Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13108
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Ardan schreef: di 14 sep 2021, 22:17 Ondertussen laten de Wiener Linien weten dat vanaf morgen weer een koffiefilterdraagplicht geldt in het OV. -0-
Ergens ook wel begrijpbaar, in Wenen is de 7-dagen-incidentiewaarde nu 214, het dubbele van de waarde in Nederland. We mogen echt van geluk spreken dat de vierde golf in Nederland alleen in de Dansen-met-Janssen-fase hoog geweest is tot dusver.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De FFP2-plicht is weer van toepassing in het OV in heel Oostenrijk, omdat de intensive care in het land te veel coronapatienten heeft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Coronavirus

Bericht door Stefan »

Volgende week dus even een paar dagen naar Oekraïne, dan moet je verplicht een reisverzekering afsluiten waarbij Covid gedekt is, moet dan ook bij een agent zijn in Oekraïne, dus heb ik voor 3 dagen aan verzekering toch maar liefst 55 cent moeten betalen. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Dus je hebt een extra baan genomen om dat te bekostigen? :o
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ardan schreef: di 14 sep 2021, 22:17 Ondertussen laten de Wiener Linien weten dat vanaf morgen weer een koffiefilterdraagplicht geldt in het OV. -0-

Vandaag was ik met moeders in Emmerich. Het plan was om lekker een terrasje langs de Rijn te pakken maar we hadden geen idee hoe het zat met coronapassen enzo. Ik heb zelf wel een code op mijn telefoon, maar mijn smartphoneloze moeder heeft maar haar papieren vaccinatiekaart meegenomen. Uiteindelijk zijn we gewoon ergens langs de oever gaan picknicken dus hoe het nou écht zit in Duitsland weet ik nog steeds niet, maar het zette me wel aan het denken hoe mensen zonder smartphone hun vaccinatie mogen gaan aantonen. "Er komt een papieren oplossing", zei Rutte vanavond. Ik mag het toch hopen.
In mijn restaurant is een groot deel van de klandizie ook van de smartphoneloze generatie dus hoe we die legaal moeten controleren.. want zo te horen kwam er extra geld vrij voor BOA's om óns weer te controleren.
In Duitsland is het gele vaccinatie boekje ook geldig.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Stefan schreef: wo 15 sep 2021, 09:55 Volgende week dus even een paar dagen naar Oekraïne, dan moet je verplicht een reisverzekering afsluiten waarbij Covid gedekt is, moet dan ook bij een agent zijn in Oekraïne, dus heb ik voor 3 dagen aan verzekering toch maar liefst 55 cent moeten betalen. :')
Klopt.
Kreeg gisteren nog een mail van "Visit Ukraine":
Greetings from Visit Ukraine!

Friends, over the past week, a lot of information has appeared in the media about the tightening of quarantine in Ukraine or even a possible lockdown. We want to clarify everything and dispel rumors.

As you know, Visit Ukraine cooperates with all departments of the legislative and executive branches. First and foremost, Ukraine will not introduce a lockdown, close borders or restrict the entry / exit of foreign citizens. Therefore, you can boldly plan your trip in the near future or later.

There will also be no global changes in the border crossing rules. However, according to our sources, Ukraine is preparing to introduce a separate category of travelers who will enter the country for transit purposes.

As for the rules for staying in the country, Ukraine has an adaptive quarantine, which implies certain quarantine restrictions (indicated by color zones) both throughout the country and in each individual region (if necessary), depending on the epidemiological situation.

Today, a green zone has been introduced throughout Ukraine - it is mandatory to wear personal protective equipment in public places and in transport, as well as observe a 1.5-meter distance.

The announced yellow zone will not in any way affect the rules of entry, as well as the operation of transport, hotels and catering establishments. The restrictions will apply only to the number of visitors in closed public places or institutions per 1 square meter. In addition, fully vaccinated tourists will not be subject to any restrictions.

You can always find the current entry rules on the portal https://visitukraine.today, and any additional questions, including the rules for staying inside Ukraine, will be answered by a 24-hour hotline.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Volgens het RIVM heeft de GP in Zandvoort geen invloed gehad op de besmettingscijfers.

https://www.gpfans.com/amp/article.php?id=69792

Dus waarom zouden buitenevenementen dan niet kunnen?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Ja, waarschijnlijk komen daar besmettelijker mensen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Ardan schreef: di 14 sep 2021, 22:17 In mijn restaurant is een groot deel van de klandizie ook van de smartphoneloze generatie dus hoe we die legaal moeten controleren.. want zo te horen kwam er extra geld vrij voor BOA's om óns weer te controleren.
Er zijn hiervoor drie oplossingen voor:

De eerste heb je zelf al genoemd:
Ardan schreef: di 14 sep 2021, 22:17 Ik heb zelf wel een code op mijn telefoon, maar mijn smartphoneloze moeder heeft maar haar papieren vaccinatiekaart meegenomen.
De papieren vaccinatiekaart.

De tweede is de QR-code op papier

En kijk ... hier hebben we nummer drie:
Daantje schreef: wo 15 sep 2021, 10:56 In Duitsland is het gele vaccinatie boekje ook geldig.
Dit geldt ook voor ons land hoor.

Dus er zijn mogelijkheden genoeg om smartphoneloze klanten te controleren :pos: ;) .
Laatst gewijzigd door ODRAIL op wo 15 sep 2021, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Bron?
Tom024 schreef: wo 15 sep 2021, 11:51 Volgens het RIVM heeft de GP in Zandvoort geen invloed gehad op de besmettingscijfers.

https://www.gpfans.com/amp/article.php?id=69792

Dus waarom zouden buitenevenementen dan niet kunnen?
Omdat daar de prins niet achter zit? *O*
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Je kunt natuurlijk ook zelf even Googlen...
Beul van de blindegeleidelijn
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

ODRAIL schreef: wo 15 sep 2021, 11:55
Daantje schreef: wo 15 sep 2021, 10:56 In Duitsland is het gele vaccinatie boekje ook geldig.
Dit geld ook voor ons land hoor.

Is geen officieel vaccinatiebewijs in Nederland: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... gen-corona
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

VIRM schreef: wo 15 sep 2021, 12:01 Je kunt natuurlijk ook zelf even Googlen...
Dat levert bij mij een andere uitkomst op, net zoals bij Jelmer hierboven. En aangezien de beste man het nogal stellig beweert ben ik dus heel benieuwd naar zijn bron. En die kan ik dus niet Googlen :N
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

jelmerrr schreef: wo 15 sep 2021, 12:08
ODRAIL schreef: wo 15 sep 2021, 11:55
Daantje schreef: wo 15 sep 2021, 10:56 In Duitsland is het gele vaccinatie boekje ook geldig.
Dit geldt ook voor ons land hoor.
Is geen officieel vaccinatiebewijs in Nederland: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... gen-corona
Dat klopt. Maar het het wordt wel algemeen geaccepteerd als bewijs dat je gevaccineerd bent. Ook al is het geen officieel vaccinatiebewijs.

Dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Omdat je daarmee officieel van de wet geweigerd hoort te worden wat ze nu meer gaan comtroleren als het goex is.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13108
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

De Nederlandse QR-code toont aan de controleur niet waarom mensen een groen vinkje kunnen tonen, dat is een besluit geweest om te voorkomen dat teveel medische gegevens gedeeld worden en uniek binnen het Europese DCC-systeem. Het gele boekje kan binnen de bestaande regels niet gebruikt worden, omdat je daarmee teveel medische gegevens deelt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Pff, maar het zijn toch jouw eigen medische gegevens? Er is toch geen wet die verbiedt dat je zelf je eigen gegevens (vrijwillig) deelt?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Maar hoe vrijwillig is dat als je anders niet binnenkomt? :roll:
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Maakt niks uit. Het niet binnenkomen is de consequentie van je vrijwillige keuze.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

umbusko schreef: wo 15 sep 2021, 12:24 Pff, maar het zijn toch jouw eigen medische gegevens? Er is toch geen wet die verbiedt dat je zelf je eigen gegevens (vrijwillig) deelt?
Precies, dan zou er geen Facebook-leven meer bestaan. (A)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Z2N schreef: wo 15 sep 2021, 12:20 De Nederlandse QR-code toont aan de controleur niet waarom mensen een groen vinkje kunnen tonen, dat is een besluit geweest om te voorkomen dat teveel medische gegevens gedeeld worden en uniek binnen het Europese DCC-systeem. Het gele boekje kan binnen de bestaande regels niet gebruikt worden, omdat je daarmee teveel medische gegevens deelt.
Dan vraag ik mij wel openlijk af welke gegevens er in de QR-code verwerkt staan? Dat kan je niet zien.

De gegevens van een papieren vaccinatie en het gele boekje zijn juist voor iedereen zichtbaar en dus helder en transparant.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13108
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Dat kan je wel zien in de app, door op het vraagtekentje te drukken kan je precies zien welke gegevens in de verschillende QR-codes staan.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

En hoe kan je dit controleren als je alleen een papieren QR-code hebt?
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Z2N schreef: wo 15 sep 2021, 13:07 Dat kan je wel zien in de app, door op het vraagtekentje te drukken kan je precies zien welke gegevens in de verschillende QR-codes staan.
Yup. Dat is ook precies waar ze in Duitsland en Oostenrijk steeds naar keken. Die hele QR-code staat er daar een beetje voor spek en bonen bij. Maar het is vast handig voor landen die qua digitalisering wat verdergevorderd zijn en mensen met QR-scanners uitrusten.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

ODRAIL schreef: wo 15 sep 2021, 13:09 En hoe kan je dit controleren als je alleen een papieren QR-code hebt?

Tegen het licht houden.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 52 gasten