Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Het is altijd wel ergens nacht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Het is nu om 22:00 ook al donker buiten. De periode dat het buiten donker is, is toch de nacht :6
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Dus feesten op een illegale en dan om 6:00 door naar de after in de club? Ik zie mogelijkheden _O-
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

trolly schreef: di 14 sep 2021, 07:50 [...]

Omdat het verspreiden van onjuiste en suggestieve informatie niet bijdraagt aan de bestrijding van deze pandemie, en dus een gevaar voor de volksgezondheid is, heb ik je bericht ditmaal maar eens ter verwijdering bij de roodjassen gemeld. Het forum moet per slot van rekening geen vrijplaats voor desinformatie zijn.
Ik kan me hier helemaal achter scharen; tegelijk geef ik je actie weinig kans van slagen. Over het algemeen worden berichten alleen verwijderd als het spam is of op de man is. Het forum moet per slot van rekening een veilige plek voor iedereen zijn.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Suus schreef: di 14 sep 2021, 14:22 De periode dat het buiten donker is, is toch de nacht :6
Zeg dat niet, immers zijn er al wat het begin van de nacht (de schemering dus) betreft al meerdere definities (nautisch, astronomisch, ....) .... :Y
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

En hoe als je nachtblind bent.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Tot dusver schijnt er alleen in Trinidad Tobago vaccinatieplicht te bestaan.
Zou toch vrij revolutionair voor HdeJdeBaardman zijn één en ander over het Koninkrijk af te roepen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Mondkapjes blijven helaas nog verplicht in OV-voertuigen. Op de stations en haltes hoeft het niet meer.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Wel de meest logische maatregel vind ik eigenlijk.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Als het zo gaat zoals in Duitsland en Oostenrijk, dan is de pas alleen nodig als je er gaat zitten.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Dus in het café mag ik gewoon blijven staan met m'n biertje? *O*
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

PHS schreef: di 14 sep 2021, 19:26 Is eigenlijk al bekend in hoeverre de coronapas gaat gelden in de stationshoreca? Moet je ook een pas laten zien als je afhaalt, dus dan ook in de Kiosken? En wat dan met de AH to go die ook koffie verkoopt, moet de winkel dan soms in tweeën worden opgedeeld?
Lijkt me dat het bij afhalen niet geldt. Als je de consumptie ergens anders nuttigt is er geen sprake van horeca. Anders zou e.e.a. ook gelden voor het kopen van een consumptie in de supermarkt.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Aking schreef: di 14 sep 2021, 19:35 Dus in het café mag ik gewoon blijven staan met m'n biertje? *O*
Jij mag alles, lieve jongen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Bron?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Grote boek van Sinterklaas.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Dat is wel ongeveer net zo'n groot sprookje ja :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Dennenboom schreef: di 14 sep 2021, 19:42
PHS schreef: di 14 sep 2021, 19:26 Is eigenlijk al bekend in hoeverre de coronapas gaat gelden in de stationshoreca? Moet je ook een pas laten zien als je afhaalt, dus dan ook in de Kiosken? En wat dan met de AH to go die ook koffie verkoopt, moet de winkel dan soms in tweeën worden opgedeeld?
Lijkt me dat het bij afhalen niet geldt. Als je de consumptie ergens anders nuttigt is er geen sprake van horeca. Anders zou e.e.a. ook gelden voor het kopen van een consumptie in de supermarkt.
De coronapas is niet nodig voor doorstroomlocaties. Lijkt me dat een Kiosk of AH to Go daar toch wel overduidelijk onder valt, daar blijf je doorgaans geen uren staan ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Coronavirus

Bericht door IC140 »

Je kon immers ook gewoon afhalen toen de horeca helemaal gesloten was…
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Alargule schreef: di 14 sep 2021, 19:33 Als het zo gaat zoals in Duitsland en Oostenrijk, dan is de pas alleen nodig als je er gaat zitten.
Als het zo gaat zoals in Duitsland dan mag je afhalen zonder pas, maar de producten dan pas op een afstand van minimaal 50 meter van het verkooppunt consumeren...... _O-
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Heldere regeling :pos:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ik zeg museumraves! *O* :Y *O*
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Ondertussen laten de Wiener Linien weten dat vanaf morgen weer een koffiefilterdraagplicht geldt in het OV. -0-

Vandaag was ik met moeders in Emmerich. Het plan was om lekker een terrasje langs de Rijn te pakken maar we hadden geen idee hoe het zat met coronapassen enzo. Ik heb zelf wel een code op mijn telefoon, maar mijn smartphoneloze moeder heeft maar haar papieren vaccinatiekaart meegenomen. Uiteindelijk zijn we gewoon ergens langs de oever gaan picknicken dus hoe het nou écht zit in Duitsland weet ik nog steeds niet, maar het zette me wel aan het denken hoe mensen zonder smartphone hun vaccinatie mogen gaan aantonen. "Er komt een papieren oplossing", zei Rutte vanavond. Ik mag het toch hopen.
In mijn restaurant is een groot deel van de klandizie ook van de smartphoneloze generatie dus hoe we die legaal moeten controleren.. want zo te horen kwam er extra geld vrij voor BOA's om óns weer te controleren.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

PHS schreef: di 14 sep 2021, 21:59 Op de website van de Rijksoverheid staat nu dat wegrestaurants helemaal zijn uitgezonderd van de coronapas, ben benieuwd of dit ook voor de stationshoreca met zitplaatsen gaat gelden.
Bij de stationshoreca met zitplaatsen zijn die eigenlijk al de hele tijd afgesloten en kan je alleen afhalen, hoewel er op enkele stations uitzonderingen zijn. Zie dat eigenlijk niet zo snel veranderen want dat had immers de afgelopen maanden ook al gemogen.
Eén ding is in goede zin veranderd: er is geen coronapas nodig voor museumbezoek. Eerder was gelekt in de media dat ook de musea eraan moesten geloven.
Zou sowieso vreemd geweest zijn als het daar had gegolden, gezien musea eerder altijd als doorstroomlocatie gezien zijn waar de plicht verder ook niet geldt.
Ardan schreef: di 14 sep 2021, 22:17maar het zette me wel aan het denken hoe mensen zonder smartphone hun vaccinatie mogen gaan aantonen. "Er komt een papieren oplossing", zei Rutte vanavond. Ik mag het toch hopen.
Je kunt al tijden een QR-code op papier maken via https://coronacheck.nl/nl/print/
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten