Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Zekers. We hebben vorig jaar nog voor ze geklápt, gidverdimme!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Het is inderdaad een grof schandaal dat eop vrijdag, zaterdag én zondag de telefoon wordt opgenomen door de GGD. Beetje al die heilige boeken negeren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Het staat nog zó geschreven in vers 16 gedeeld door 2: "Gij zult op Zondag géén telephoon opnemen, ook uw vrouw, uw dieren of uw slaaf niet, ook niet als Ik een wereldwijde ziekte over de Aarde heb uitgestort want dan zoekt u het zelf maar uit. U zult boeten! Boeh!"

Ik merk trouwens nog helemaal niks van bijwerkingen van die tweede prik. Ben ik dáár nou de hele dag voor thuisgebleven? -0-
Ach, ik heb tenminste wel de afwas gedaan, de keuken gesopt, nieuw beddegoed gekocht, een wasje gedraaid, een kistje getimmerd, pizzaatje gegeten, en dan ga ik zo ook nog het scorebord van de fotoquiz bijwerken. Poe poe, wat een dag.
Ik doe ook maar wat
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Coronavirus

Bericht door ZO6176 »

Post schreef: ma 02 aug 2021, 20:15 Dus omdat de pandemie altijd doorgaat moeten alle kantoormedewerkers ook 24/7 beschikbaar zijn?
Dat zal je me niet horen zeggen, maar dan moeten ze het ook niet beloven.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Coronavirus

Bericht door diederickx »

Ardan schreef: ma 02 aug 2021, 20:27de afwas gedaan, de keuken gesopt, nieuw beddegoed gekocht, een wasje gedraaid, een kistje getimmerd, pizzaatje gegeten, en dan ga ik zo ook nog het scorebord van de fotoquiz bijwerken.
En maar volhouden dat je geen bijwerkingen hebt,
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Coronavirus

Bericht door DDietzen »

Tja, mijn 1e prik was 12 juni en mijn 2e op 16 juli. Bij de GGD (waar ik ben geprikt) staat dat goed geregistreerd, in de CoronaCheck-app niet: die vermeldt alleen "dosis 1 van 2" op 16 juli (de dag van de 2e prik dus). Overigens al tragikomisch dat de CoronaCheck-site zegt dat je bij foute registraties altijd bij de prikkenzetter moet zijn en nooit bij henzelf. Want zij doen nooit iets fout blijkbaar, het ligt altijd aan de ander :Y

Anderhalve week na mijn 2e prik wilde ik op vakantie naar Luxemburg met mijn vaccinatiebewijs op zak. (Je telt daar als "veilig" in hun CovidCheck 3 weken na prik 1 of vanaf de dag van prik 2.) Maar zoals het nu fout geregistreerd stond, ging dat niet lukken, dus ik pleeg een belletje naar de GGD-backoffice.
Ja meneer, we zien het probleem, we gaan een ticket aanmaken, normaal duurt dat 48 uur om op te lossen maar nu kan het ook een week duren ivm drukte, en mogen we uw telefoonnummer hebben zodat de problemsolvers u kunnen bellen voor verdere vragen of als het gelukt is. Nou, prima, ik gaf ze het voordeel van de twijfel.
Drie dagen later niks gehoord en nog steeds foute registratie in de app. Dus nog maar eens gebeld, want de volgende dag zou ik vertrekken. Ja, vervelend meneer, we snappen de urgentie, we maken nu een spoed(!)ticket voor u aan, dan lossen we het sowieso binnen 24 uur op, we doen ons uiterste best om het binnen die tijd in de app geregistreerd te krijgen, anders krijgt u een pdf'je toegemaild met daarin de QR-code die u nodig heeft. U kunt dus met een gerust hart op reis, meneer!

Eindstand, anderhalve week na mijn eerste belletje, een week na mijn vertrek op vakantie en een halve week na mijn terugkeer: nog altijd geen goede registratie in de app, nog altijd geen telefoontje terug, nog altijd geen mailtje met een code. Ontelbare keren heb ik die app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd ("want als de juiste registratie niet verschijnt ligt het vast daaraan", hoorde ik beide keren).

Ben ik effe blij dat ik toch maar last-minute een PCR-reistest had ingepland. :X
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Die ging wel soepel, ja? In mijn directe omgeving was de uitslag daarvan al 80 (!) uur na de test binnen. Want wie had ooit kunnen voorspellen dat mensen persé in hun vakantie op vakantie willen gaan...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Coronavirus

Bericht door DDietzen »

Na mijn reistest vroeg ik ze hoe lang het zou duren tot de uitslag. "Ongeveer 50 uur." "Hè, het zou toch binnen 24 uur zijn?" "GEFOPT!!!!1!elf!! :lol: :lol: _O- "

Het neusstrijkje was overigens in 1 seconde al gepiept en ging niet eens zo diep. Toch niet wat ik me helemaal bij een "grondigere nauwkeurigere" PCR-test voorstelde, ten opzichte van een sneltest waar ze meestal 5 maar soms zelfs 30 seconden neuspeuteren, dus hoe betrouwbaar die negatieve uitslag was, geen flauw idee :')
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Coronavirus

Bericht door ZO6176 »

@DDietzen: wel toevallig dat je ongeveer dezelfde vaccinatie-data hebt. En die app.heb ik ook tig keer verwijderd en opnieuw geplaatst. Maar de fout zit bij het ministerie van gezondheid. Daar staan de foute datum en daar haalt de corona-app zijn gegevens van.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

De app kijkt zowel in de GGD als RIVM database. Toen ik zelf m'n QR-code aanmaakte was ik net die dag de 2e keer geprikt en stond dat bij het RIVM dus nog niet geregistreerd. Wellicht dat ik daarom meteen een goede QR code kreeg met de juiste prikdatums.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

ZO6176 schreef: di 03 aug 2021, 03:56 @DDietzen: wel toevallig dat je ongeveer dezelfde vaccinatie-data hebt. En die app.heb ik ook tig keer verwijderd en opnieuw geplaatst. Maar de fout zit bij het ministerie van gezondheid. Daar staan de foute datum en daar haalt de corona-app zijn gegevens van.
Ik heb ook ongeveer dezelfde data (11 juni en 16 juli) maar bij mij ging het goed.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Minister Spahn heeft zijn plannen voor de komende herfst- en winterseizoen gepresenteerd. De twee grote lijnen zijn dat het dragen van medische monkapjes in winkels en het OV minstens tot in de lente 2022 verplicht blijft en men ook bij lage besmettingscijfers binnenruimtes van horeca, hotels, sporthallen, fitnesszalen, kapsalons, culturele inrichtigen etc. alleen maar nog met bewijs van een vaccinatie, genezing of negatieve test mag betreden (gratis tests worden vanaf oktober afgeschaft). Bij stijgende cijfers worden niet-gevaccineerden helemaal buitengesloten.

https://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/ ... 68585.html
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Heeft Duitsland eigenlijk een constitutioneel hof? Zo ja, dan kan het Ministerie behoorlijk in de problemen komen als Querdenken of andere tegenstanders van de coronamaatregelen daar iets kunnen opstarten.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Zo, de tweede prik zit er in! *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

ArrivaBas schreef: wo 04 aug 2021, 13:18 Heeft Duitsland eigenlijk een constitutioneel hof? Zo ja, dan kan het Ministerie behoorlijk in de problemen komen als Querdenken of andere tegenstanders van de coronamaatregelen daar iets kunnen opstarten.
Vraagtekens. Het argument volksgezondheid (lees coronarisicomindering) is best wel sterk.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Er waren al sommige succesvolle bezwaren tegen de maatregelen in de deelstaten. Bij voorbeeld heeft de hoogste rechtbank van Niedersachsen, het Oberverwaltungsgericht Lüneburg, onlangs geconstateerd, dat de sluiting van discos, clubs en shisha-bars boven een incidentie van 10 onevenredig is omdat andere maatregelen (bij voorbeeld testen) het risico ook minderen.

https://www.braunschweiger-zeitung.de/n ... er-10.html

Langzamerhand lijkt de tendentie van de justitie sowieso te veranderen en de evenredigheid meer oogmerk te krijgen. En het argument volksgezondheid is met stijgende aantal van gevaccineerden steeds minder van belang (lees: zodra iedereen de kans op een prik had is het eigen risico van de niet-gevaccineerden).
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Waar ik zelf van opkijk is dat het Nederlandse beleid in de laatste maanden stevig is opgeschoven naar een zo vrij mogelijke samenleving, met hooguit wat laaghangend fruit aan maatregelen, zoals het verbieden van in verhouding tot de gebruikte oppervlakte grote samenscholingen. Bij de laatste berekening van de R-waarde hadden we in Nederland met 0,69 een laagterecord te pakken, terwijl wij veel minder maatregelen hebben dan eerder in de crisis, maar ook ten opzichte van de rest van West-Europa.

Ondanks ons soepele beleid zie ik toch al bepaalde dingen gebeuren die wat mij betreft nog niet heel verstandig zijn. Op het terras van het Landal-park in Hoenderloo zag ik anderhalve week geleden mensen die elkaar 'gewoon' drie zoenen gaven. Gecombineerd met het feit dat handen schudden ook weer steeds vaker zichtbaar is (al doe ik er zelf ook weer aan mee :mrgreen: ), lijkt het steeds vaker alsof corona in Nederland bijna niet meer bestaat ondanks dat er nog ruim 2000 besmettingen per dag gemeld worden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Dingen die niet verstandig zijn zie je overal, bij voorbeeld heeft de stad Berlin afgelopen weekeind demonstraties tegen de corona-maatregelen verboden "omdat te verwachten was dat de deelnemers zich niet aan de hygieneregels houden" maar de Christopher-Street-Day een week eerder, waar ook duizenden mensen dicht op elkaar en zoals op tv duidelijk te zien veelvoudig zonder mondkapje stonden was blijkbaar geen probleem....
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Ik verbaasde me afgelopen zondag ook over de drukte bij IKEA. Al die mensen zonder mondkapje* in een afgesloten ruimte kwam toch wat onwerkelijk op me over.
*Ik had ook geen mondkapje op, omdat ik ervan uitging dat het minder druk zou zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Hier bij center parcs houden mensen gelukkig gewoon afstand *O*
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

ICE11 schreef: wo 04 aug 2021, 15:32 Dingen die niet verstandig zijn zie je overal, bij voorbeeld heeft de stad Berlin afgelopen weekeind demonstraties tegen de corona-maatregelen verboden "omdat te verwachten was dat de deelnemers zich niet aan de hygieneregels houden" maar de Christopher-Street-Day een week eerder, waar ook duizenden mensen dicht op elkaar en zoals op tv duidelijk te zien veelvoudig zonder mondkapje stonden was blijkbaar geen probleem....
Is dat nieuw daar? Hier stond mevrouw de Amsterdamse burgemeesteres vrolijk tussen de BLM-demonstranten, maar Cojonademonstraties worden rücksichtslos neergeknuppeld :X
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

ArrivaBas schreef: wo 04 aug 2021, 15:24 ...
Ondanks ons soepele beleid zie ik toch al bepaalde dingen gebeuren die wat mij betreft nog niet heel verstandig zijn. Op het terras van het Landal-park in Hoenderloo zag ik anderhalve week geleden mensen die elkaar 'gewoon' drie zoenen gaven. Gecombineerd met het feit dat handen schudden ook weer steeds vaker zichtbaar is (al doe ik er zelf ook weer aan mee :mrgreen: ), lijkt het steeds vaker alsof corona in Nederland bijna niet meer bestaat ondanks dat er nog ruim 2000 besmettingen per dag gemeld worden.
Handen schudden doe ik niet aan mee en heel veel knuffels zie ik in mijn direct omgeving nog niet. Ach, ik mis het niet.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Het RIVM zegt:
Een dalende vaccinatiegraad vergroot het risico op een toekomstige mazelenuitbraak zoals momenteel speelt in Italië, Duitsland en andere Europese landen waar de vaccinatiedekking ook lager is geworden. Echter, het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu verwacht geen mazelenuitbraak in Nederland op korte termijn. Nog steeds is bijna 95 procent van de bevolking tegen mazelen ingeënt. Bovendien is de groep die het meeste risico loopt, namelijk het niet gevaccineerde deel van de bevindelijk gereformeerden, blootgesteld aan de ziekte tijdens de laatste mazelenuitbraak in 2013-2014, waardoor nu het risico op verspreiding klein is.
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) streeft naar een vaccinatiegraad van 95% voor de eerste en tweede mazelenvaccinatie. Deze norm is nodig om eliminatie van mazelen te bereiken. In Nederland wordt deze norm nu niet meer gehaald.
Kortom, om een wereld zonder mazelen te creëren wil je eigenlijk een vaccinatiegraad van 95% halen; nu zitten we daaronder maar wel nog in een beheersbare situatie. Als er genoeg mensen tegen covid zijn gevaccineerd, kun je daar op dezelfde manier mee omgaan. Maar hoeveel procent dat dan precies moet zijn, dat weet ik niet, en ik ben bang dat we die noodzakelijke vaccinatiegraad voorlopig nog niet halen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten