Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Ga afspraak maken dan.
🍉
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

Het is ook weleens te vol hè!
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ik kon vandaag prima eten met een PCR test, zonder QR-gewauwel *O*
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

Prima!
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

ArrivaBas schreef: do 07 okt 2021, 20:55 Het kan dan wel een campagne zijn om mensen op te roepen de prik te halen, maar de opzet van de campagne heeft zeker bij de oudere generaties mede door de kleur van de buttons zeer waarschijnlijk een sterk negatieve connotatie. Vaccinatie tegen corona juich ik alleen maar toe, maar gele buttons zijn in landen waar de Tweede Wereldoorlog hun sporen nog altijd nalaat niet bepaald een manier om nou meer draagvlak voor vaccinaties te creëren.
Is de blauwe knoop nu ook ineens fout dan? Waarom zou iemand die trots is op zijn vaccinatie dat niet uit mogen dragen?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10488
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

ICE11 schreef: do 07 okt 2021, 19:46 Ook zoiets waar ik dwars mee zit, dat sommigen de grote Jan uithangen dat ze gevaccineerd zijn en zich "iets beters" voelen.....
Wie zijn dat precies? En wat houdt degenen die niet gevaccineerd zijn tegen dat alsnog te doen, zodat zij ook de grote Jan (de wàt?!?) kunnen uithangen, mochten ze daar de neiging toe hebben?

Het wordt voor treuzelaars hoog tijd om de pseudo-ideologische nonsens te laten voor wat ze zijn, en gewoon even een prikje te gaan halen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

dennistd schreef: vr 08 okt 2021, 01:01 Is de blauwe knoop nu ook ineens fout dan? Waarom zou iemand die trots is op zijn vaccinatie dat niet uit mogen dragen?
Ik heb niets tegen een campagne met een bepaald kenmerk voor vaccinatie, maar dat kan vanwege mogelijke herinneringen beter niet met een geel kenmerk. Ga alsjeblieft niet insinueren dat ik heb gezegd dat elke vorm van kenmerken fout is, want dat heb ik niet gedaan.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Kalil Nieuw schreef:Het is ook weleens te vol hè!
www.prikkenzonderafspraak.nl. Kan vanmiddag de eerste shot Pfizer al in je arm zitten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus

Bericht door IC140 »

Het lijkt mij dan ook belangrijker dat eerst de verplichte sluitingstijd voor de horeca en 75% capaciteitsregel voor evenementen worden opgeheven dan de coronapas.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Coronavirus

Bericht door Stefan »

Aking schreef: vr 08 okt 2021, 00:07 Ik kon vandaag prima eten met een PCR test, zonder QR-gewauwel *O*
In Oekraïnistan ging dat ook perfect inderdaad. *O*
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Milco »

Ik wilde laatst bij de Chinees gaan eten, vroegen ze om mijn QL-code :mrgreen:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Oei.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

ArrivaBas schreef: vr 08 okt 2021, 06:56
dennistd schreef: vr 08 okt 2021, 01:01 Is de blauwe knoop nu ook ineens fout dan? Waarom zou iemand die trots is op zijn vaccinatie dat niet uit mogen dragen?
Ik heb niets tegen een campagne met een bepaald kenmerk voor vaccinatie, maar dat kan vanwege mogelijke herinneringen beter niet met een geel kenmerk. Ga alsjeblieft niet insinueren dat ik heb gezegd dat elke vorm van kenmerken fout is, want dat heb ik niet gedaan.
Het is al even geleden dat ik geschiedenis gehad heb, maar wat is er precies mis met gele buttons?
(Als ze de vorm van een ster hebben, geef ik je groot gelijk, maar buttons zijn over het algemeen rond.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Nee, geel wekt veel te veel associaties met de oorlog op:

Afbeelding

En die associaties mag je uiteraard alleen leggen als je tégen vaccineren en alles en dingen en zo bent want we worden immers onderdrukt en de maatschappij wordt in tweeën gedeeld net als ze dat toen deden.

Maar anders is het FOUT.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Volgende week ga ik ook naar een evenement waar een QR-code als toegang vereist is *O* .
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Laat ik het anders verwoorden: De combinatie van geel met een tekst kan gevoelig zijn voor associaties met de Tweede Wereldoorlog.
Maar laat maar zo. Dit gekissebis komt de sfeer hier niet ten goede. :s
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Nee, dat is niet netjes. Niet snel naar de deur rennen om bij het dichttrekken toch nog even wat na te pruttelen. Dan geef je anderen immers geen kans meer een reactie te geven.
ArrivaBas schreef: vr 08 okt 2021, 11:42 Laat ik het anders verwoorden: De combinatie van geel met een tekst kan gevoelig zijn voor associaties met de Tweede Wereldoorlog.
Ik heb het kernwoord van je zin even een beetje naar voren proberen te laten komen. 'Kan', inderdaad - 'hoeft' niet. In de discussie in deze draad is het weer een van de usual suspects die op deze associatie aanstuurt (de associatie wordt niet letterlijk benoemd, maar ook ik kan tussen de regels door lezen). In het artikel (Duits) zelf wordt er met geen woord over gerept.

En daar wringt 'm wat mij betreft ook een beetje de schoen: het lijken vooral de tegenstanders van alle coronamaatregelen en/of vaccinatie te zijn die baat hebben bij dit soort vergelijkingen, en ze dus ook zonder pardon maken. Degenen die met hun kamppakjes-met-jodenster met uitgestreken gezichten meelopen in de coronademonstraties vormen daarop geen uitzondering. Dergelijke vergelijkingen vinden zij uitermate gepast, want in hun ogen is met alle coronamaatregelen gewoon sprake van eenzelfde situatie als tijdens de Tweede Wereldoorlog.

