Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13110
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

WSM schreef: vr 25 sep 2020, 17:34 Dan moeten eerdere versoepelingen dus zo snel mogelijk worden teruggedraaid...
Dan kom je weer terug bij het punt van het draagvlak, want dat begint wel erg rap te dalen in sommige delen van de samenleving. Het voorbeeld van de sluiting van de horeca is boeiend: In Marseille-Aix en Provence zou dat vanaf morgen gaan gebeuren, maar de branche zit daar niet op te wachten en dreigt met grootschalige sociale acties. Dan kan je wel de horeca sluiten per wet, maar als een volledige sector zegt het niet te doen ben je als overheid vrij machteloos. Een bijna-failliet bedrijf kan je wel een boete geven of een dwangsom, maar van een kale kip kan je niet plukken.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Z2N schreef: vr 25 sep 2020, 17:24Een regel kan alleen worden nageleefd als deze voldoende steun heeft vanuit de bevolking, als het draagvlak te klein is kan de ordehandhaving het niet bijbenen.
Dat. En het hele interweb zit vol met virologen van het niveau Famke Louise, die vinden dat alles de schuld is van hun in Den Haag, en tevens zeker weten dat twee weken binnenblijven gelijk staat aan het regime in Wit-Rusland Belarus.
WSM schreef: vr 25 sep 2020, 17:29Ik ben benieuwd wat jij als burger van dit land allemaal hebt gedaan om mee te werken aan de verdere verspreiding van het corona virus.
Heel simpel: afstand houden, handen wassen, geen feestjes, weinig sociale fysieke contacten, coronatestje (in de coronahoofdstad: test 48 uur na afspraak, uitslag 24 uur later, chapeau) ruzie maken met viruswaanzinigen en andere wappies via mijn toetsenbord. En jij dan?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Suus schreef: vr 25 sep 2020, 17:34 Omdat die coronawet al veel te lang duurt is er een speciale wet voor de Corona-app gemaakt die nu ook ligt te slabakken bij de Eerste Kamer. Mogelijk ook omdat minister Pronkschoen zelf de regels uit de wet probeerde te overtreden...
Ik dacht dat 'ie Bloemschoen heette ;-).

En inderdaad, er worden wetten gemaakt die een dusdanig gebrek aan democratische waarborgen vertonen dat ze nevernooitniet door Tweede en Eerste Kamer komen. Onze volksvertegenwoordiging is namelijk niet een stempelautomaat van de minister van VWS.

Dat dit vervolgens allemaal onnodig lang duurt is dus geen onvermijdelijk natuurverschijnsel maar een gevolg van de door minister en kabinet gemaakte keuzes.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

trolly schreef: vr 25 sep 2020, 17:39Heel simpel: afstand houden, handen wassen, geen feestjes, weinig sociale fysieke contacten, coronatestje (in de coronahoofdstad: test 48 uur na afspraak, uitslag 24 uur later, chapeau) ruzie maken met viruswaanzinigen en andere wappies via mijn toetsenbord. En jij dan?
Same here behalve de coronatest. Nog geen klachten gehad.

Als zo veel mensen zich zo goed aan de regels houden, hoe is het dan toch mogelijk dat het virus zich weer zo snel verspreidt? Onbevlekt ontvangen ofzo?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Je gaat toch niet de schuld bij de burgers van dit land leggen?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Dat ga ik inderdaad niet doen.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13110
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

WSM schreef: vr 25 sep 2020, 17:42 Als zo veel mensen zich zo goed aan de regels houden, hoe is het dan toch mogelijk dat het virus zich weer zo snel verspreidt? Onbevlekt ontvangen ofzo?
Er zijn mensen die ervoor kiezen om zich niet aan de nu geldende regels te houden. Zie bijvoorbeeld de supporters van Willem II gisterenavond, maar ook de mensen die nu geen mondkapje opdoen in (druk) OV. Als de capaciteit er niet is om het stijgende aantal weigeraars te straffen kan je niet zoveel meer met regels, om alle supporters van Willem II gisterenavond te beboeten had je waarschijnlijk alle agenten uit Midden-Brabant nodig. Extra regels, en daarmee extra beperkingen, gaan het draagvlak van de gehele set regels niet verhogen, ik kan mij voorstellen dat het effect dan zelfs averechts is.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

WSM schreef: vr 25 sep 2020, 17:47 Dat ga ik inderdaad niet doen.
Dan kies je kennelijk voor onbevlekt ontvangen. Geen probleem natuurlijk, dat gaat al duizenden jaren prima.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Z2N schreef: vr 25 sep 2020, 17:47
WSM schreef: vr 25 sep 2020, 17:42 Als zo veel mensen zich zo goed aan de regels houden, hoe is het dan toch mogelijk dat het virus zich weer zo snel verspreidt? Onbevlekt ontvangen ofzo?
Er zijn mensen die ervoor kiezen om zich niet aan de nu geldende regels te houden. Zie bijvoorbeeld de supporters van Willem II gisterenavond, maar ook de mensen die nu geen mondkapje opdoen in (druk) OV. Als de capaciteit er niet is om het stijgende aantal weigeraars te straffen kan je niet zoveel meer met regels, om alle supporters van Willem II gisterenavond te beboeten had je waarschijnlijk alle agenten uit Midden-Brabant nodig. Extra regels, en daarmee extra beperkingen, gaan het draagvlak van de gehele set regels niet verhogen, ik kan mij voorstellen dat het effect dan zelfs averechts is.
In OV kan controle echt stukken beter binnen de huidig beschikbare capaciteit. Er zijn nog steeds hele volksstammen conducteurs die hun dagen slijten in een lege cabine. Meer toezicht zou zeker helpen.

Maar goed, als meer maatregelen averechts werken, wat is dan de oplossing? Hard foei zeggen lijkt ook niet danwel averechts te werken.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

trolly schreef: vr 25 sep 2020, 17:50
WSM schreef: vr 25 sep 2020, 17:47 Dat ga ik inderdaad niet doen.
Dan kies je kennelijk voor onbevlekt ontvangen. Geen probleem natuurlijk, dat gaat al duizenden jaren prima.
Bij virussen in elk geval wel.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13110
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Conducteurs mogen geen coronaboetes uitdelen, en als onder conducteurs bovendien het draagvlak te klein is voor afdoende kaartcontrole/rondes door de trein staat ook het hoofdkantoor van NS machteloos.

Het probleem zit hem in mijn optiek vooral in het draagvlak voor de regels, maar zolang er mensen zijn die proberen om het draagvlak te verkleinen (om wat voor reden dan ook) ben je aan het dweilen met de kraan open. De bushalte Jordanlaan (bij mij om de hoek) heeft de flyers van Viruswaanzin tegenwoordig, ideaal om mee te nemen, afscheurbaar aan de paal hangen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Z2N schreef: vr 25 sep 2020, 17:56 Conducteurs mogen geen coronaboetes uitdelen, en als onder conducteurs bovendien het draagvlak te klein is voor afdoende kaartcontrole/rondes door de trein staat ook het hoofdkantoor van NS machteloos.

Het probleem zit hem in mijn optiek vooral in het draagvlak voor de regels, maar zolang er mensen zijn die proberen om het draagvlak te verkleinen (om wat voor reden dan ook) ben je aan het dweilen met de kraan open. De bushalte Jordanlaan (bij mij om de hoek) heeft de flyers van Viruswaanzin tegenwoordig, ideaal om mee te nemen, afscheurbaar aan de paal hangen.
Dan zijn er weinig opties over denk ik. Hopelijk is er snel groepsimmuniteit.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13110
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

PHS schreef: vr 25 sep 2020, 17:59 Viruswaanzin flyers bij de haltepaal? :shock:
Je hebt ze toch wel allemaal afgescheurd en in de vuilnisbak gegooid mag ik hopen?
Als ik ze op zondagochtend wegtrek hangen ze er zondagmiddag alweer. Dweilen met de kraan open, letterlijk.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

PHS schreef: vr 25 sep 2020, 17:59 Viruswaanzin flyers bij de haltepaal? :shock:
Je hebt ze toch wel allemaal afgescheurd en in de vuilnisbak gegooid mag ik hopen?

Mij lijkt een beperkte vorm van censuur op de (sociale) media wel wenselijk.
Draagvlak verplichten door censuur is ook niet echt een goede methode in het algemeen.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Eens. Ik hoop wel dat Willem Engel vervolgd gaat worden. Hij heeft het eerlijk verdiend.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Vervolging is altijd goed. Ik denk dat er nog wat namen aan dat rijtje mogen worden toegevoegd. Bijvoorbeeld van mensen die zorgmedewerkers zonder de juiste beschermingsmiddelen naar hun werk sturen.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Beide uitspraken zijn mij een tikkie te totalitair, dus nee, bedankt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Z2N schreef: vr 25 sep 2020, 18:01
PHS schreef: vr 25 sep 2020, 17:59 Viruswaanzin flyers bij de haltepaal? :shock:
Je hebt ze toch wel allemaal afgescheurd en in de vuilnisbak gegooid mag ik hopen?
Als ik ze op zondagochtend wegtrek hangen ze er zondagmiddag alweer. Dweilen met de kraan open, letterlijk.
Ik heb plaatselijk ook een viruswaanzinnige die allerlei onzinposters op elektriciteitskastjes plakt. Je kan het er wel afhalen (mits ik handgel in mijn tas heb) maar de volgende ochtend hangen er weer nieuwe voor weer een nieuwe demonstratie of weer nieuwe geneesmiddelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Ik pleit voor een mondkapjesplicht in winkels (en op andere locaties waar het zeer lastig is om de afstand te bewaren).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik vermoed eigenlijk dat Aboutaleb daar voor Rotterdam al mee bezig is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Meltrain schreef: vr 25 sep 2020, 20:18 Ik pleit voor een mondkapjesplicht in winkels (en op andere locaties waar het zeer lastig is om de afstand te bewaren).
Alle locaties buiten de privésfeer waar het onmogelijk is anderhalve meter afstand te bewaren. Plus locaties buiten de privésfeer waar aerosolen blijven hangen. Ik denk dat zoiets het beste werkt. Denk dat je daarmee ook veel meer zoden aan de dijk zet dan de horeca eerder sluiten.
Overigens heb ik wel besloten momenteel weg te blijven uit verzorgingshuizen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13110
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Ze waren er vlak voor de zomer mee gestopt, maar mijn Jumbo is sinds vandaag weer begonnen met het schrobben van alle karretjes. Vreemd genoeg zijn de mandjes er ook nog, die waren pas 1,5 week weer terug in de winkel.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Mijn Jumbo hanteert nog steeds het beleid van de dag na het hamsteren. Buiten wachten tot de beveiliger je binnen laat, één klant = één winkelwagen en bij de kassa de winkelwagen inleveren bij de schoonmaakmedewerker. Ik was gisterenavond wat later op de avond even bij de Ap binnen voor de Etos, daar hebben ze deze week zo te zien alleen maar de strepen op de vloer vervangen.

Op de warenmarkt in de wijk is sinds deze week een systeem met eenrichtingsverkeer ingevoerd in de verschillende "straatjes", dit wordt met pijlen, verkeersborden en omroepberichten gehandhaafd door toezichthouders, maar er is één klein probleem. Er zijn drie "straatjes" op een dwarsstraat, maar de drie straatjes hebben allemaal een looprichting van west naar oost. Maar ik wil vaak naar een groentenkraam in rij 1, een notenkraam en aardappelkraam in rij 2 en een rauwe viskraam in rij 3 om te eindigen bij de kraam met geroosterd mais in de dwarsstraat. Maar ik kan nu niet meer een Z-vorm lopen op de markt, steeds na een straatje moet ik om de markt heenlopen om naar het begin van de volgende straat te gaan...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Nu er weer meer besmettingen worden gemeld zie ik weer wat meer mondkapjes in de Jumbo dan enkele weken terug. Ook grijpen de bedrijfsleiders nu weer wat sneller naar de wachtrijhekjes om het deurbeleid op te starten. Vanmiddag was het in elk geval weer nodig.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 52 gasten