Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Etienne »

Nee. De laatste keer dat ik die collega gesproken heb, was in februari.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10543
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

:mrgreen:

Die zag ik aankomen, gezien je onderschrift.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Winkels in de binnenstad van Rotterdam per direct gesloten vanwege grote drukte met black friday koopjesjagers.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

En zinvol dat dat was... je kon letterlijk over de hoofden lopen :')

Overigens is mij toen ik huiswaarts wilde keren de toegang tot de trein ontzegd, en ben ik door V&S het station uit gezet. De politie belt mij dus als het goed is binnen 2 dagen terug om een afspraak te maken voor het doen van aangifte. -0-
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Je was ook in Rotterdam? Op zoek naar een black friday koopje? Vervelend dat je de trein niet in mocht.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Nee, ik moest even iets omruilen bij iemand, en dacht daarna nog even snel de Hema in te lopen, dat viel helaas tegen :')

En ja, nogal! En ook wel de druppel eigenlijk. Dus ik heb contact gehad met een persvoorlichter/Woordvoerder van NS, de Politie, ga contact opnemen met een advocaat en de Twitter staat weer roodgloeiend. Wordt dus ongetwijfeld vervolgd... -0-
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Ik ben zojuist volgende bericht van afgelopen donderdag tegengekomen:

https://www.pzc.nl/binnenland/ov-uitgek ... ~aab2b590/

(Mocht ie al ergens in het forum staan vergeef mij!)

Opmerkelijk vind ik de woorden van de CEO van Transdev, over het inschrijven in concessies "die enkel met optimistisch rekenwerk winstgevend waren" en dat de vervoerders de extra kosten voor e-bussen blijkbaar volledig op hun eigen rekening moeten nemen (hier bij ons zijn er stimuleringsgelden van de overheid ervoor).
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Een dergelijke bericht staat ook in het topic Dienstregeling 2012. We gaan dit soort berichten nog wel vaak krijgen.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Iets dunkt mij dat de overheid dat in combinatie met de bedrijven zelf heeft veroorzaakt.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10543
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Ik heb ook sterk de indruk dat dhr. Transdev een weloverwogen bedrijfsrisico beschrijft. Als in de concessie elektrieke bussen geëist worden, dan dient dat bij de inschrijving ingecalculeerd te zijn. Zo niet, dan kan de overheid daar een extra bijdrage voor doen, zoals kennelijk in Duitsland gebeurt. Dat is uiteraard gewoon vestzak - broekzak, want de overheid betaald de meerprijs sowieso. Tenzij Transdev te goedkoop inschreef, want dan genieten ze met volle teugen van de zegeningen van de vrije markt *bus*
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Coronavirus

Bericht door PatrickM »

Jef400 schreef: zo 29 nov 2020, 16:18 Iets dunkt mij dat de overheid dat in combinatie met de bedrijven zelf heeft veroorzaakt.
Dat wordt in het artikel ook vermeld:
PZC schreef:Eringa: ,,Corona bewijst hoe ongezond de sector al jaren is. Wij, Arriva, Keolis, EBS: we hebben ons allemaal gek laten maken en ons op concessies ingeschreven die enkel met optimistisch rekenwerk winstgevend waren.”
En dat klopt ook wel: als ik het goed heb heeft Eringa bij radio 1 wel eens verteld dat de marges pre-Corona 1 tot 2 procent waren. Dat is al niet extreem veel, en als iets zoals Corona er dan nog overheen komt ben je helemaal de sigaar. Het is gewoon het gevolg van constant opbieden en proberen de beste/goedkoopste te zijn, en op een gegeven moment komt dat uit en krijg je dit soort problemen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Vanaf morgen is de Nederlandse CoronaMelder aangesloten op het nieuw opgezet Europese Coronameldsysteem. Dit is een door de EU op 18 oktober gelanceerd systeem waarbij nationale corona-apps hun data kunnen uitwisselen. Het is bij grensoverschrijdend verkeer dan niet meer nodig om een corona-app van een ander land te installeren, de gegevens kunnen via het Europese netwerk worden uitgeruild, hiervoor wordt het Europees Rekencentrum in Luxemburg gebruikt. Alleen landen die lid zijn van de EU kunnen zich bij dit initiatief aansluiten omdat zwaar op de AVG wordt geleund. Ook moet een decentraal systeem gebruikt worden, wat Frankrijk en Hongarije niet hebben gedaan.

Reeds aangesloten zijn de apps van Kroatië, Denemarken, Duitsland, Ierland, Italië, Letland, Polen en Spanje. De apps van Oostenrijk, België, Cyprus, Tsjechië, Estland, Finland, Litouwen, Malta, Portugal en Slovenië zullen de komende maanden ook aangesloten worden.

Zweden, Luxemburg, Roemenië en Bulgarije krijgen geen app. Griekenland en Slowakije hebben nog geen besluit over de te gebruiken technologie genomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Valt jullie ook het aparte verschijnsel op dat mensen hun mondkapje afdoen zodra ze gaan zitten bellen in de trein? Even los van wat ik van bellen in een stiltecoupé vind, is het tijdens het praten júíst het moment om dat ding op te houden. Je bent ook dan uitstekend te verstaan.
Ik doe ook maar wat
dennistd
Berichten: 5540
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Ik heb het in de bus ook een aantal keer meegemaakt ja, gelukkig werd ie wel weer opgezet als ik er wat van zei...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

Ik vond de eerste keer dat ik belde met mondkapje wel gek. Je hoort je eigen stem anders. Maar het gesprek liep verder prima.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Jij hebt het nummer van Mondkapje? :shock:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Ardan schreef: ma 30 nov 2020, 12:41 Valt jullie ook het aparte verschijnsel op dat mensen hun mondkapje afdoen zodra ze gaan zitten bellen in de trein? Even los van wat ik van bellen in een stiltecoupé vind, is het tijdens het praten júíst het moment om dat ding op te houden. Je bent ook dan uitstekend te verstaan.
Ja idd, het valt mij ook op (in de supermarkt).
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Goed nieuws van de overheid, Autisme is nu officieel een verstandelijke beperking *O*

Afbeelding
:X :')
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door cassie127 »

:shock: *O*
Wakker worden en lezen dat je uitgezonderd bent op de mondkapjes regels 8-)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10543
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

...samen met 75% van de rest van de fappers :trein:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Ik noem autisme liever een verstandelijke uitbreiding. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Da mag, Maar de wet is het niet met u eens *O* :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Toch een snotneus en onregelmatig hoesten -0-

Tussen de middag meteen maar naar de coronabus gelopen voor een test, binnen 20 minuten nadat ik van huis ging zat ik weer thuis aan de eettafel. Handig, je zonder afspraak maken kunnen laten testen :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Je wijk moet er blijkbaar Coronakampioen voor worden, ik weet niet of dat het waard is. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten