Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Coronavirus

Bericht door Daan! »

Meltrain schreef: di 02 nov 2021, 15:22 Iedereen vaccineren helpt inderdaad nog meer, maar dat is vrij lastig (en daar had je ook je twijfels bij).
Wat helpt volgens jou dan wel (afgezien van alles dichtgooien)?
1. Ouderen boven de 60 een booster geven. Dat heeft de gezondheidsraad zojuist ook geadviseerd.
2. Meer zicht krijgen op het virus door bijvoorbeeld iedereen eens in de zoveel tijd te testen. Dan gaan we ook een reëel beeld krijgen van de hoeveelheid mensen met antistoffen.
3. Inzetten op schone lucht in afgesloten ruimtes, zoals bijvoorbeeld scholen. Hier gaat een preventieve werking vanuit.

Als het virus rondgaat bij jongeren (30-) is dat voor hen helemaal niet erg. Sterker, er wordt natuurlijke immuniteit opgebouwd en dat is meer dan prima. Alleen moet wel uitgekeken worden dat het niet overslaat.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13210
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

PHS schreef: di 02 nov 2021, 15:37 Klopt, maar dat is prima verklaarbaar: omdat veel mensen nu zijn gevaccineerd, worden er veel minder testen afgenomen voor Testen voor Toegang en Testen voor je reis. De meeste mensen hoeven zich alleen te laten testen als ze klachten hebben of in contact zijn gekomen met een besmet persoon. Dan is de kans op een positieve test een stuk groter dan bij testen voor een feestje of voor een vakantie.
Dat verklaart niet waarom het Nederlandse positieve-percentage dubbel zo hoog ligt als in bijvoorbeeld België, of 10 keer zo hoog als in Frankrijk. Een strategie waarin meer mensen getest worden zou de huidige piek makkelijker moeten remmen, tot het punt dat de druk op de ziekenhuizen weer voldoende is afgenomen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21382
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Daan! schreef: di 02 nov 2021, 15:46
Meltrain schreef: di 02 nov 2021, 15:22 Iedereen vaccineren helpt inderdaad nog meer, maar dat is vrij lastig (en daar had je ook je twijfels bij).
Wat helpt volgens jou dan wel (afgezien van alles dichtgooien)?
1. Ouderen boven de 60 een booster geven. Dat heeft de gezondheidsraad zojuist ook geadviseerd.
2. Meer zicht krijgen op het virus door bijvoorbeeld iedereen eens in de zoveel tijd te testen. Dan gaan we ook een reëel beeld krijgen van de hoeveelheid mensen met antistoffen.
3. Inzetten op schone lucht in afgesloten ruimtes, zoals bijvoorbeeld scholen. Hier gaat een preventieve werking vanuit.

Als het virus rondgaat bij jongeren (30-) is dat voor hen helemaal niet erg. Sterker, er wordt natuurlijke immuniteit opgebouwd en dat is meer dan prima. Alleen moet wel uitgekeken worden dat het niet overslaat.
Dat zijn inderdaad goede ideeën. :pos:
Ik vraag me alleen af of het wel zo'n goed idee is om in Nederland mensen een derde prik te geven, terwijl er grote delen van de wereld zijn waar mensen nog niet eens één prik gehad hebben.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Coronavirus

Bericht door Daan! »

Z2N schreef: di 02 nov 2021, 15:49
PHS schreef: di 02 nov 2021, 15:37 Klopt, maar dat is prima verklaarbaar: omdat veel mensen nu zijn gevaccineerd, worden er veel minder testen afgenomen voor Testen voor Toegang en Testen voor je reis. De meeste mensen hoeven zich alleen te laten testen als ze klachten hebben of in contact zijn gekomen met een besmet persoon. Dan is de kans op een positieve test een stuk groter dan bij testen voor een feestje of voor een vakantie.
Dat verklaart niet waarom het Nederlandse positieve-percentage dubbel zo hoog ligt als in bijvoorbeeld België, of 10 keer zo hoog als in Frankrijk. Een strategie waarin meer mensen getest worden zou de huidige piek makkelijker moeten remmen, tot het punt dat de druk op de ziekenhuizen weer voldoende is afgenomen.
In België wordt meer ingezet op ventilatie etc. Het kan daar ook beter, maar het is in ieder geval anders. Maar ik ken ook de leeftijdsopbouw van België niet en wanneer ze daar gevaccineerd zijn.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Coronavirus

Bericht door Daan! »

Meltrain schreef: di 02 nov 2021, 16:00 Dat zijn inderdaad goede ideeën. :pos:
Ik vraag me alleen af of het wel zo'n goed idee is om in Nederland mensen een derde prik te geven, terwijl er grote delen van de wereld zijn waar mensen nog niet eens één prik gehad hebben.
Ouderen wel, want je ziet dat zij nu (weer) oververtegenwoordigd zijn in het ziekenhuis.
DDietzen
Berichten: 1323
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Coronavirus

Bericht door DDietzen »

Dan nog is de meerwaarde van 1 ipv 0 prikken sowieso veel groter dan de meerwaarde van 3 ipv 2 prikken.

Maar ja, niet 'ons volk' hè, dus waarom zouden we er serieus in investeren -0-
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Misschien moet ik mijn eerdere bericht inderdaad iets bijwerken, de andere helft van de wereld mag ook doodkapot aan de Cojonas als we hier dan genoeg kunnen spuiten :Y
Aking schreef: ma 01 nov 2021, 18:07De wereld mag volledig naar de gallemiezen (of dat is ie al? :')) zolang we de Cojona maar verslaan :Y

Iedereen en alles mag dood en kapot, zolang het maar niet van de Cojonas is *O*
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5825
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Je zou dat vaccin eigenlijk met sproeivliegtuigen moeten kunnen verspreiden.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Nee.

Want vliegtuigen ben slecht.

Alhoewel dat dan eigenlijk wel weer mooi samen komt...
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13210
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Nah, stop het in het kraanwater: eerder heeft dat al heel goed gewerkt om alle kikkers homoseksueel te maken.. :Y
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Probeer je nou te insinueren dat Cojona van de Homo's komt? :o :shock:
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13210
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Ik ben niet Alex Jones, maar wel blij dat anderen deze referentie ook kennen. :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1503
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Coronavirus

Bericht door JordiBrabant »

Als niemand je begreep, zou je jezelf ernstig voor schut zetten, ongeveer net zo erg als Alex Jones buiten zijn nieuwsbubbel.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13210
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Kwestie van schreeuwen dat mensen 'zelf onderzoek moeten doen'. _O-
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ik onderzoek mezelf regelmatig, en heb ze allebei nog *O*
Dennenboom
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

Zoveel mogelijk thuis blijven en het OV mijden???
Staat op NOS site.
DDietzen
Berichten: 1323
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Coronavirus

Bericht door DDietzen »

Tja, ik zou dat advies graag willen opvolgen! Maar aangezien mijn uni komende week juist opschaalt van 2 naar 4 dagen op campus (waarvan ik ook 2 ipv 0 keer gedwongen in de ochtendspits moet reizen), kan ik ook weinig :X :')
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Dus volgende week vrijdag krijgen we nog meer maatregelen, maar het hangt van de cijfers af hoe meer regels we krijgen?

Maar we mogen niet weten wat de streefwaarden zijn en welke regels bij welke streefwaarde horen. Stel nu eens concrete doelen!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dennenboom
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

Dennenboom schreef: di 02 nov 2021, 19:22 Zoveel mogelijk thuis blijven en het OV mijden???
Staat op NOS site.
Op teletekst is de tekst inmiddels is aangepast naar drukte mijden, wat ook in de info van de rijksoverheid staat.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2853
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

PHS schreef: di 02 nov 2021, 19:25 Dat wordt gezellig shoppen, als je bij iedere winkel die je binnenstapt je QR-code plus identiteitsbewijs moet laten controleren :')
Dat hadden wij eerder dit jaar bij ons al. Ik herinner me nog goed toen ik eind juni tijdens een korte verblijf in Hamburg even naar de H&M wilde om sokken te kopen. Daar zat een mevrouw aan de deur en niemand mochte binnen zonder de "Luca"-App of men moest een papier met zijn adres invullen. Heb ik maar omgedraaid en de sokken bij Kaufland gekocht want dat is voor dagelijkse behoeftes en dus zonder controle... :roll:

Overigens vind ik het goed dat men in Nederland zo verstandig is en testen voor iedereen gratis blijft. Hier bij ons heeft men de gratis tests begin oktober (behalve voor enkele groepen, zoals kinderen) afgeschaft omdat men dacht dat zich meer mensen laten vaccineren als ze voor en test moeten betalen. Met het resultaat, dat de aantal afgenomen tests flink gedaald en er geen effect op de vaccinatiecijfers te zien is. Echter denkt men nu met stijgende besmettingscijfers weer over na om de tests dan toch weer voor allen gratis te maken.... _O-
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5825
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Suus schreef: di 02 nov 2021, 19:31 Dus volgende week vrijdag krijgen we nog meer maatregelen, maar het hangt van de cijfers af hoe meer regels we krijgen?

Maar we mogen niet weten wat de streefwaarden zijn en welke regels bij welke streefwaarde horen. Stel nu eens concrete doelen!
Maar, maar........er moet ook nog geformeerd worden, prioriteiten en zo ?!!!!1????
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39197
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Suus schreef: di 02 nov 2021, 19:31 Maar we mogen niet weten wat de streefwaarden zijn en welke regels bij welke streefwaarde horen. Stel nu eens concrete doelen!
Eerder hadden we regels die bij bepaalde waarden hoorden, maar deed men vervolgens toch weer wat anders. Eigenlijk verandert er dus vrij weinig ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 134 gasten