Betrappen zij ánderen - in dit specifieke geval vóórstanders van vaccinatie - daarentegen op uitlatingen die mogelijkerwijs en eventueel opgevat zouden kunnen worden als verdekte verwijzingen naar de Tweede Wereldoorlog - in dit geval de gele Jodenster - dan is het huis plots te klein. Dat een dergelijke associatie vooral door henzelf gelegd wordt - en de bedenkers van deze gele buttons die intentie zeer waarschijnlijk niet hadden - doet er dan niet meer zo toe.

Kortom: vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog zijn gepast, zolang ze maar als uiting vanuit dezelfde kant van het spectrum komen. En anders is het 'fout', 'ohoooh', en 'kan het associaties met bepaalde gebeurtenissen in de oorlog oproepen'...
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

ArrivaBas schreef: vr 08 okt 2021, 11:42 Laat ik het anders verwoorden: De combinatie van geel met een tekst kan gevoelig zijn voor associaties met de Tweede Wereldoorlog.
Maar laat maar zo. Dit gekissebis komt de sfeer hier niet ten goede. :s
Ik kan met die redenering meegaan als het dragen van dat ding op wat voor manier dan ook wordt opgedrongen. Maar dat wordt het niet; er wordt alleen op aangedrongen om een prik te nemen. En ik kan ook nog met je redenering meegaan als de dragers het bewust doen om te provoceren: "kijk, wij worden onderdrukt !!1!!". Dan wekken ze zelfs actief die associatie op.

Maar als een paar mensen vrijwillig een rond geel ding met tekst opspelden zonder iemand anders daartoe te verplichten en zonder zich de Onderdrukten te noemen, vind ik de vergelijking nogal vergezocht.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Aangezien ik zelf de keuze heb gemaakt mij te laten vaccineren en daardoor nu ook een coronapas heb zal je mij niet horen klagen over het huidige maatregelenpakket in Nederland. Ook met het nog bestaande laaghangend fruit aan coronamaatregelen vind ik absoluut niet dat er sprake is van een oorlogssituatie ten aanzien van vrijheid. De enige maatregel waar ik het niet meer mee eens ben is de mondkapjesplicht in OV-voertuigen. Het is van jou dan weer niet helemaal netjes om mij met de wappies over één kam te scheren.

Het punt dat ik wilde maken is dat de manier waarop de stad Moers nu met de gele buttons zijn burgers aanspoort alsnog een prik te halen in mijn ogen averechts werkt en er misschien betere campagnes denkbaar zijn, die ook onder de 'wappies' van bijvoorbeeld Querdenken geen of minder ernstige associaties oproepen met wat zij eng vinden of een ander complot, want juist die meestal populistische groep die het gevoeligst is voor Godwins en complottheorieën is de grootste groep die zijn prik niet haalt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Het is - nogmaals - een associatie waar vooral de tegenstanders zelf baat bij hebben hem te maken. Als een vrijwillige gele button al direct in verband wordt gebracht met een onvrijwillige (understated) gele Jodenster...tja.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Burgers die niet in complottheorieën geloven weten uiteraard beter. De buttons worden zoals het artikel stelt vrijwillig gedragen door de dragers. Het verbaast mij alleen niets als mensen die juist wél complotten aanhangen binnen hun bubbel beweren en geloven dat de buttons gedwongen gedragen worden (net als de Jodenster). Ik heb zelf nimmer beweerd dat er sprake is van dwang en kan dwang uiteraard ontkrachten na het lezen van het artikel, maar dat laat onverlet dat er ook in Moers vast en zeker mensen wonen die in complottheorieën geloven en beweren dat de huidige situatie lijkt op de Tweede Wereldoorlog.

En met het oog op die gevoeligheid voor complottheorieën en associaties met de Jodenster vind ik dat de stad Moers beter had moeten weten en misschien de verkeerde keus heeft gemaakt bij het creëren van campagnes die de vaccinatiegraad omhoog moeten krikken. Vanuit onze optiek zijn de associaties inderdaad vergezocht, maar met de huidige verdeeldheid in de samenleving is het wel verstandig om er niet klakkeloos van uit te gaan dat niemand verkeerde associaties legt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
en-es
Berichten: 4400
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

De realiteit is dat er een groep mensen zijn die hardnekkig blijven weigeren. Die echt niet meer te overtuigen zijn om wat voor reden dan ook.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

ArrivaBas schreef: vr 08 okt 2021, 12:24 [...] maar met de huidige verdeeldheid in de samenleving is het wel verstandig om er niet klakkeloos van uit te gaan dat niemand verkeerde associaties legt.
Als je mijn bijdragen nog eens leest, kun je daaruit opmaken dat ik dat niet beweer. Integendeel: het zijn juist die lieden die er garen bij spinnen dit soort verbanden te leggen die het ook daadwerkelijk doen...
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

ArrivaBas schreef: vr 08 okt 2021, 11:42 Laat ik het anders verwoorden: De combinatie van geel met een tekst kan gevoelig zijn voor associaties met de Tweede Wereldoorlog.
Geel, met tekst, en zelfs een soort van ster in het midden :roll:

Afbeelding

(ik ben persoonlijk meer van 'Atomkraft? Ja bitte' overigens ;) )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 36 gasten