Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Suus schreef: do 08 apr 2021, 12:47 Al die “fieldlabs” de komende maanden kosten dus 700 miljoen euro, exclusief de kosten voor de coronatesten. Schandalig eigenlijk.
75,- Euro per test? Bij de Aldi krijg je voor dat geld 15 stuks..... :Y
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

En dan geeft de cassière je je testbewijs :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Corona is een verdienmodel! :Y
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Ze moeten wat om die 690 miljoen die ze met die Fieldlabs vergooien (ten opzichte van investeren in een vaccinfabriek) terug te verdienen. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

trolly schreef: vr 09 apr 2021, 08:05 En dan geeft de cassière je je testbewijs :Y
Zo gezien is een gratis vaccin met dito vaccinatiebewijs een veel betere "koop".
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

De coronacrisis dreigt bij ons een stevige politieke crisis te worden. Mvr. Merkel wil graag meer bevoegdheid voor de bondsregering om harde maatregelen naar haar smaak met behulp van het "Infektionsschutzgesetz" (wet tegen infectieziekten) af te dwingen. Dit staat wel in strijd met het federalisme want de deelstaten moeten dan gezag naar het rijk afstaan. De premiers van de deelstaten willen dat natuurlijk niet, want dan zullen uniforme regels voor heel Duitsland komen en niet meer op de plaatselijke situatie aangepast. De komende dagen lijken dus spannend te worden, want Merkel en sommige politici in de Bundestag (tweede kamer) willen dit tot elke prijs afpersen terwijl bij een verandering van een wet de Bundesrat (eerste kamer) ook nog het woord heeft en daar zitten de gemachtigden van de deelstaten en deze hebben al verzet aangekondigd.....

https://www.focus.de/politik/deutschlan ... 73095.html
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

PHS schreef: vr 09 apr 2021, 09:06 Als je het van iemand anders, bijvoorbeeld de voorzitter van de Gezondheidsraad, dan van mij hoort, raak je dan wel overtuigd?
Ik denk dat het een wijs besluit is, gelet op het feit dat de kans op overlijden aan het vaccin net zo klein is als de kans op overlijden aan een coronabesmetting voor de betreffende doelgroep. En gelukkig zijn er nog voldoende alternatieven. Het is een nieuwe kink in de kabel, maar wie op voorhand had gedacht dat het hele vaccineren wel eventjes soepel zou verlopen is mijns inziens wat te naïef de materie ingestapt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Dat hangt wel af van wat je als 'groep' ziet: The Guardian had deze week een goede risicoanalyse obv de praktijk bij de Britten, en alleen voor mensen onder de dertig was het risico op zware bijwerkingen groter dan het risico op een opname op de Intensive Care. Waarom de grens dan bij 60 ligt snap ik niet helemaal.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

In België legt men de grens op >55 jaar. Dat in Nederland >60 jaar wordt gehanteerd is dus discutabel.
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus

Bericht door IC140 »

Z2N schreef:Dat hangt wel af van wat je als 'groep' ziet: The Guardian had deze week een goede risicoanalyse obv de praktijk bij de Britten, en alleen voor mensen onder de dertig was het risico op zware bijwerkingen groter dan het risico op een opname op de Intensive Care. Waarom de grens dan bij 60 ligt snap ik niet helemaal.
Dat dus. En als de redenering is dat de baten groter moeten zijn dan het risico is het helemaal gek dat nu dus ook 60-minners uit COVID-risicogroepen het AstraZeneca-vaccin wordt ontzegd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

PHS schreef:
Suus schreef: za 03 apr 2021, 11:34 Maar met de huidige statistieken zitten we dan nog steeds op een kans van 0,001% dat je trombose of aanverwant krijgt als je met AstraZeneca wordt ingeënt. Bij het gebruik van de pil is de kans op trombose 0,07%. En als je het coronavirus oploopt in Nederland is de kans dat je er aan overlijdt nog altijd zo’n 1,37%. Ik denk nog steeds dat uit angst voor een slecht beeld van een medicijn het echte gevaar uit het oog is verloren.
Gisteravond:
De kleine kans op ernstige bijwerkingen van het AstraZeneca-vaccin komt bij jonge vrouwen in de buurt van de kleine kans om aan COVID-19 te overlijden. Dat zei Bart-Jan Kullberg, voorzitter van de Gezondheidsraad, donderdagavond in Nieuwsuur. Het was volgens hem daarom geen moeilijk besluit om met het vaccin te stoppen, hoe klein het risico in absolute zin ook is.
Als je het van iemand anders, bijvoorbeeld de voorzitter van de Gezondheidsraad, dan van mij hoort, raak je dan wel overtuigd?
Ik vind het nog steeds een arbitrair besluit dat niet wordt onderbouwd met bewijs van bijvoorbeeld de EMA. Er gaan nog steeds 170 mensen per week dood en nog veel meer krijgen langdurige klachten door het virus, terwijl een goed werkend vaccin nu voor grote groepen terzijde wordt geschoven omdat er angst is om een zeer zeldzame bijwerking, die tijdig is te herkennen en op dat moment ook goed te behandelen is.

Ik vind de logica die de Britten toepassen logischer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Ik kreeg net een mail van Kruidvat over zelftests :shock:
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Ja, je ziet het aankomen. Vanmiddag uitnodiging voor AZ-vaccin ontvangen.
Dus ik heb er nu eentje gehad van Moderna, over twee weken de tweede, en dan nog tweemaal AZ.
Het tekent de chaos.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

En d'r is ook een stolseldooie na volspuiting met het janssenvaccin *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

isadora schreef:Ja, je ziet het aankomen. Vanmiddag uitnodiging voor AZ-vaccin ontvangen.
Dus ik heb er nu eentje gehad van Moderna, over twee weken de tweede, en dan nog tweemaal AZ.
Het tekent de chaos.
Niet helemaal. De huisartsen weten (nog?) niet wie er al gevaccineerd is en sturen dus generiek op leeftijd uitnodigingen. Ze gaan er sowieso al vanuit dat sommige mensen niet komen. RIVM en overheid voorzagen ook al met het specifieke doelgroepenbeleid in plaats van een generiek leeftijdsbeleid dat dubbele uitnodigingen onvermijdelijk zijn en heeft dat ook op de website staan, bijvoorbeeld hier:

https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie ... icogroepen

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... vaccinatie
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Suus schreef: vr 09 apr 2021, 19:34
isadora schreef:Ja, je ziet het aankomen. Vanmiddag uitnodiging voor AZ-vaccin ontvangen.
Dus ik heb er nu eentje gehad van Moderna, over twee weken de tweede, en dan nog tweemaal AZ.
Het tekent de chaos.
Niet helemaal. De huisartsen weten (nog?) niet wie er al gevaccineerd is en sturen dus generiek op leeftijd uitnodigingen.
Kan zijn, maar de centrum-aasistente zag in "het systeem", dat ik inderdaad al ingepland was voor Moderna in het UMC.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

isadora schreef: vr 09 apr 2021, 15:57 Ja, je ziet het aankomen. Vanmiddag uitnodiging voor AZ-vaccin ontvangen.
Dus ik heb er nu eentje gehad van Moderna, over twee weken de tweede, en dan nog tweemaal AZ.
Het tekent de chaos.
Heuw? Het klinkt nu net alsof je vier prikken gaat krijgen :')
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Correct,.........maar in de praktijk zal het (dit jaar) bij twee blijven.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

ODRAIL schreef: di 30 mar 2021, 13:35 Zeer goed nieuws *O* :

Mijn uitnodigingen om twee vaccinatie prikken te halen zijn ontvangen :pos: ;) .
Had vandaag de eerste prik moeten krijgen bij de huisarts, maar op advies van diezelfde huisarts heb ik het toch maar niet gedaan.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

O, waarom? Zou je AstraZeneca krijgen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Huisartsen prikken alleen Astrazeneca.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Klop ja.

En als ik de vaccinatie zou nemen moest ik een verklaring tekenen dat de huisarts niet verantwoordelijk is voor de eventuele gevolgen die het vaccin zou kunnen geven. Dus dan maar niet.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

:') _O-

Maar verder is het allemaal volkomen veilig enzo _O_
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Dan moet ik er nog even iets bij vermelden.

Het was voor mij een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

Gisteren is mijn huisarts volgens eigen planning begonnen met vaccineren, en toe was er toestemming van de EMA. Het oordeel van de Nederlandse gezondheidsraad was toen nog niet bekend. Gisteravond oordeelde gezondheidsraad iets anders dan het EMA.

Ik stond voor vandaag op het programma met dit als resultaat.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten