Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

PHS schreef: wo 13 okt 2021, 16:06Mij graag geen woorden in de mond leggen.
Het is op zich positief dát je nog op me reageert. Dan ben ik nog steeds benieuwd naar je antwoord op mijn vraag wat jij onder 'tijdelijk' verstaat. Ik begreep uit een andere draad dat je weinig tijd hebt om te antwoorden, en in dat geval herinner ik je er in de nabije toekomst natuurlijk nog graag aan.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

isadora schreef: wo 13 okt 2021, 14:04Heb de laatste weken meerdere horeca-locaties met een bezoek vereerd, maar tot dusver nog geen enkele controle meegemaakt.
Ik heb er ook meerdere bezocht, maar bij mij is altijd gecontroleerd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

De besmettingen stijgen weer flink, en de ziekenhuisopnamen in iets mindere mate, dus ik vind het meer dan logisch dat er geen verdere versoepelingen komen:
https://www.ad.nl/gezond/najaarsgolf-co ... ~a18b5830/
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

😱🌋

Er komt geen nog een lockdown toch? -0-
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Als iedereen zich nou gewoon op het moment dat het geadviseerd wordt liet vaccineren niet nee. :X

Overigens is de grootste veroorzaker de Biblebelt, Staphorst haalt vandaag een zevendagen-incidentie van liefst 1537/100.000. :o
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

Ja maar dat is ook een forse stijging geworden ten opzichte van vorige week en weken daarvoor. :Y
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

De incidentiewaarde kijkt juist expres wél naar relatieve besmettingscijfers, 43 besmettingen is voor zo'n dorp achterlijk veel en niet door toeval verklaarbaar.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

Trouwens, hoe zit het met de cijfers van de vaccinatiegraad?
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Mijn graad staat op 3 per 25-10
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/

Zo'n 83.2 procent hoger als vorig jaar. Ik wil niet weten waar we zonder vaccinaties nu in hadden gezeten.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

Ben blij dat het vaccineren snel kon gebeuren ten opzichte van andere virussen dat het soms jaren duurde om daartegen te vaccineren. -0-
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

isadora schreef: wo 13 okt 2021, 20:32 Mijn graad staat op 3 per 25-10
Ben je dan niet flink onderkoeld jochie? :shock:
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Een beetje Zwitserse berggeit haalt daar zijn schouders niet voor op. :mrgreen:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ik zou ne natuurlijk nooit geit durven te noemen, maar nu je er zelf mee komt hoef ik het alleen nog te beamen :mrgreen: (A)
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

:mrgreen:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus

Bericht door IC140 »

Alleen is het dus al twee weken aan de gang in Staphorst. Dan kun je het moeilijk aan 1 familie toeschrijven.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Ze zijn toch allemaal familie van mekaar daar in Staphorst? Net zoals in Urk?

Volgens mij zien ze er daar ook allemaal een beetje uit zoals in isadora's avatar. Dan heb je geen corona meer nodig om je ziek te voelen :lol:
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Wat mankeert er aan mijn make-up?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Hoor net op het radionieuws dat inmiddels 4 van de 5 patiënten op de IC niet gevaccineerd zijn.
Ziekenhuizen zouden ook steeds meer met corona-ontkenners te maken hebben die zelfs pasjes tonen die aangeven dat ze geen bloed van gevaccineerden willen krijgen.

Edit: bron van het eerstgenoemde: https://www.nu.nl/coronavirus/6162390/v ... neerd.html
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

PHS schreef: wo 13 okt 2021, 22:59
Z2N schreef: wo 13 okt 2021, 20:22 De incidentiewaarde kijkt juist expres wél naar relatieve besmettingscijfers, 43 besmettingen is voor zo'n dorp achterlijk veel en niet door toeval verklaarbaar.
Euhmm, incidentie per 100.000 inwoners vertekent juist enorm als het om een klein gebied zoals Staphorst gaat. Die 43 besmettingen op één dag hoeven maar een paar families zijn waarin het virus rondwaart (zeker met de grootte van de gezinnen in Staphorst :mrgreen: ).

Om het te verduidelijken: stel, van één gezin met drie kinderen op Schiermonnikoog raakt de vader besmet, die de rest van het gezin aansteekt. Ze laten zich allemaal op dezelfde dag testen. De vijf besmettingen - een druppel in een emmer vol corona - resulteren in een haast apocalyptische incidentie van 534/100.000 inwoners op Schiermonnikoog, dat volgens de meest recente gegevens 937 inwoners telt.

Om de zaken even in perspectief te plaatsen:
Nu.nl schreef:Rotterdam telde de meeste positieve tests. In de Maasstad werd het virus vastgesteld bij 169 inwoners. In Den Haag testten 106 personen positief en in Amsterdam 78 mensen. Utrecht telde 77 nieuwe gevallen en Apeldoorn 75. De steden worden gevolgd door Ede (55) en Staphorst (53).
De gemeente Staphorst telt 17.285 inwoners. De gemeente Rotterdam 651.284. Toch zijn er in die laatste gemeente — die daarmee dus koploper is — maar drie keer zoveel positieve testen. Dat zal toch niet helemaal aan het vertekende beeld van de incidentie liggen. Mijn theorie is dat er in Staphorst sprake is van een exponentiële toename van besmettingen onder ongevaccineerden, maar ben benieuwd naar de volgende verbale goocheltoer om dat te weerleggen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

In Staphorst zijn de gezinnen groter dus als iemand in een gezin besmet wordt is dat binnen een week waarschijnlijk het hele gezin wat dan meer besmettingen zijn dan bij een Rotterdams gezin.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

In Staphorst is de bevolkingsdichtheid lager, waarmee de kans dat je de blafhoest van de buurman in de lift over je heenkrijgt dan wel weer een stukje kleiner is.

Ik ben er overigens ook niet van overtuigd dat het gemiddelde Staphorster gezin tien maal zo groot zou zijn als het gemiddelde Rotterdamse gezin, wat je met een relatie tussen besmettingsaantal en gezinsgrootte lijkt te suggereren.
Laatst gewijzigd door trolly op do 14 okt 2021, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Hebben ze überhaupt liften in Staphorst? :o
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten