Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Als je naar een arts gaat zou ik er toch maar een meenemen, daar is het meestal nog steeds verplicht :)
ODRAIL schreef: vr 10 jun 2022, 21:39
Suus schreef: vr 10 jun 2022, 18:51 Ik hoorde zojuist minister Kuijpers op de radio zeggen dat we geen handen meer mogen schudden. Alarmfase 1a van de pandi is in werking getreden :Y
Momenteel lees en hoor ik van alles in diverse media over het coronavirus, behalve over het bovenstaande. En dus zou ik graag hiervan een bron (lees link) willen hebben.
Hoe zou ik een link naar de radio kunnen geven?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Heel veel radiozenders hebben een website waarop je live naar de radio kunt luisteren en ook links naar uitgezonden items staan. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef: za 11 jun 2022, 08:49
ODRAIL schreef: vr 10 jun 2022, 21:39
Suus schreef: vr 10 jun 2022, 18:51 Ik hoorde zojuist minister Kuijpers op de radio zeggen dat we geen handen meer mogen schudden. Alarmfase 1a van de pandi is in werking getreden :Y
Momenteel lees en hoor ik van alles in diverse media over het coronavirus, behalve over het bovenstaande. En dus zou ik graag hiervan een bron (lees link) willen hebben.
Hoe zou ik een link naar de radio kunnen geven?
Door bijvoorbeeld een link te geven naar het desbetreffende radiofragment (als deze er is?) :idea: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ja, die heb ik ook niet, want de radio stond aan in een winkel en weet niet direct welke zender het was.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Behalve bij de NPO zijn radiozenders ook absoluut niet scheutig met het delen van fragmenten uit hun programmering.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Wellicht dat ODRAIL eens te rade zou kunnen gaan bij GeenStijl. :Y

Je schijnt dus naar BNR Nieuwsradio geluisterd te hebben, Suus. ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Boks, Tom024!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Nou, op zich zou je de echt kwetsbare mensen (die absoluut niet naar concerten gaan) nog wel eens bij de arts kunnen treffen. ;)
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Waaruit maar weer mag blijken dat logica en gezond verstand twee verschillende zaken zijn.

Nee PHS, de werkelijk kwetsbaren kom jij niet tegen in de supermarkt, maar die bezoeken wel de huisarts — of ze worden door de huisarts bezocht. En inderdaad, infectie is dan dus niet uit te sluiten, maar het is wel handig de kans daarop te beperken. Vandaar mondkapjes. Vandaar dat artsen vrij regelmatig hun handen wassen. Zij zijn namelijk zelf een belangrijk risico voor hun patiënten, en zij zijn zich daar over het algemeen van bewust.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Bij mijn huisarts hoefde ik van de week geen mondkapje op. Nog speciaal even terug gerend om er een te pakken toen ik van huis ging, want ik dacht hetzelfde als de meerderheid van jullie. Wel stonden er weer kuchschermen bij de balie en in de spreekkamers.
🍉
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Als ik mijn huisarts bel, en dat doe ik regelmatig vanwege medicatie die ik niet zelf kan toedienen, zit er in het bandje voor het keuzemenu dat een mondkapje verplicht is. Ga er niet vanuit dat dat sinds maandag veranderd is :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Afbeelding
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Zowel bij mijn huisarts als in het ziekenhuis was er afgelopen maand geen mondkapjesplicht.

Kennelijk verschillen de regels per huisarts / ziekenhuis.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Bij mijn huisarts was het deze week wel nog verplicht, hoewel niemand zich er veel van aan leek te trekken (waaronder het personeel zelf). Bij de arts en bij de assistente hoefde het niet en zij hadden zelf ook geen mondkapjes op, dus alleen in de wachtkamer. De eerste keer zat de wachtkamer vol met mensen zonder mondkapje en had ik er zelf wel een opgedaan; de tweede keer had ik hem eigenlijk niet meer op willen zetten maar zat er al iemand in de wachtkamer, in zijn eentje, met een mondkapje op, dus toen heb ik er toch ook maar een opgezet.

Bij de tandarts hoefde een mondkapje trouwens niet. Is ook wel lastig behandelen natuurlijk. :lol:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

PHS schreef: za 11 jun 2022, 18:34 Artsen gaan heus ook naar concerten, feestjes en festivals hoor.
Zeker. En in de wetenschap dat ze niet in een vacuum leven kan wat extra voorzichtigheid op de praktijk dus geen kwaad.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Bij mijn fysiotherapeut is sinds vandaag de mondkapjesplicht vervallen :pos: ;) .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Het vandaag voorgestelde nieuwe coronabeleid (boks en spatschermen) pakt meteen positief uit voor Mike Jagger. https://nos.nl/l/2432552
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

isadora schreef: za 11 jun 2022, 19:15 Afbeelding
Vandaag is het weer gedaald naar 1,13
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Desalniettemin het begin van een nieuwe golf:
https://nos.nl/artikel/2432664-rivm-for ... ieuwe-golf
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Vanmorgen verscheen om 08:30 een mailtje in mijn mailbox: mijn eerste afspraak van de dag (van 10:15) is vervallen omdat diegene positief getest heeft op het coronavirus. Nou vind ik het niet erg om wat langer op bed te liggen, maar dit was al weer van eventjes terug. :o
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

En wat heeft dat met het Coronavirus te maken? (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 45 gasten