Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Coronavirus

Bericht door huibf »

Terechte vragen toch.
Ik ga het ook vragen. Ik ben dat gezeur rondom de coronapas beu.
De meest nutteloze maatregel ! Nog nuttelozere dan de mondkapjes ik ben gevacineerd maar de Coronapas is niet uit te leggen. Stop er gewoon mee.
Ik hoop dat de restaurants het ook massaal gaan negeren.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Want even een app downloaden en daarbij inloggen is ook zoveel werk.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Gisteren ook horecabedrijven die zaten te mopperen dat ze één hele minuut per persoon nodig hebben om de CoronaCheck te controleren. In Frankrijk was het echt in luttele seconden gebeurd. Dat formuliertje invullen wat eerder verplicht is/was kost meer tijd :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

huibf schreef: za 25 sep 2021, 01:21 Ik ben dat gezeur rondom de coronapas beu.
Wie niet. Oplossing: zeur er niet over.
huibf schreef: za 25 sep 2021, 01:21 ik ben gevacineerd maar de Coronapas is niet uit te leggen.
Het geweeklaag over een weinig belastende maatregel die het mogelijk maakt grote delen van de economie te heropenen komt op mij dan weer over als een storm in een glas water. Ik ben trouwens ook gevaccineerd, dus daar zal het niet aan liggen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Nitein-Repart
Berichten: 3522
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Coronavirus

Bericht door Nitein-Repart »

80% van de Nederlanders mag vanaf vandaag gewoon de horeca in, al vind ik dat ouderen en andere digibeten, alsmede buitenlandse toeristen ook de registratiekaart mogen gebruiken waarin de naam, geboortedatum, vaccinatiedata en type vaccin erop vermeld staan om de horeca binnen te komen, maar helaas is de registratiekaart niet geldig om de horeca binnen te komen.

20% van de Nederlanders die niet zonder test vooraf de horeca in mag, zijn wel het hardste aan het zeuren, terwijl juist zij ervoor zorgen dat we langer de maatregelen nodig hebben. Bovendien is de vaccinatiegraad in Nederland redelijk laag vergeleken met veel andere Europese landen, waaronder het vaccinsceptische Frankrijk, dus die vaccinatiegraad mag wel opgekrikt worden wat mij betreft. Alleen de Duitstalige landen en de voormalige Oostbloklanden scoren nog slechter op gebied van vaccinatiegraad en daar zien we al gelijk de gevolgen: Oostenrijk heeft de regels recent flink moeten aanscherpen, ook voor volledig gevaccineerden. Is dat wat wij willen?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Nitein-Repart
Berichten: 3522
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Coronavirus

Bericht door Nitein-Repart »

huibf schreef: za 25 sep 2021, 01:21 Terechte vragen toch.
Ik ga het ook vragen. Ik ben dat gezeur rondom de coronapas beu.
De meest nutteloze maatregel ! Nog nuttelozere dan de mondkapjes ik ben gevacineerd maar de Coronapas is niet uit te leggen. Stop er gewoon mee.
Ik hoop dat de restaurants het ook massaal gaan negeren.
Als ik volgende week ergens wil eten en er wordt niet naar mijn QR-code gevraagd dan ga ik wel naar het restaurant een deurtje verder. Ik hoef niet uit eten te gaan in restaurants die de facto ook FvD-bijeenkomsten organiseren.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Hoe ironisch is het dan dat je een citaat van de FvD-voorman in je onderschrift hebt staan. :mrgreen:
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Nitein-Repart schreef: za 25 sep 2021, 08:06 Bovendien is de vaccinatiegraad in Nederland redelijk laag vergeleken met veel andere Europese landen, waaronder het vaccinsceptische Frankrijk, dus die vaccinatiegraad mag wel opgekrikt worden wat mij betreft. Alleen de Duitstalige landen en de voormalige Oostbloklanden scoren nog slechter op gebied van vaccinatiegraad
Volgens de kaart van het ECDC valt dat ook wel mee. Frankrijk, Ierland en Portugal zijn de enige EU-landen die donkerder groen zijn. Maar de verschillen op de schaal zijn klein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21338
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Ardan schreef: za 25 sep 2021, 00:58 Telefoontje op de zaak vanmiddag.
"Goedemiddag, we hebben volgende week voor vier personen gereserveerd voor een zakelijke afspraak, maar één iemand heeft zich niet laten vaccineren, hoe staan jullie daar tegenover?"

"Met een negatieve test of bij genezing na één vaccinatie kan ook een groen vinkje worden gekregen."

"Ja nou diegene wil zich niet laten testen bij de GGD want dat is zo'n gedoe allemaal. Misschien wil die wel een zelftestje doen ofzo"
Heb je wel uitgelegd dat dat dus niet bij de GGD moet, maar via Testen Voor Toegang (en dat dat letterlijk binnen een uur geregeld kan zijn, incl. reserveren)?
huibf schreef: za 25 sep 2021, 01:21 Terechte vragen toch.
Ik ga het ook vragen. Ik ben dat gezeur rondom de coronapas beu.
Ik vind de vragen niet terecht, maar als je die vragen per se wilt stellen, doe dat dan aan Hugo of de Rijksoverheid en val de arme medewerkers in de horeca er niet mee lastig.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5818
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Omdat mijn partner het zo graag wou.
Dus vanochtend de self-test gedaan via 17 stappen.

Eén streepje bij de C.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5818
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Ik verwacht komende we(e)ke(n) een uitnodiging. :Y
Ga wel meteen vragen, een vierde shot ook in te plannen.
Een beetje junk heeft onderhoud nodig.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Etienne »

Nitein-Repart schreef: vr 24 sep 2021, 22:42 Zijn jullie nog niet gevaccineerd dan?
Helaas nog niet.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2832
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Nitein-Repart schreef: za 25 sep 2021, 08:06 alsmede buitenlandse toeristen ook de registratiekaart mogen gebruiken waarin de naam, geboortedatum, vaccinatiedata en type vaccin erop vermeld staan om de horeca binnen te komen, maar helaas is de registratiekaart niet geldig om de horeca binnen te komen.
Kan dat iemand a.u.b. aan mij uitleggen? Begrijp ik het goed dat men met een buitenlandse QR-code, gelijk of het voor een vaccinatie of een test is, niet binnen komt? Dus als ik bij voorbeeld vanmorgen in Aachen bij een officiele locatie een test gemaakt heb mag ik daarmee vanavond niet in Vaals naar de horeca?

Overigens hebben onze politici, deze keer met name de minister van verkeer een nieuwe regel verzonnen, namelijk dat vanaf een nog te bepalen datum in iedere auto minimum twee mondkapjes verplicht mee te voeren zijn.... :roll:
en-es
Berichten: 4448
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Het kan nooit kwaad om wat mondkapjes achter de hand te hebben.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

ICE11 schreef: za 25 sep 2021, 19:23
Nitein-Repart schreef: za 25 sep 2021, 08:06 alsmede buitenlandse toeristen ook de registratiekaart mogen gebruiken waarin de naam, geboortedatum, vaccinatiedata en type vaccin erop vermeld staan om de horeca binnen te komen, maar helaas is de registratiekaart niet geldig om de horeca binnen te komen.
Kan dat iemand a.u.b. aan mij uitleggen? Begrijp ik het goed dat men met een buitenlandse QR-code, gelijk of het voor een vaccinatie of een test is, niet binnen komt? Dus als ik bij voorbeeld vanmorgen in Aachen bij een officiele locatie een test gemaakt heb mag ik daarmee vanavond niet in Vaals naar de horeca?
Buitenlandse vaccinatie- en herstelbewijzen zijn gewoon geldig in Nederland, de informatie die op het scherm van de controleur getoond wordt is niet anders dan bij binnenlandse QR-codes uit Nederland (dus alleen voorletter, achterletter en geboortedag en -maand).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Coronavirus

Bericht door PatrickM »

Nitein-Repart schreef: za 25 sep 2021, 08:06 80% van de Nederlanders mag vanaf vandaag gewoon de horeca in, al vind ik dat ouderen en andere digibeten, alsmede buitenlandse toeristen ook de registratiekaart mogen gebruiken waarin de naam, geboortedatum, vaccinatiedata en type vaccin erop vermeld staan om de horeca binnen te komen, maar helaas is de registratiekaart niet geldig om de horeca binnen te komen.
Een papieren coronabewijs aanvragen is niet bijzonder veel gedoe overigens, toevallig vandaag nog gedaan. Even bellen naar 0800-1421, BSN en de cijfers van je postcode invullen en het bewijs wordt binnen enkele dagen naar je toe gestuurd. Was in 2 minuten geregeld. Na de verhalen die er in de media voorbij kwamen over het gedoe rondom de papieren bewijzen viel de procedure me alles mee.
Nitein-Repart
Berichten: 3522
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Coronavirus

Bericht door Nitein-Repart »

en-es schreef: za 25 sep 2021, 19:28 Het kan nooit kwaad om wat mondkapjes achter de hand te hebben.
Zou het echt niet mogelijk zijn dat landen als Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Tsjechië april 2022 (na de griepgolf) afscheid kunnen nemen van de mondkapjes? Dan moet men maar eens druk zetten op de ongevaccineerden om zich toch te laten vaccineren.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Nitein-Repart
Berichten: 3522
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Coronavirus

Bericht door Nitein-Repart »

Etienne schreef: za 25 sep 2021, 18:27
Nitein-Repart schreef: vr 24 sep 2021, 22:42 Zijn jullie nog niet gevaccineerd dan?
Helaas nog niet.
Ben je er niet een beetje laat mee, iedere 18-plusser had voor 1 september de kans om de tweede prik in ontvangst kunnen nemen en de jeugd onder de 18 had voor 15 september de kans om de tweede prik in ontvangst te nemen?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Daar kunnen allerlei redenen voor zijn en die mag Etienne voor zich houden. Het is niet aan anderen om te oordelen over het al dan niet vroegtijdig vaccineren.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

+1.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

:Y

Neemt niet weg dat ik ook wel benieuwd ben, maar Etienne mag het antwoord rustig voor zich houden.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Etienne »

Dat dus; dat gaat niemand wat aan.
In mijn omgeving weten mensen het wel, maar de grote wereld gaat dat niks aan. :6
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten