Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Voortschrijdend inzicht is niet zo je ding, hè?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Nu ben ik natuurlijk geen viroloog, maar volgens mij is een volgende pandemie gewoon een kwestie van tijd. De mensheid klooit wat aan met dieren (van wie diverse virussen afkomstig zijn), leven met veel en vaak ook nog dicht op elkaar gepakt en kunnen letterlijk in één dag aan de andere kant van de wereld staan. Dan is het niet verbazingwekkend als er eens in de zoveel tijd iets opkropt.
Beul van de blindegeleidelijn
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Suus schreef: do 11 aug 2022, 05:37
Durashift schreef:^^^ gisteravond een stukje in Nieuwsuur erover gezien. Betalingen liggen vast in de CAO's, op uurbasis is het verschil niet meerdere euro's, begreep ik.
(..).
Het staat de horeca vrij om een salaris boven de CAO aan te bieden. Positief afwijken mag altijd. (..)
Het mogen afwijken (positief) op CAO lonen heeft toch ook te maken met welke type CAO is afgesloten?
Ik heb altijd begrepen dat een zgn. standaard CAO (zoals die in Transport & Logistiek) niet op afgeweken mag worden tussen werkgevers onderling.
Het wordt wel gedaan, in de praktijk, vooral met reiskostenvergoedingen én een creatieve interpretatie van de FuncieWaardering inschaling.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

VIRM schreef: vr 12 aug 2022, 10:02 Nu ben ik natuurlijk geen viroloog, maar [...]
Maak je geen zorgen, we zitten inmiddels op pagina 497 van dit topic en er is nog geen enkele viroloog gesignaleerd. *O* (A)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Ik ben natuurlijk óók geen viroloog, maar mijn stellige indruk is dat er in dit land ondertussen tenminste evenveel virologen als bondcoaches zijn. Dat er zich hiervan niet minstens een stuk of honderd regelmatig op OVinNL te vinden zouden zijn zou mij dus hogelijk verbazen :mrgreen:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

_O-
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Coronavirus

Bericht door huibf »

Tom024 schreef: vr 12 aug 2022, 14:20
VIRM schreef: vr 12 aug 2022, 10:02 Nu ben ik natuurlijk geen viroloog, maar [...]
Maak je geen zorgen, we zitten inmiddels op pagina 497 van dit topic en er is nog geen enkele viroloog gesignaleerd. *O* (A)
We komen er vanzelf achter tot welke pagina het forum een 'error' geeft. Overigens was ik de aanstichter van dit hot-topic. *O*

Edit: Ik zie dat er nog een topic is met >1000 pagina's. we hebben dus nog ff
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Komt er na tweeduizend pagina's rook uit de server?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

In China wordt het zero-covid-beleid inmiddels een beetje gek: Niet alleen de vissers moeten een test maken als ze de haven binnenvaren, maar ook de gevangen vissen..... _O-

https://www.focus.de/panorama/welt/zero ... 39266.html
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Je zult maar in zo'n land wonen :ugeek:
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Genoeg forumleden hier die het als voorbeeldland zien :roll:
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Coronavirus

Bericht door TffpaA »

Jef400 schreef: ma 22 aug 2022, 14:11 Genoeg forumleden hier
Ga je die tackle ook nog op de betreffende forumleden uitvoeren, of ben je er content mee hem ergens in een hoekje van het veld uitgevoerd te hebben waar op dat moment toch niemand was? (ik wil je op zich best wel weer helpen met opstaan hoor. Het zag er alleen zo grappig uit.)
🗣
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Deze reactie zegt al genoeg dat jij je aangesproken voelt. Daarom houd ik het ook algemeen. Ik hoef op dit autistenforum ook geen namen en rugnummers te geven. De getroffen spelers weten kermen immers al voordat hun enkel is bereikt.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Coronavirus

Bericht door TffpaA »

Je blijft dus liggen, luid gebarend naar de scheids, in dat lege hoekje van het veld.

Maar ik ben nu toch wel benieuwd naar concretere voorbeelden waaruit jij opmaakt dat het Chinese model steun krijgt van 'genoeg forumleden hier'. Zou je wat citaten kunnen opdissen waaruit blijkt dat dit zo is, en we ook kunnen zien wat de namen en rugnummers van de vermeende autisten zijn?

Het is immers een stuk prettiger verdedigen als duidelijk is op wie de aanval nu precies wordt uitgevoerd.
🗣
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Nitein-Repart schreef: di 24 mei 2022, 11:38 Dan worden zowel Duitsland als Italië mondneusmaskereilanden
En tenminste op het eerstgenoemde eiland wordt nu blijkbaar ook een verschil gemaakt tussen gewone burgers en de upper class. Voor eerstgenoemde is er steeds een mondkapjesplicht voor vliegreizen als het om een in Duitsland vertrekkende of aankomende vlucht gaat. Nu zijn beelden opgedoken van de recente vlucht van de bondskanselier en de minister van economische zaken naar Canada, waar niemand aan boord van het vliegtuig een mondkapje draagt. Natuurlijk is er nu grote ophef, waarom de politici de door hunzelf opgestelde regels overtreden. Enige antwoord is, dat alle passagiers in het regeringsvliegtuig een PCR-test hadden (wat, zoals bij voorbeeld Lufthansa benadrukt, volgens de geldige regels geen reden voor uitzondering van de mondkapjesplicht is!) en verder worden de critici als "trollen" uitgescholden.

Conclusie: Weer een bewijs voor het spreekwoord "Wasser predigen und Wein trinken" (water preken en wijn drinken)....... :X
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Terwijl heel Europa ontspannen met corona omgaat speelt mijn vriend Lauterbach weer paniekvoetbal en worden in Duitsland de regels vanaf 1. oktober weer aangescherpt: Het lijkt (de bronnen zijn wat dat betreft nog een beetje onduidelijk) dat in al het OV FFP-2 maskers verplicht worden en medische maskers alleen maar nog voor kinderen en het personeel morgen. Aan de andere kant is er sprake van dat de algemene verplichting alleen voor langeafstandstreinen komt en voor het overige OV (net als voor binnenruimtes) de deelstaten dit zelf afhankelijk van de aantal besmettingen mogen beslissen. Ik vermoed dat allen het uiteindelijk beslissen, en dan ook onafhankelijk van de situatie.... :X

https://www.focus.de/gesundheit/coronav ... 83134.html
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Etienne »

Het valt me hier in Berlin-Brandenburg op dat veel mensen wel een FFP2-masker dragen, maar toch lang niet iedereen. Ook mensen zonder masker mogen gewoon instappen in de bus of trein en er wordt niets van gezegd.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

In Venetië wordt vrij stevig gehandhaafd op het gebruik van mascherine FFP2.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

In Lombardije echt totaal niet. Rond de helft draagt ffp2 correct, verder is het vooral kinkapjes, normale maskers of uberhaupt niks.

In de VK vond ik vrij veel mensen nog een kapje dragen waar het niet hoefde.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Etienne schreef: wo 24 aug 2022, 21:06 Het valt me hier in Berlin-Brandenburg op dat veel mensen wel een FFP2-masker dragen, maar toch lang niet iedereen. Ook mensen zonder masker mogen gewoon instappen in de bus of trein en er wordt niets van gezegd.
De bevolking is wat dat betreft ook inmiddels zeer relaxed behalve enkele hypercorrecte, zelfbenoemde hulpagenten. Daarom wordt ook het verzet tegen de opnieuw geplande aanscherping van de regels groter en het wordt niet meer automatisch iedereen wie de regels achtervraagd als "Querdenker" (= wappie) uitgescholden zoals het tot nu toe het geval was.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

In de trein van Stollberg naar Glauchau was ik op een gegeven moment de enige die nog een masker droeg :')

In de trein van Bayerisch Eisenstein naar Zwiesel kreeg een man die zijn shirt omhoog had getrokken dan wel weer een standje van de conductrice en een vers masker.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Ik heb het een aantal keren gezien dat de conducteur ging rondvragen of iemand een masker bij zich had voor een maskerloos iemand.
Ik heb ze altijd in een pakje van 10 in mijn tas maar ik hoef mijn maskers niet weg te gaan geven aan iemand die hem toch weer af doet zodra de conducteur weg is. Kom op zeg -0-
Ik doe ook maar wat
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

In de RE1 bij Duisburg werd via de intercom "de persoon met de rode jas in de eerste klasse" verzocht om een mondkapje op te doen.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Afgelopen zondagochtend tussen Keulen en Mönchengladbach een conductrice die een ronde deed om te zien of iedereen een mondkapje op had. En verzakers erop aansprak.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Helemaal kierewiet geworden in dat Germanië. Aan de andere kant is het genoegzaam duidelijk dat je een mondmasker moet dragen daar.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 74 gasten