Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Ik kom na het weekend wel weer thuis. :mrgreen:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

De wereld is mijn huis, dus ik ben al thuis 😎
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

PHS schreef: ma 20 sep 2021, 20:42
trolly schreef: Als je het coronapascheckgebeuren niet als een wappiepesterijtje ziet, maar als een middel om een nieuwe coronagolf vóór te zijn.
Waarom probeert het kabinet eigenlijk nog het volk angst in te boezemen voor een nieuwe coronagolf? Het argument lijkt niet veel indruk te maken. De samenleving reageerde in mijn ogen heel onverschillig, haast apathisch toen het aantal besmettingen aan het begin van de zomer door het dak ging; de cafés en restaurants zaten niet opeens minder vol.

Interessant is overigens dat de besmettingen afnemen, vandaag werden bijvoorbeeld maar 1370 nieuwe positieve testen gemeld. Als het doel van de coronapas het verminderen van de besmettingen zou zijn, zoals het kabinet beweert, waarom hebben we die vermaledijde pas dan toch nodig terwijl het aantal besmettingen beperkt is?
Wat een heerlijk populistische holle retoriek weer, PHS :pos:
  • Doet het kabinet niks, dan is de pandemie hullie z'n schuld
  • Doet het kabinet de horeca dicht, dan pesten ze de uitbaters en de innemers
  • Houdt het kabinet de horeca open maar mag een enkele sneue terrassnotteraar zijn volle blaas niet binnen legen, dan jagen ze "het volk" angst aan met coronasprookjes.
In Nederland zijn er tenminste 18.000 personen overleden door covid-19. Bij een veelvoud daarvan, waaronder verschillende medeforummers, was de infectie welliswaar niet dodelijk, maar veroorzaakte wel forse fysieke schade. Er is reden alert te zijn op nieuwe, mogelijk besmettelijker of schadelijker virusvarianten, terwijl de reeds bekende varianten voorlopig nog bepaald niet verdwenen zijn, en het optimale seizoen voor virusinfecties aanbreekt. Voor jou kennelijk een mooi moment om te propageren dat we maar eens op moeten houden met die onzin, omdat "het volk" een beetje virusmoe is.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

trolly schreef: ma 20 sep 2021, 21:03Bij een veelvoud daarvan, waaronder verschillende medeforummers, was de infectie welliswaar niet dodelijk, maar veroorzaakte wel forse fysieke schade.
Zijn er nog meer gevallen hier buiten onze Fransoos? :o
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Bij mijn weten buiten genoemde allochtoon nog minstens twee.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

:Y
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Jamaar kikkerbillenvreters en koekoeksklokkenkijkers tellen niet mee in de statistieken.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

PHS schreef: ma 20 sep 2021, 21:28
trolly schreef: ma 20 sep 2021, 21:03 Wat een heerlijk populistische holle retoriek weer, PHS :pos:
Het is niet nodig om op de man te spelen, wil je dit voortaan achterwege laten?
Behalve dat trolly je naam noemt is hier niets op de man aan. Wil je dit soort valse beschuldigingen voortaan achterwege laten?
In zekere zin zijn besmettingen zelfs goed, omdat een infectie voor betere afweer lijkt te zorgen dan vaccinatie. Ongevaccineerden worden vanzelf beschermd door infectie.
Verdorie! Al die maatregelen, vaccins en al anderhalf jaar lang totaal overwerkte zorgmedewerkers, helemaal voor niks! We hadden iedereen gewoon besmet moeten laten raken en dan waren we nu gewoon beschermd!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

trolly schreef: ma 20 sep 2021, 21:15 Bij mijn weten buiten genoemde allochtoon nog minstens twee.
Moet de boel hier dan niet ook op slot? :shock:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Alargule schreef: ma 20 sep 2021, 21:23 Jamaar kikkerbillenvreters en koekoeksklokkenkijkers tellen niet mee in de statistieken.
Ahum. :X

Overigens: mijn behandelingen, bij de huisarts, in het ziekenhuis en bij de fysiotherapeut en ergotherapeut, hebben mijn zorgverzekeraar toch zo'n 7500 euro gekost. Het loslaten van de beperkingen betekent dat de kans op méér van dit soort klachten toeneemt, vaccinatie biedt namelijk geen 100% bescherming tegen deze klachten (The Lancet noemde eerder deze maand 50%, AD). En als je dat soort bedragen moet gaan berekenen voor grotere groepen, inclusief mensen die intensievere behandeling nodig hebben dan ik, mag je niet gaan klagen dat de belasting en zorgpremie volgend jaar weer omhoog gaat. Of is dat dan de schuld van de #roverheid? (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Belasting omhoog vinnik prima :Y *O* :Y

En daarnaast is alles natuurlijk de schuld van de roverheid, of van de Rabobank! :Y
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

PHS schreef: ma 20 sep 2021, 20:42 Interessant is overigens dat de besmettingen afnemen, vandaag werden bijvoorbeeld maar 1370 nieuwe positieve testen gemeld. Als het doel van de coronapas het verminderen van de besmettingen zou zijn, zoals het kabinet beweert, waarom hebben we die vermaledijde pas dan toch nodig terwijl het aantal besmettingen beperkt is?
Maar is het aantal afgenomen testen wel ongeveer gelijk gebleven?
Ik acht het namelijk niet onwaarschijnlijk dat besmette mensen minder snel laten testen, aangezien de symptomen en gevolgen (door vaccinatie) veel minder erg zijn en een positieve test alleen maar meer problemen oplevert.
Aking schreef: ma 20 sep 2021, 19:57 Ik ga in ieder geval wel een meter verderop tegen de gevel zeiken :Y
De Boa's die moeten controleren of de horeca zich aan de regels houdt, kan jou dan wel gelijk bekeuren. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Dat kunnen ze proberen ja, dan heeft de rechterlijke macht ook weer wat te doen, en mag ik weer eens in het buurthuis buurten als het meezit *O* _O-
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

PHS schreef: ma 20 sep 2021, 21:28
trolly schreef: ma 20 sep 2021, 21:03 Wat een heerlijk populistische holle retoriek weer, PHS :pos:
Het is niet nodig om op de man te spelen, wil je dit voortaan achterwege laten?
Ik weet niet veel van voetbal, maar ik meen dat dit een Schwalbe genoemd wordt. Wel leuk geprobeerd natuurlijk. De rest van je post is vooral naïef. Lees vooral even de post van Z2N hierboven.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

PHS schreef: ma 20 sep 2021, 21:28 Dat betekent in mijn ogen dat het beleid niet meer gericht moet zijn op het verminderen van het aantal besmettingen, het enige richtsnoer zou de druk op de zorg moeten zijn. Die druk is er nu niet, dus om dan een coronapas in te voeren begrijp ik niet.
Ik daag je uit om morgen het Tweesteden binnen te lopen en dit keihard door de gangen te roepen. :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Het beleid is bovendien vanaf het begin gericht geweest op het verminderen van het aantal besmettingen, omdat die de opmaat vormen naar ziekenhuisopnames.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Volgens mij vormen besmettingen nog steeds de opmaat naar ziekenhuisopnames, dus in dat opzicht valt er niets wezenlijks te veranderen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

PHS schreef: ma 20 sep 2021, 21:55 Maar misschien is het vanwege de gewijzigde situatie - bijna de hele bevolking is gevaccineerd - verstandig om dat beleid te wijzigen, zoals ik eerder heb betoogd? Ik ben benieuwd naar je opvatting daarover.
Eerst maar eens het percentage gevaccineerden maximaliseren. Bijvoorbeeld door zgn. Dixie-beleid :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Precies.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Grappen maken over slavenhouders in het licht van coronamaatregelen en de slachtoffers van de pandemie is niet helemaal mijn stijl, PHS. :roll:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Z2N schreef: ma 20 sep 2021, 22:23 Grappen maken over slavenhouders in het licht van coronamaatregelen en de slachtoffers van de pandemie is niet helemaal mijn stijl, PHS. :roll:
't Is maar welke prioriteiten je stelt, uiteraard. Ik ben daar ook niet zo voor, maar PHS is dan weer heel scherp op andere zaken.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 60 gasten