Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus

Bericht door IC140 »

ArrivaBas schreef:Groot-Brittannië en Zweden hebben rond de kerst een vergelijkbaar verloop gehad. Zweden heeft daarentegen nimmer een lockdown ingesteld.
Met vergelijkende grafiekjes waar Zweden in zit moet altijd opgepast worden. De Zweedse cijfers wijken af van alle andere landen doordat ze niet op meldingsdatum worden gerapporteerd, maar op test- en overlijdensdatum. Daardoor lijkt er in de overlijdens cijfers in Zweden altijd een spectaculaire daling zichtbaar in de laatste 3 weken / maand, maar die verdwijnt komende weken weer als de cijfers worden aangevuld. In UK is die spectaculaire daling er daadwerkelijk.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Coronavirus

Bericht door Klaasje »

Enerzijds mogen de treinen volgens het OV-protocol nog veel voller dan ze zijn. Daar kan je wat van vinden, maar bel het OMT en niet willekeurig welke vervoerder. Anderszijds is de ventilatie van treinen substantieel beter dan de nieuwbouwnorm van gebouwen en blijkt uit meerdere studies (UK, Dld) dat het OV stiekem heel veilig is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Dat laatste lijkt me al aardig te helpen, NS blinkt momenteel (ook voor de sneeuw trouwens) immers uit in korte treinen inzetten. Daar passen de reizigers weliswaar in, maar het maakt zoveel mogelijk afstand houden niet eenvoudiger.

Als ik de perrons zo over het algemeen zie, en treinen trouwens ook, is het nou ook weer niet uitzonderlijk druk nu namelijk maar zit het probleem meer in het materieel zelf.
Dat praktijkonderwijs nog doorgang vindt momenteel zorgt zeker vanuit landelijke gebieden voor meer reizigers dan in de lockdown van vorig jaar, maar alsnog veel minder dan het oude normaal.

Overigens is hun mening sowieso wat afwijkend gezien uit meerdere onderzoeken blijkt dat het besmettingsrisico in het OV zeer klein is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Om welke treindiensten gaat het dan, en op welk tijdstip? Kan mij wel voorstellen dat een lokale Sprinter in de spits wel wat voller kan zijn, maar de IC's op langere afstanden weer niet.
Beul van de blindegeleidelijn
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

NS blijft gewoon doorgaan met goedkope kaartjes verkopen. Vandaar.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Dat is toch niet waar? De spoordeelwinkel is alweer eventjes dicht, en actiekaartjes die via retailers verkocht worden zijn er ook niet meer.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Ik zie dat er nog steeds groepstickets en jongerendagkaarten te krijgen zijn.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Dat zijn kaartjes die tegenwoordig tot het standaardassortiment van NS behoren, en er zijn legitieme redenen te bedenken waarom deze kaartjes nodig zouden kunnen zijn voor een deel van de reizigers. Maar je zou liever zien dat NS alleen nog maar enkele reizen zou verkopen, en alle abonnementen en kortingen stilzet?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Wat mij betreft wel. Al begrijp ik dat zaken zoals bijv. abonnementen lastig liggen aangezien die inderdaad vaak voor werk worden gebruikt. En kortingskaarten natuurlijk. Maar zaken als groepstickets en jongerendagkaarten zijn nu overbodig.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Wat is daar dan de noodzaak van? Het OV is nu al uitsluitend bedoeld voor essentiële reizen, loop je dan niet alleen maar het risico dat je mensen wegjaagt vanwege de kosten? Is dat dat nog proportioneel, en is dat dan voordelig voor de financiële situatie van het OV?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Tja, ik ben van mening dat groepstickets en jongerendagkaarten het het niet noodzakelijke reizen bevorderen.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

en-es schreef: di 23 feb 2021, 10:00 Wat mij betreft wel. Al begrijp ik dat zaken zoals bijv. abonnementen lastig liggen aangezien die inderdaad vaak voor werk worden gebruikt. En kortingskaarten natuurlijk. Maar zaken als groepstickets en jongerendagkaarten zijn nu overbodig.
Wil je ook studentenov platleggen?
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

Er zijn er nog wel een paar:
Folders en TV reclame van fysieke winkels verbieden en ook vaste prijzen voor voor levensmiddelen instellen, dan krijg je niet dat de mensen van de ene naar de andere supermarkt gaan om koopjes te halen.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Kun je de Lidl en de Aldi opdoeken *O*
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

Ik denk dat vaste prijzen voor levensmiddelen nou niet echt rendabel is, dan gaat iedereen naar één en dezelfde winkel, want alles is dezelfde prijs, daarnaast kun je bijvoorbeeld de Hamsterweken van de Appie Heijn ook opzeggen dan. Niet dat het al het hele jaar niet is geweest, want dat komt puur door Corona, AH vindt om die reden de actie nu niet gepast, maar nooit meer op TV de kreet HAMSTEREÉÉÉN horen, nee, liever nier
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Dennenboom schreef: di 23 feb 2021, 13:27 Er zijn er nog wel een paar:
Folders en TV reclame van fysieke winkels verbieden en ook vaste prijzen voor voor levensmiddelen instellen
Kunnen we niet gelijk ook met een soort bonnensysteem gaan werken dan? *O*
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

Pascal1998 schreef: di 23 feb 2021, 13:41 Ik denk dat vaste prijzen voor levensmiddelen nou niet echt rendabel is, dan gaat iedereen naar één en dezelfde winkel, want alles is dezelfde prijs,
Het ontmoedigen van het OV is ook niet rendabel. Het enige doel is het reduceren van het aantal bewegingen. Door een vaste prijs krijg je dat de mensen naar de dichtstbijzijnde winkel gaan en minder winkels bezoeken. Dat scheelt twee keer verkeer. Bij onze zuiderburen was het dacht ik tijdens de eerste lockdown ook alleen toegestaan om dichtbij een winkel te bezoeken.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Coronavirus

Bericht door nvdw »

Staatswinkels die alleen thuisbezorgen. Omdat het wel “eerlijk” moet is het assortiment ontzettend karig en toch veel te duur.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Dit lijkt mij een klus voor de Nationale Centrale voor de inzameling en distributie van Pakketten voor de Consument en het Kleinbedrijf :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Slecht nieuws -0-

Door in de Duitse media uitgebreid is uitgemeten dat de Duitse overheid het AstraZeneca-vaccin niet heeft goedgekeurd heeft 65+'ers (net zoals in Nederland trouwens) komen de groepen die in Duitsland nu wel in aanmerking komen voor dit vaccin massaal niet opdagen op hun prikafspraken. In Keulen kwam gisteren 40% van de uitgenodigde mensen die met AstraZeneca geprikt zouden worden niet opdagen. Vaccins dreigen nu ongebruikt weggegooid te moeten worden.

Dit terwijl uit Schots onderzoek blijkt dat het vaccin van AstraZeneca vier weken na de eerste prik meer ziekenhuisopnames lijkt te voorkomen dan het vaccin van Pfizer...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Coronavirus

Bericht door diederickx »

En het erge is dat die domoren de werpbare leeftijd voorbij zijn zodat zelfs Darwin geen troost biedt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: di 23 feb 2021, 15:17 Door in de Duitse media uitgebreid is uitgemeten dat de Duitse overheid het AstraZeneca-vaccin niet heeft goedgekeurd heeft 65+'ers (net zoals in Nederland trouwens) komen de groepen die in Duitsland nu wel in aanmerking komen voor dit vaccin massaal niet opdagen op hun prikafspraken.
Dus het vaccin van AstraZeneca is afgekeurd voor 65+'ers, maar goedgekeurd voor mensen met een lagere leeftijd?
Wat is daar de reden van?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Of niet genoeg getest op mensen van hogere leeftijd of het levert dan geen goede antistofrespons op. Als je ouder wordt, word je immuunsysteem slechter.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Meltrain schreef: di 23 feb 2021, 16:59
Suus schreef: di 23 feb 2021, 15:17 Door in de Duitse media uitgebreid is uitgemeten dat de Duitse overheid het AstraZeneca-vaccin niet heeft goedgekeurd heeft 65+'ers (net zoals in Nederland trouwens) komen de groepen die in Duitsland nu wel in aanmerking komen voor dit vaccin massaal niet opdagen op hun prikafspraken.
Dus het vaccin van AstraZeneca is afgekeurd voor 65+'ers, maar goedgekeurd voor mensen met een lagere leeftijd?
Wat is daar de reden van?
In de testgroepen zaten geen 65+'ers, en bij vaccinaties is dat toch wel een groep die gevoeliger reageren op vaccins.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten