Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

PHS schreef: wo 23 jun 2021, 10:27 Ik vind dat animo wel verrassend als je bedenkt dat de meesten van onze leeftijdscategorie binnenkort toch al aan de beurt zijn. Ik ken niemand die zich voor Janssen wil gaan opgeven.
Ik vind dat dus niet verrassend: het idee dat je op korte termijn (in een artikel op nu.nl stond dit weekend) geprikt kon worden, en je daarna direct verlost bent van testen voor toegang én nog in juli op vakantie kan zonder testen is natuurlijk best aantrekkelijk.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

PHS schreef: wo 23 jun 2021, 10:27 Ik vind dat animo wel verrassend als je bedenkt dat de meesten van onze leeftijdscategorie binnenkort toch al aan de beurt zijn. Ik ken niemand die zich voor Janssen wil gaan opgeven.
Flagrante leugen. -0-

Ik zou wel Janssen willen, puur omdat je dan met één prik klaar bent (en ik half juli een weekje vakantie heb).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Moet je wel heel erg opschieten, want bij Janssen is de inwerktijd na vaccinatie vier weken en volgende week donderdag is het al juli.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Die vier weken wordt niet in heel Europa gehanteerd hoor, in België en Duitsland is het 14 dagen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Maar veel mensen vinden testen niet heel aangenaam en het is toch weer logistiek geregel.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Reizen met prik is heel wat makkelijker dan zonder. In veel landen/regio's heb je bijvoorbeeld ook voor de horeca een testplicht. Dan toch bij voorkeur één prik en klaar, in plaats van om de zoveel dagen een wattenstaafje in die Nase.

Edit: wat Daantje zegt dus.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

PHS schreef: wo 23 jun 2021, 10:55 Voor testen voor toegang in Nederland is het ook vier weken na de Janssenvaccinatie dacht ik?
Volgens mij was het juist Nederland dat wou dat je direct na je laatste vaccinatie je DCC kon krijgen, dus zonder wachttijd na je prik.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Maar dat mag niet, dus je krijgt ongeacht het vaccin pas 14 dagen na je laatste prik een DCC. Maar dan heb je dus nog geen volledige dekking als je Janssen hebt gekregen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Zit daar dan nog een verschil tussen het Nederlandse testen voor toegang en het DCC voor de EU? Want ik heb maandag mijn tweede gehad, en ben nu wel benieuwd of ik nog kans maak op het testen voor toegang in Nederland.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Er staat op de site van de Tweede Kamer een presentatie die gisteren werd gegeven over de werking van de CoronaCheck-app. Zoek die even op, die weet je antwoord waarschijnlijk wel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Ik had gisteren helaas teveel last van de 5Gvaccinatiehoofdpijn om gezellig de technische briefing te volgen, maar op pagina 8 van de VWS-presentatie staat dus het volgende:
NL geeft vaccinatiebewijzen uit en accepteert deze zo spoedig mogelijk na volledige vaccinatie (zonder wachttijd 14 dagen)
Daar gaat mijn kans om gebruik te maken van de speciale teststraten. :cry:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef: wo 23 jun 2021, 11:28 Er staat op de site van de Tweede Kamer een presentatie die gisteren werd gegeven over de werking van de CoronaCheck-app. Zoek die even op, die weet je antwoord waarschijnlijk wel.
Het zou handig zijn als je die link hier ook plaatst :idea: .
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Bedank :pos: ;) .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Z2N schreef: wo 23 jun 2021, 11:25 Zit daar dan nog een verschil tussen het Nederlandse testen voor toegang en het DCC voor de EU?
Ja, je kunt in de app afzonderlijk van elkaar een Nederlands en een Europees vinkje aanmaken.
Op het Europese zou meer informatie staan, zoals welk vaccin je gehad hebt bijvoorbeeld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Nou, het kostte even wat moeite om er doorheen te raken, maar ik kan komende zondag een Janssen-prik halen. *O*
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Ik heb het niet geprobeerd. Ik krijg maandag mijn eerste prik en blijf toch de hele zomer doorwerken dus ik vind het wel prima allemaal :pos:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Een maat van me is komende vrijdag aan de beurt voor Janssen, die zou anders pas in de tweede helft van augustus de tweede ronde Pfizer krijgen. Dat is best wel een verschil. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Coronavirus

Bericht door MdJ »

Ook ik kon er rond 12u al na 3x bellen de afspraak omzetten naar een Janssen-vaccin. In plaats van 8:15 en 8:45 in Nieuwegein nu om 21:45 in Utrecht. Dat is vervoerstechnisch minder gedoe :)

Volgens de technische briefing van afgelopen week krijg je na een volledige vaccinatie (1 prik Jansen of 2 prikken overih) je vaccinatiebwijs in de digitale corona check app. Dat is dan zonder de wachttijd van 4 resp. 2 weken *O*
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik kan het morgen proberen, ik heb afgelopen maandag mijn tweede vaccinatie gehad
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De GGD Amsterdam heeft van 14 tot 20 juni 100 positieve coronatests laten onderzoeken. Wat blijkt: 40% van de besmettingen bleek met de deltavariant te zijn. In de voorgaande week was dit slechts 7%

https://www.parool.nl/amsterdam/deltava ... ~b561f1b1/

Gisteren zei viroloog Koopmans al op RTV Rijnmond dat bij de onderzochte monsters van de GGD Rotterdam-Rijnmond de deltavariant ook al boven het landelijk gemiddelde zit, daarbij werd echter geen percentage genoemd.

https://www.rijnmond.nl/nieuws/1280616/ ... -Rotterdam
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

En nu? Gaan we alsnog allemaal dood? :o
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Nah, eerder gewoon terug in lockdown en de mondkapjesplicht wordt als de vliegende bliksem weer heringevoerd. *O*
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 25 gasten