig net langskomen: https://www.ovpro.nl/corona/2020/09/15/ ... ov-sector/
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Coronavirus

Bericht door Suus »

Gaat wel opeens hard met de opnames op de intensive care mensen, tien erbij vandaag :shock:

Hospiteeravonden blijken soms clusters van 200 besmettingen op te leveren, vooral in Delft is de situatie ernstig, ook omdat de GGD Haaglanden geen contactonderzoek meer kan houden door teveel besmettingen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Het collegejaar is twee weken geleden begonnen. Het coronavirus moet even inwerken voordat je verschijnselen krijgt, dus ik vind het niet vreemd dat vandaag bij de publicatie van het weekrapport blijkt dat er veel besmettingen zijn terug te voeren tot hospiteeravonden eind augustus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Als ik zo op sociale media kijk is er in augustus enorm veel gehospiteerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Als ik in mijn buurtje keek (studentenwijk) was dat ook het geval, met veel verhuizingen als gevolg. Wel waren die hospi's vrijwel allemaal volgens 1,5-meter-richtlijn, zo hadden de buren aan de overkant van het trappenhuis een hospiteeravond met 1 bezoeker per keer, na een voorselectie (niet alleen op persoonlijke eigenschappen) en zelfs met triage aan de deur. Het kán namelijk wel verantwoord.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Ik begrijp niet zo goed dat in de Tour de France 795 mensen op corona zijn getest en niemand positief is bevonden.
Dus, zelfs geen vals positieven, kennelijk. Is dat niet vreemd / verdacht?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Dat was de bedoeling van de bubbel natuurlijk: een samenleving volledig gescheiden houden van de normale samenleving, door verplichte afstand tot mensen in de bubbel, en bovendien verplichte mondkapjes voor het geval dat. Combineer dat met een berg aan gendarmes, en met veel pijn en moeite kan je temidden van een pandemie zo'n resultaat wel bereiken.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Zo min mogelijk contact hebben met de buitenwereld (< 15 minuten), zoveel mogelijk buiten zijn en wanneer er wel contact met mensen buiten de Tour-bubbel is moet iedereen maskers dragen. Ze hebben met zijn allen wel een behoorlijk grote discipline dan het Franse volk blijkbaar, want daar zijn ondertussen nog meer departementen dan voorheen boven de grens van een zevendaags gemiddelde van 50 besmettingen per 100.000 inwoners terecht gekomen :roll:

Afbeelding
Alle donkerblauwe departementen zitten nu boven een zevendaags gemiddelde van 50 besmettingen per 100.000 inwoners. Vergelijk dit maar eens met het reisadvies van Nederland op de vorige pagina, het is echt om te janken zo slecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

PHS schreef: di 15 sep 2020, 18:52 Hospiteren is meer iets van juli. Een studentenhuis wacht niet tot eind augustus om de vrijgekomen plaatsen op te vullen, zowel niet voor de broodnodige huurinkomsten als dat ze wel de leukste huisgenoten erbij willen hebben.
Ik heb 9 jaar in mijn studentenkamer gewoond, maar hospiteren deden we zodra de kamer vrij kwam en dat was door het hele jaar heen. Het moment van hospiteren is vooral afhankelijk van het moment dat de kamer leegkomt, en dat is echt door het hele jaar heen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Dat is waarschijnlijk wel waar, maar er is ook een piek in de zomer door mensen die stoppen met studies, studies afronden of elders gaan studeren. In mijn geval hanteert de SSH bovendien een campusclausule, die zegt dat je na afstuderen exact 1 jaar nog in de kamer of woning mag blijven. Mensen die lineair studeren zijn waarschijnlijker om vlak voor de zomer af te studeren, dus ontstaat dan automatisch een grotere piek.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Coronavirus

Bericht door Jonkervoort »

Maar hospiteren is doorgaans geen eenmalig proces. Je moet zo op 20 verschillende plekken langsgaan voor je ergens zit. Dus lang niet alle studenten hebben aan het begin van het collegejaar hun plekje gevonden. Iets met tekort aan woonruimte enzo :roll:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten